Golfslag

algemene discussies

Golfslag

Berichtdoor jkb » 19 Okt 2024, 20:00

Vandaag op de IJssel. Weer zo een grote kajuitsportboot. Duitse vlag in dit geval. Grote snelheid. Grote hekgolf en golfslag. Nooit geleerd of allang vergeten om even gas terug te nemen. Even heel oncomfortabel voor ons, voor onze motorboot en wat kopjes enz. Helaas heb ik geen trekstraal.
jkb

ligplaats:
info:

Re: Golfslag

Berichtdoor aadbloem » 19 Okt 2024, 21:38

Bekend fenomeen, op de Maas ook regelmatig meegemaakt en diezelfde vlag altijd :x
aadbloem

ligplaats: Box ZW9
info:

Re: Golfslag

Berichtdoor kajoe » 20 Okt 2024, 14:43

tja velen zullen wel nooit rekening houden met anderen die zelfde gasten rijden op hun wegen ook die maffe snelheden dus doe je dat op het water ook .
maar vlak ook sommige gasten uit ons eigen landje niet uit ,hier gehad met snelheden van dik 40/50 km met jachten van meer dan 20 ton gewicht .
en ja zo een mooie vlag achterop met een ko.......wapen er bij in tja staan dik boven het gepeupel dat ook mag varen ach en een dikke print aan de kont ,tja daar komen ze dan ook weer onderuit .
dikke maatjes met zij die hun mogen veroordelen lijkt het dan wel .
wij stopten voorheen altijd af een dikke 200 meter voor dat er ergens een schip lag ook voor jachten .
nu lijkt het wel dat men dat nergens meer doet zeker vele recreanten onder elkaar .
helaas is het bij mij zo dat als zo een gast mij loeihard voorbij jakkert en ik hem ergens zie liggen en er geen anderen om hem heen liggen dat kwaad kan ik dan ook ruim er voor vol gas geef en er langs jakker .
ik weet niet goed maar toch .
tja en onze gasten uit het buurland vooral met huur jachten die zijn niet te stoppen .
helaas zijn op veel plekken op de rivieren geen snelheids beperkingen van kracht borden golfslag beperking die zijn geschrapt uit hun regelement ,
kajoe

ligplaats: terherne
info:

Terug naar Steigerpraat