Hoi allemaal,
Ik heb mij hier aangemeld omdat ik even geen andere plek op het internet ken waar ik met vragen terecht kan. Ik heb al jaren de wens voor een eigen boot. Het water trekt mij enorm. Wat ooit toekomstmuziek was, begint nu steeds meer werkelijkheid te worden. Het kopen van een eigen boot komt steeds meer in zicht.
Om kennis en ervaring op te doen op het water heb ik vlak voor corona nog les gehad in het besturen van een sloep (moterbootles) en daarna nog het zeilen geprobeerd (CWO I). Ik ben er achter dat ik graag een polyester motorboot wil met kajuit (slapen en eten aan boord) waar je eventueel ook wat vaart mee kunt maken.
Ik woon in de buurt van de Maas en om daar te mogen varen is het verplicht om je vaarbewijs te halen. Die heb ik binnenkort. Overigens kan ik iedereen op het water een klein vaarbewijs aanbevelen. Enorm leerzaam!
Maar nu de boot...Hoe kan ik mij verdiepen in de kwaliteit van boten?! Ik weet wel wat ik aan functionaliteit wilt, zoals een boegschroef en electrisch anker, enz. Maar de merken zeggen mij niet zoveel, waar je met auto's toch veel sneller meer context bij kunt vinden. Ik zie veel Bayliners voorbij komen waarvan ik inmiddels begrepen heb dat daar de kwaliteit niet zo goed van is. Hoe zit het dan met Chris Craft? Four Winns? Wellcraft? Gobbi? Monterey? Donzi? Wat zijn dit voor merken? Waar komen ze vandaan? Etc, etc.
Zijn hier mensen die mij er meer over kunnen vertellen? Helaas kan ik op internet er niet veel over vinden, behalve verkoopvideo's...