Wonen op een jacht en regels overheid ;)

algemene discussies

Re: Wonen op een jacht en regels overheid ;)

Berichtdoor Yep » 29 Jul 2024, 15:20

Groot probleem op dit forum: Velen roeptoeteren maar wat.
Op het Zeilersforum word je dan meteen geschoren.
Hier wordt menig roeptoeteraar bewonderd.
Gebruikers-avatar
Yep

ligplaats: Europa
info:

Berichtdoor Amersfow » 29 Jul 2024, 15:41

Wellicht is de TS al afgehaakt ;-) Dus .. en weer door ;-). Je kunt een permanente bouwtoestemming doorverkopen. Dat was bij mijn ouders in de buurt. Een boer had toestemming een (aanleun) woning te bouwen op zijn land. Die mag die vervolgens verkopen. Dat heeft die gedaan, voor 80 kEur ofzo, aan iemand die in een "recreatiewoning" zat. Dat werd toen permanent toegestaan. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Zo blijft het aantal woningen gelijk.

Anyway, heb wel medelijden met de starters op de woningmarkt. Als ze (op hun 30e ;-)) dan toch maar uit huis gaan, zwemmen ze in de huurfuik waar ze echt moeilijk meer uitkomen.

Leuk fimpje hierover; https://youtu.be/NfMdvee5HoY?si=szylmNLYiRjwPPHm
Gebruikers-avatar
Amersfow

ligplaats:
info:

Berichtdoor chaea » 29 Jul 2024, 15:59

Yep schreef:Al weer blijkt dat je de vraag van TS niet gelezen hebt.
Probeer het eens, je kunt het.

Jij hebt altijd kritiek op Wolf en zijn manier van schrijven, ook lig je merrmaals in de clinche met derden en nooit steek jij je hand in eigen boe,em.
Keerl, je voegt amper iets toe hier en neemt alleen maar kennis en dan ook nog vaak degrerend en belerend naar een ander doen.

Ga naar en blijf lekker op het stokeboten forum wat je zo geweldig vind, je laat hier iig geen leegte achter.

Hoe naar een persoon kan zijn zeg bah!
chaea

ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Berichtdoor chaea » 29 Jul 2024, 16:00

Yep schreef:Groot probleem op dit forum: Velen roeptoeteren maar wat.
Op het Zeilersforum word je dan meteen geschoren.
Hier wordt menig roeptoeteraar bewonderd.

Het heldere licht, je voelt je nog net geen jezus of wel!
chaea

Berichtdoor chaea » 29 Jul 2024, 16:05

Amersfow schreef:Wellicht is de TS al afgehaakt ;-) Dus .. en weer door ;-). Je kunt een permanente bouwtoestemming doorverkopen. Dat was bij mijn ouders in de buurt. Een boer had toestemming een (aanleun) woning te bouwen op zijn land. Die mag die vervolgens verkopen. Dat heeft die gedaan, voor 80 kEur ofzo, aan iemand die in een "recreatiewoning" zat. Dat werd toen permanent toegestaan. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Zo blijft het aantal woningen gelijk.

Anyway, heb wel medelijden met de starters op de woningmarkt. Als ze (op hun 30e ;-)) dan toch maar uit huis gaan, zwemmen ze in de huurfuik waar ze echt moeilijk meer uitkomen.

Leuk fimpje hierover; https://youtu.be/NfMdvee5HoY?si=szylmNLYiRjwPPHm

Particulier verhuren is echt een probleem geworden, hoge prijzen en daarnaast ook nog bijv betalen voor een parkeerplek ongeacht of je een auto hebt. Kom je een leuke woning tegen moet je je eerst abboneren om vervolgens na ellenlange vraaglijsten en invullen loongegevens dat je nummer 100 op de lijst bent.
Het is serieus zo krom als wat, gelukkig heeft mijn dochter eindelijk iets gevonden, wel een hoog maandbedrag maar er waren geen andere opties.
chaea

Berichtdoor chaea » 29 Jul 2024, 16:15

@ Renegade, ik kan wel meer doen met mijn tijd om elke gemeentelijk verordening door te spitten.
Gemeentes mogen dit nu nog zelf bepalen en daar zitten veel verschillen, zoals ik al schreef heb ik op meerdere plekken klanten die wel permanent op hun " vakantieverblijf" wonen incl postvakken. Ik ken er ook enkelen die idd met hun gemeente in conclaaf zijn maar inmiddels meer dan 10 jaar er nog steeds zitten en waar ze juridisch tot nu toe hun gelijk hebben.

En zoals ik schrijf en jij in je laatste stuk beaamt wordt dit als reeele optie voor de landelijke politiek om het huizenprobleem op te lossen, en dan ook nog vanuit de huidige coalitie. Uiteraard is dit pas wettig als de optie wordt aangenomen, de huidige minister is iig een voorstander.

Maar verder vind ik dit topic een beetje nutteloos worden.
Vraagsteller schiet hier niks mee op en de informatieve waarde is laag.
Ga er verder ook niet meer inhoudelijk op reageren.
chaea

Berichtdoor bas » 29 Jul 2024, 17:13

Als je ergens vast verblijft moet je een postadres op dat adres hebben, staat verder los van het feit of dat adres legaal of illegaal is. Dus je kan prima je postadres op een camping of jachthaven hebben maar eigenlijk zeg je dan vrijwillig van : Hallo, ik verblijf hier illegaal! Dat valt dan te ondervangen door dat postadres bij een familielid o.i.d. te doen, maar dan doe je dus net of je daar vast verblijft. Al met al best materie, het kan maar er zitten wel de nodige haken en ogen aan wil je het goed geregeld hebben.

En of de regering het gaat legaliseren....ik moet het nog zien. Klinkt voor mij voorlopig nog als mooie verkiezingspraat.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas

ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Berichtdoor Yep » 29 Jul 2024, 17:48

En er zijn gemeentes die het wel goed doen en het prima vinden.
Zoals de gemeente :-).
Hier woont een familielid.

Familielid heeft naar de gemeente bevestigt dat hij de post doorstuurt naar mij en ik heb bevestigd dat ik niet op zijn adres woon maar op een varend schip.
Meer was er niet nodig.
In de afgelopen bijna 10 jaar 1 keer een mailtje van de gemeente ontvangen of er nog mutaties waren.
That's it.
Enne, de stembiljetten vallen keurig in de brievenbus en verder (uiteraard) geen enkele rekening.
Gebruikers-avatar
Yep

info:

Berichtdoor bas » 29 Jul 2024, 17:56

Maar als je rond vaart is de familie een briefadvies en geen postadres toch? Je hebt immers geen vaste verblijfplaats.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas

ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Berichtdoor Yep » 29 Jul 2024, 18:00

Even gekeken naar de verklaring van de gemeente.
Er staat inderdaad 'briefadres'.

By the way: Zorgverzekering, fiscale zaken en al het andere functioneert exact gelijk als ware dat ik op dat adres feitelijk zou wonen.
Gebruikers-avatar
Yep

info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat