By the way: Zorgverzekering, fiscale zaken en al het andere functioneert exact gelijk als ware dat ik op dat adres feitelijk zou wonen.
bas schreef:Maar als je rond vaart is de familie een briefadvies en geen postadres toch? Je hebt immers geen vaste verblijfplaats.
Michael Ver schreef:Het verbaast mij echt enorm zo'n huizen te kort en dan deze regeltjes ieder huis dat vrijkomt is er 1 lijkt me maar ja helaas NL ten voeten uit.
Michael Ver schreef:Dank voor de vele reacties!
i.v.m. met werk kon ik even niet op iedereen reageren,
Wat mij duidelijk is is dat een brief/post adres hetzelfde is. Dit is echter nog geen inschrijving voor de GBA gemeentelijke basis administratie dit moet je hebben en kan alleen indien je dus een woon/verblijfsadres hebt. Hier wringt voor ons nog steeds de schoen.
Een brief/post adres kan legaal bij familie bijv. hier zitten geen invloeden aan voor bijv sociale rechten subsidies en dergelijke. gaat het daadwerkelijk om een inschrijving welke je nodig hebt dan moet je er ook wonen dus zo lijkt het. Doe je dit niet is dit strafbaar voor beide partijen zoals ik het tenminste lees.
Het verbaast mij echt enorm zoon huizen te kort en dan deze regeltjes ieder huis dat vrijkomt is er 1 lijkt me maar ja helaas NL ten voeten uit![]()
Heb de tip van het huren van een app gelezen echter is dit precies niet onze bedoeling ook kosten technisch niet, iemand met veel slaapkamers (iemand in de reactiesdat moet dan wel onderdeel worden van een afspraak o.i.d.) met een huis aan het water zou tegen het zelfde aan kunnen lopen zoals hierboven omschreven. Aangezien een varend schip niet als bouwdeel gesplitst kan worden.
Even goed dank voor alle reacties en wie weet komt de gouden tip of locatie hier nog wel voorbij,
gr michael
bas schreef:Nee, niet in de war.
Briefadres is voor als je geen vaste verblijfplaats hebt, postadres is voor als je wel een vaste verblijfplaats hebt, ongeacht of die verblijfplaats legaal of illegaal is.
Je kan dus prima een postadres hebben op een jachthaven, vakantiepark, volkstuinencomplex, tinyhouse, of whatever, dat zegt niets over de legaliteit van dat adres.
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten