Wonen op een jacht en regels overheid ;)

algemene discussies

Re: Wonen op een jacht en regels overheid ;)

Berichtdoor Amersfow » 29 Jul 2024, 18:06

O en dat je aantoonbaar een X aantal maanden per jaar in NL verblijft is zo ook geregeld? Dan moet de TS dat gaan doen.
Gebruikers-avatar
Amersfow

ligplaats:
info:

Berichtdoor bas » 29 Jul 2024, 18:16

By the way: Zorgverzekering, fiscale zaken en al het andere functioneert exact gelijk als ware dat ik op dat adres feitelijk zou wonen.

Uiteraard, als er geint moet worden is het geen probleem, maar dat maakt i.g.v. een postadres de verblijfplaats nog niet legaal.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas

ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Berichtdoor chaea » 29 Jul 2024, 20:02

bas schreef:Maar als je rond vaart is de familie een briefadvies en geen postadres toch? Je hebt immers geen vaste verblijfplaats.

Een brief of postadres is hetzelfde en kan je bij je gemeente aanvragen als je geen woonadres hebt, dat betekend niet dat je geen post naar andere adressen kan laten sturen.

Ik denk dat je in de war ben met postbus mbt postadres.
chaea

ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Berichtdoor bas » 29 Jul 2024, 20:38

Nee, niet in de war.
Briefadres is voor als je geen vaste verblijfplaats hebt, postadres is voor als je wel een vaste verblijfplaats hebt, ongeacht of die verblijfplaats legaal of illegaal is.
Je kan dus prima een postadres hebben op een jachthaven, vakantiepark, volkstuinencomplex, tinyhouse, of whatever, dat zegt niets over de legaliteit van dat adres.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas

info:

Berichtdoor Michael Ver » 29 Jul 2024, 21:21

Dank voor de vele reacties!

i.v.m. met werk kon ik even niet op iedereen reageren,

Wat mij duidelijk is is dat een brief/post adres hetzelfde is. Dit is echter nog geen inschrijving voor de GBA gemeentelijke basis administratie dit moet je hebben en kan alleen indien je dus een woon/verblijfsadres hebt. Hier wringt voor ons nog steeds de schoen.

Een brief/post adres kan legaal bij familie bijv. hier zitten geen invloeden aan voor bijv sociale rechten subsidies en dergelijke. gaat het daadwerkelijk om een inschrijving welke je nodig hebt dan moet je er ook wonen dus zo lijkt het. Doe je dit niet is dit strafbaar voor beide partijen zoals ik het tenminste lees.

Het verbaast mij echt enorm zoon huizen te kort en dan deze regeltjes ieder huis dat vrijkomt is er 1 lijkt me maar ja helaas NL ten voeten uit :cry:

Heb de tip van het huren van een app gelezen echter is dit precies niet onze bedoeling ook kosten technisch niet, iemand met veel slaapkamers (iemand in de reacties ;) dat moet dan wel onderdeel worden van een afspraak o.i.d.) met een huis aan het water zou tegen het zelfde aan kunnen lopen zoals hierboven omschreven. Aangezien een varend schip niet als bouwdeel gesplitst kan worden.

Even goed dank voor alle reacties en wie weet komt de gouden tip of locatie hier nog wel voorbij,

gr michael
Michael Ver

ligplaats:
info:

Berichtdoor Renegade » 29 Jul 2024, 21:43

Michael Ver schreef:Het verbaast mij echt enorm zo'n huizen te kort en dan deze regeltjes ieder huis dat vrijkomt is er 1 lijkt me maar ja helaas NL ten voeten uit.

Helaas ,het is niet anders.
Dit is Nederland.

Koop een betonnen bak( oude woonark) dat nog drijven wil.
Maak daar bv een kippenhok en schuurtje op.
Registreer dat als woonadres in een vaart ,en ga erachter liggen met een boot waar je in verblijft.
Een schuur moet je welhaast hebben,want waar berg je de fietsen anders?
Wie nooit op zoektocht gaat ,zal nooit iets vinden.
Renegade

ligplaats: Buiten
info:

Berichtdoor bas » 29 Jul 2024, 21:46

Nee dus, een brief- en een postadres is dus niet hetzelfde. Echt....de eerste hit op Google die het verschil duidelijk maakt
Gebruikers-avatar
bas

info:

Berichtdoor chaea » 29 Jul 2024, 21:47

Michael Ver schreef:Dank voor de vele reacties!

i.v.m. met werk kon ik even niet op iedereen reageren,

Wat mij duidelijk is is dat een brief/post adres hetzelfde is. Dit is echter nog geen inschrijving voor de GBA gemeentelijke basis administratie dit moet je hebben en kan alleen indien je dus een woon/verblijfsadres hebt. Hier wringt voor ons nog steeds de schoen.

Een brief/post adres kan legaal bij familie bijv. hier zitten geen invloeden aan voor bijv sociale rechten subsidies en dergelijke. gaat het daadwerkelijk om een inschrijving welke je nodig hebt dan moet je er ook wonen dus zo lijkt het. Doe je dit niet is dit strafbaar voor beide partijen zoals ik het tenminste lees.

Het verbaast mij echt enorm zoon huizen te kort en dan deze regeltjes ieder huis dat vrijkomt is er 1 lijkt me maar ja helaas NL ten voeten uit :cry:

Heb de tip van het huren van een app gelezen echter is dit precies niet onze bedoeling ook kosten technisch niet, iemand met veel slaapkamers (iemand in de reacties ;) dat moet dan wel onderdeel worden van een afspraak o.i.d.) met een huis aan het water zou tegen het zelfde aan kunnen lopen zoals hierboven omschreven. Aangezien een varend schip niet als bouwdeel gesplitst kan worden.

Even goed dank voor alle reacties en wie weet komt de gouden tip of locatie hier nog wel voorbij,

gr michael

Hoe ik de info lees kan je met een briefadres gewoon ingeschreven worden in het GBA, echter de gemeente moet wel goedkeuring geven. Als voorbeeld word zelfs een binnenvaartschipper genoemd.
chaea

Berichtdoor chaea » 29 Jul 2024, 21:50

bas schreef:Nee, niet in de war.
Briefadres is voor als je geen vaste verblijfplaats hebt, postadres is voor als je wel een vaste verblijfplaats hebt, ongeacht of die verblijfplaats legaal of illegaal is.
Je kan dus prima een postadres hebben op een jachthaven, vakantiepark, volkstuinencomplex, tinyhouse, of whatever, dat zegt niets over de legaliteit van dat adres.

Zoals wel vaker klopt informatie niet altijd.
In dit geval i nfo uit de gemeente van mijn dochter die stelde dat een brief en postadres gelijk zijn maar nooit als Postbus.

Maar een briefadres is hier belangrijk, daar kan je je mee inschrijven zonder vaste woonplaats.

Postadres is zoals in mijn voorbeeld mbt bungalows etc.

Dus je hebt helemaal gelijk, en voor TS, een brief en postadres is niet gelijk.
chaea

Vorige

Terug naar Steigerpraat