mooi dan, marifoon verplicht in belgie als je langer dan 7mtr ben. ok aat gaat een rondje varen, gewoon het rondje
wat ik gewoonlijk maak. na de thornse plas [maasplassen limburg] loopt de grens met belgie op het midden van de maas.
omdat ik van de verplichting weet vaar ik dus ietwat links van het midden ipv rechts zoals gewoonlijk. komt er natuurlijk
een agent vragen waarom ik niet netjes rechts vaar omdat daar waar ik aan het varen was redelijk risico meebracht voor
sneller tegemoet komend verkeer .dat heb ik dus haarfijn uitgelegd dat ik niet meer in belgie mag varen
omdat ik dat certificaat nog niet heb en aangezien veel mensen het niet hebben dit best eens een zooitje op de maas kan gaan
veroorzaken en zijn belgische collega s iets te fanatiek de staatskas willen vullen. agent was het volkomen met me eens en
vond het ook een bedenkelijke zaak op deze manier voor het grensgebied waar je mijn inziens, en die van de agent, echt absoluut
never nooit een marifoon nodig ga hebben daar de scheepvaart over het julianakanaal vaart en hier alleen watersporters rond pruttelen.
kijk marifoon verplichten ok ik wilde het toch al halen maar verwacht niet dat iedereen ff een paar honderd klaar heeft liggen om het
te halen en een marifoon te kopen. heb de cursus maar ff aangevraagd want ik vaar voor mijn ontspanning en niet om met oom agent
te moeten discuteren of de belgische staatskas te spekken.
greetzz aat