marifoon verplichting belgie

algemene discussies

Re: marifoon verplichting belgie

Berichtdoor aatv » 01 Aug 2024, 11:22

hoi wolf,
dat weet ik maar hoe maak ik mezelf het best zichtbaar zonder paal van 4mtr, een te duur ais systeem
of andere opties die bij nader onderzoek niet echt super blijken te werken zoals de buisreflectors.

voorlopig maak ik er wel een bevestiging op mijn dakrail zodat ik hem kan plaatsen indien nodig
ben ik daar niet fatsoenlijk zichtbaar mee dan is het maar zo ik voldoe er mee aan de verplichting.
als ik later groot en rijk ben koop ik wel een marifoon met ais :lol: :lol: ( voor mensen die met mijn
veiligheid begaan zijn sta ik uiteraard open voor donaties)

greetzz aat
invictus maneo
aatv

ligplaats: wessem
info:

Berichtdoor aadbloem » 01 Aug 2024, 11:27

SimondeDanser schreef:Een ICP is niet voor Belgen. Die hebben hun eigen systeem van registratie.
Mvg Felix

Inderdaad en dan hebben we het over een wettelijk registratie-systeem van de overheid. In Nederland hebben we de KNWV die deze kort geldige ICP vodjes €45 per 2 jaar, waar jarenlang mee is gefraudeerd, uitgeeft. Een lachtertje en ik weiger dat aan aan te schaffen. Ooit een keer gedaan totdat die fraude bekend werd. Nu niet meer en de belgische handhavers schijven geen boete uit! Zoals eerder gezegd, diverse controles meegemaakt van op de ruwe Schelde bij Antwerpen tot het rustige canal de centre. Niks ICP. Uiteraard kan ik wel bewijzen dat mijn schip van mij is....
aadbloem

ligplaats: Box ZW9
info:

Berichtdoor aatv » 01 Aug 2024, 11:31

aangezien het hier weer lekker pleurt van de regen meteen maar ff alle document zooi die je
verplicht bij je moet hebben in orde gemaakt. bewijs van eigendom/koopcontract, verzekeringspolis,
taxatie raport,handtboek marifoon en bpr. almanak 1 en 2 had ik reeds aan boord. misschien wat te veel
zo want bepaalde zaken staan ook in de almanak, maar er kan wel geen gezeur over gemaakt worden.
straks kan ik vanwege al die zooi ballast uit de boot gaan halen pffff :lol:

greetzz aat
invictus maneo
aatv

info:

Berichtdoor Wolf1 » 01 Aug 2024, 11:47

aadbloem schreef:Lid 6 Op de in bijlage 15, onder b, genoemde vaarwegen moeten een varend en een geankerd klein schip bij slecht zicht een goed functionerende radarreflector voeren.
Alleen bij slecht zicht dus....
Weet niet hoe de ambtenaar dat interpreteert, het zicht kan in sec. wijzigen, en als je, je dus op een van deze wateren bevind en je kan hem laten zien, denk ik wel dat hij dat goed van je vindt.
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1

ligplaats:
info:

Berichtdoor Het Sluizenfront » 01 Aug 2024, 12:21

aadbloem schreef:... Niks ICP. Uiteraard kan ik wel bewijzen dat mijn schip van mij is....

Het ICP is niets anders dan een onofficieel eigendomsbewijs wat in de meeste Europese landen wordt geaccepteerd als zodanig.
Heb jij een ander geldig eigendomsbewijs, bvb Kadaster, dan heb je geen ICP nodig.
Of de Belgen bij het ontbreken van het benodigde ICP niet niet optreden weet ik niet, mij werd gemeld dat het bij een volgende controle in orde moest zijn.
Ik heb bij die controle zelfs de aankoopfactuur op naam laten zien maar daar hadden ze weinig belangstelling voor.
Met groetjes van de (ex)sluismeester Jan
Gebruikers-avatar
Het Sluizenfront

ligplaats: Wessem
info: Reline 41SLX (2002)
Hoofdmotor Deutz 159pk.

Berichtdoor aatv » 01 Aug 2024, 13:01

tis toch wel weer van de zotte dat je een onofficieel papier votje moet kopen terwijl ik met mijn koop contract
en taxatie rapport duidelijk kan bewijzen dat de boot mijn eigendom is! dat ze er eens een officieel europees
erkent document van maken maar nee alles moet altijd een zooitje zijn en wij krijgen een boete omdat er
niets officieels bestaat! welkom in europa, makkelijker kunnen we het niet maken moeilijker wel! stelletje
mafklappers.

greetzz aat
invictus maneo
aatv

info:

Berichtdoor aadbloem » 01 Aug 2024, 14:09

Het Sluizenfront schreef:Ik heb bij die controle zelfs de aankoopfactuur op naam laten zien maar daar hadden ze weinig belangstelling voor.

Ik laat altijd de officiele aankoopfactuur zien en internationaal verzekeringsbewijs en daar hebben de belgische handhavers al zeker 4x genoegen mee genomen.
aadbloem

ligplaats: Box ZW9
info:

Berichtdoor SimondeDanser » 01 Aug 2024, 14:45

aatv schreef:tis toch wel weer van de zotte dat je een onofficieel papier votje moet kopen terwijl ik met mijn koop contract
en taxatie rapport duidelijk kan bewijzen dat de boot mijn eigendom is! dat ze er eens een officieel europees
erkent document van maken maar nee alles moet altijd een zooitje zijn en wij krijgen een boete omdat er
niets officieels bestaat! welkom in europa, makkelijker kunnen we het niet maken moeilijker wel! stelletje
mafklappers.

greetzz aat

Er bestaat wel een officieel document. Wereldwijd erkend. De zeebrief.
SimondeDanser

ligplaats:
info:

Berichtdoor aatv » 01 Aug 2024, 17:48

[/quote]
Er bestaat wel een officieel document. Wereldwijd erkend. De zeebrief.[/quote]

al eens gekeken wat zo n zeebrief geintje kost? zoals ik al zei donaties zijn welkom haha

greetzz aat
invictus maneo
aatv

info:

Berichtdoor aatv » 01 Aug 2024, 17:57

vanmiddag mijn certificaat ontvangen. boel net maar gelijk ff geregistreerd bij de RDI. zoals je mag verwachten
van een overheids instelling moet dit ook weer lastig want ik moest weer persee de digi app downen. ik hou niet van
tig apps op mijn foon en overal anders kan ik gewoon met een sms check inloggen. dan verder wijst het zich wel maar
dan hebben ze bij bepaalde dingen een stip met vraagtekentje voor als je extra info wil en die werken dan gewoon niet.
tja alweer makkelijker kan niet moeilijker wel dus op en top nederlandse overheid. pasjes mag u binnen 20 dagen verwachten
dit kan blijkbaar ook niet sneller maar daar tegenover kun je wel al je gegevens inzien zoals roepnaam, atis code en mmsi code
zodat je wel vast een marifoon kunt kopen en gebruiken.

greetzz aat
invictus maneo
aatv

info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat