SimondeDanser schreef:Voor meren en plassen zijn er in Belgie nog geen uitrustingseisen. In de laatste nieuwsbrief van de Vlaamse Pleziervaart Federatie is er toevallig aandacht besteed aan de uitrustingseisen voor jachten.
Mvg Felix
Het Sluizenfront schreef:Je hebt het dan over categorie "0" vaarwater. Die zijn vrijgesteld van vele regels maar volgens mij zijn dat alleen afgesloten meren en plassen (men omschrijft dat met "niet met de zee in verbinding staand}. De plassen die Aatv bedoeld staan allemaal in open verbinding met de Maas (categorie 1; Alle met de zee verbonden binnenwateren behalve de Beneden Zeeschelde*)). Daar gelden dus ook de voorschriften die op de Maas aldaar gelden.
SimondeDanser schreef:Je zou gelijk kunnen hebben. Maar voor mij staat het hier bedoelde gedeelte van de Maas met aangrenzende plassen niet in open verbinding met de zee. Er zitten nog een x-aantal sluizen tussen die plassen en de zee. Een open verbinding met de zee is volgens mij bijv. zoals in NL de havens langs de Nieuwe Maas in Rotterdam.
Mvg Felix
aadbloem schreef:Vraag: Hoe kom je als belgisch ingezetene aan zo'n ICP? Ook bij de KNWV?
Het Sluizenfront schreef:Zo zouden wij die regel in NL interpreteren inderdaad. De Belgische regelgever ziet dat anders getuige de controle die ik vorig jaar gehad het op het Kanaal van Bocholt naar Herentals in Lommel. Meer dan 10 sluizen verwijderd van open zee, maar ik moest wel aan al die vaarweg 1 regeltjes voldoen. Ik had toen geen radarreflector en mijn ICP was verlopen. Het bleef toen gelukkig bij een waarschuwing maar wel met de kanttekening dat het bij een volgende controle in orde moest zijn want anders......
Wolf1 schreef:In Nederland BPR art 9.04 lid 6 verwijst naar bijlage 15 waar vermeld staat op welke vaarwegen door een klein schip een radarreflektor gevoerd moet worden !
Gr. Wolf1
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten