aatv schreef:net nog ff onderzoek gedaan wat je in belgie verplicht aan boord moet hebben.
dit is een behoorlijke lijst en als ik er aan moet gaan voldoen om af en toe een uurtje
op de belgische maasplassen te varen mag ik gewoon nog effekes een ettelijke honderden
euro s uit gaan geven naast het marifoon gedoe wat me ook al een 400 euro kost totaal
greetzz aat
aat eerst gefeliciteerd met het behalen van je marifoon examen. Nu nog een klein marifoontje aanschaffen en registreren bij Telecom.
Voor wat betreft de belgische eisen: ergens staat ook dat je een peddel gebruiksklaar moet hebben. Het staal van mijn boot weegt enkele tonnen, hoe bedachten de belgen dat, is dat te peddelen? Verder een verbanddoos en een brandblusser, dat is gewaarmerkt en gekeurd te koop bij de Action voor weinig. Reddingsmiddelen, wat zwemvesten, van die oranje dingen te koop voor een paar euro. Je hoeft echt niet van die self-inflatable-besto vesten aan boord te hebben. Tot zover de aan te schaffen spullen. Tenslotte nog allerlei papieren, dat is een kwestie van kopieren van wat je al hebt. Verzekeringsbewijs is belangrijk. Een ICP niet, dat is zakkenvullerij want die kan je aanvragen op basis van een kopie van je verzekeringsbewijs/polis en 30 euro ofzo, Aankoopbewijs van je boot, regel een papiertje/kwitantie met de vorige eigenaar.
en voor de duidelijkheid, ik vaar elk seizoen door Belgie, van Frankrijk naar Nederland en omgekeerd. Controles meegemaakt op een ruwe Schelde, een rustig canal du centre en in diverse sluizen waarbij de ambtenaar op mijn bange vraag zei: als de sluis gaat zakken gooien we uw papieren wel naar beneden, waarna hij me ook weer gerustelde dat de sluis pas op zijn commando mocht zakken. Mij papieren worden elk jaar wel een keer helemaal overgeschreven. Ze hebben daar zelfs een invulpapiertje voor,