Marifoon

algemene discussies

Re: Marifoon

Berichtdoor aadbloem » 23 Jul 2023, 21:36

Svalk schreef:Gaat wat moois worden als ieder bootje gaat roeptoeteren naar een brug of sluis.

Wat wilt u dan? 3x hard toeteren naar de centrale bedienpost die 15km verderop zit? Of met veel problemen bij de drukknop “aanvraag brugbediening” geraken en er achter komen dat die drukknop niet werkt of de speaker van van het communicatie boxje vast geroest is? Of gewoon dom een tijdje wachten tot u toevallig gezien wordt door de camera?
aadbloem
 
Berichten: 1040
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: Marifoon

Berichtdoor Kwokko » 23 Jul 2023, 21:53

R.C.Grootveld schreef:En als die dan ter plaatse zijn, kan het handig zijn om met ze te communiceren.

Inderdaad ,dan is het wel handig dat je kunt communiceren.
Daarom hanteer ik de stelregel dat je beter kunt communiceren met device zonder certificaat,dan met certificaat zonder device.
Dus heb ik voor noodgevallen een lulijzer aan boord.
En uitluisteren is niet verboden,is zelfs aan te raden. :P
En nee ,dat heeft niks met een E te maken,maar met een Veeee , Rob.
O ja ,het blijft ook nog drijven ,en zinkt niet naar de bodem in een sluis Rob. :mrgreen:
Kwokko
 

Re: Marifoon

Berichtdoor Navigo » 23 Jul 2023, 22:08

HH,

Betekenis Kwokko is intrigant en met het laatste “onzinnige” woord willen hebben, zeg maar best irritant.

Navigo
Navigo
 
Berichten: 338
Geregistreerd: 24 Okt 2019, 09:25
ligplaats:
info:

Re: Marifoon

Berichtdoor Kwokko » 23 Jul 2023, 22:22

aadbloem schreef:Wat wilt u dan? 3x hard toeteren naar de centrale bedienpost die 15km verderop zit? Of met veel problemen bij de drukknop “aanvraag brugbediening” geraken en er achter komen dat die drukknop niet werkt of de speaker van van het communicatie boxje vast geroest is? Of gewoon dom een tijdje wachten tot u toevallig gezien wordt door de camera?

Ik merk hier zo langzamerhand dat de grootste roeptoeters altijd op de grote rivieren zitten ,en dat aanhalen als het belangrijkste voor het hebben van een certificaat en marifoon aan boord. Indien daar daar zou het wenselijk zijn, zelfs verplicht moeten zijn. Geen discussie daarover.
Maar verplicht een ander dan niet, die daar nooit komt ,die daar nog niet eens de behoefte aan heeft om daar te varen.
Want ook jij bent nog nooit naar , laat ik maar een plaats noemen , Bourtange in Oost Groningen.
Kun je daar dan met een schip komen, ja Aad, zelfs met eentje van 21 meter lang en 4 a 5 meter breed.
Is onlangs weer bewezen door de ms Mastodont.
Maar daar kun je roeptoeteren wat je wilt op je lulijzer,maar je kunt wachten tot je een ons weegt, want niemand komt daar bij je.
Je zult bij het tankstation aan de Rutenbrockerweg een sleutel moeten halen ,waarmee je de sluizen en bruggen bediend.

Enkele jaren terug lag er een schip in het Damsterdiep bij de Wirdumerdraai.
Zond via een VHF kanaal een oproep uit voor brugbediening.
Noemde daarbij de naam van brug.
Ik ben er naartoe gereden ,en heb die figuur effe meegenomen naar een sleutel verkooppunt.
Makkelijk dat je dan iets kan ontvangen. ;)
Maar schijnbaar had diezelfde hotemetoot er niet over nagedacht dat er genoeg info was te vinden over die vaarwegen, dat het een zelfbedienings vaarweg is. de sleutel lever je bij een eindstation weer in,en je krijgt de borg weer terug.
Ja er zitten nog stumpers zat genoeg op het water ,met een lulijzer ,zonder kennis van andere zaken.

Navigo schreef:Betekenis Kwokko is intrigant en met het laatste “onzinnige” woord willen hebben, zeg maar best irritant.

Dergelijke antwoorden krijg je als mensen niet tegen hun verlies kunnen.
Dat noemen wij IWAB-jes.
Kwokko
 

Re: Marifoon

Berichtdoor bas » 23 Jul 2023, 22:35

En uitluisteren is niet verboden,is zelfs aan te raden

Deze ene zin maakt deze hele discussie overbodig.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1508
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Marifoon

Berichtdoor Kwokko » 23 Jul 2023, 22:51

bas schreef:Deze ene zin maakt deze hele discussie overbodig.

Ja, maar jullie hebben het constant over verplichten dit ,en verplichten dat ,en de E van Egoisme.
Schijnbaar valt het kwartje nu pas. :o :mrgreen:
Kwokko
 

Re: Marifoon

Berichtdoor Navigo » 23 Jul 2023, 22:58

HH,

Ik kan heel goed tegen mijn verlies.
Mijn beroepsmatige ervaringen mbt positief bezit bedieningscertificaat en bezit zendapparatuur zijn iets anders.

Als afsluiting;
Je heb een inzicht/ opvatting wat ik totaal niet deel.

Ik heb je een stempel gegeven van intrigant.
Dat is een mening en voorlopig zit je wat mij betreft in dat vastomlijnde kadertje.


Navigo
Navigo
 
Berichten: 338
Geregistreerd: 24 Okt 2019, 09:25
ligplaats:
info:

Re: Marifoon

Berichtdoor Kwokko » 23 Jul 2023, 23:37

Navigo schreef:Ik kan heel goed tegen mijn verlies.
Mijn beroepsmatige ervaringen mbt positief bezit bedieningscertificaat en bezit zendapparatuur zijn iets anders.
Als afsluiting;
Je heb een inzicht/ opvatting wat ik totaal niet deel.
Ik heb je een stempel gegeven van intrigant.
Dat is een mening en voorlopig zit je wat mij betreft in dat vastomlijnde kadertje.

Dacht je dat ik mij laat uitkafferen door een snotaap.
Maak dat de kat wijs.
Incognito kan ik het zo'n grote scheur opzetten ,gelijk wat jij ook doet.
No difference between that.
En wat die stempel betreft, gebruik wel goede inkt,dat houd langer, dan thermisch papier. :mrgreen:
Gelukkig kun je hier mensen op de negeerplek zetten. Zie je de postings ook niet.
Bij deze dus gedaan.
Kwokko
 

Re: Marifoon

Berichtdoor bas » 24 Jul 2023, 00:19

Schijnbaar valt het kwartje nu pas


Nou nee, eerlijk gezegd snap ik geen fluit van je epistels en de relevantie tot de vraag die aanvankelijk gesteld werd.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1508
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Marifoon

Berichtdoor chaea » 24 Jul 2023, 06:50

Navigo schreef:HH,

Als je een steekhoudend argument wil horen??
Ik help je een beetje.

Als je zelf directe hulp nodig heb, waarbij je dit vooral snel en vooral van een naaste buur nodig heb.
Enne wel graag op het goede kanaaltje roeptoeters, of het juiste knopje indrukken.
Dus een beetje les in theorie en praktijk kan geen kwaad.

Als ik dichtbij genoeg ben? Kom ik en waarschijnlijk anderen sneller of vlotter dan de hulpdiensten die eerst nog ergens een bootje moeten optrommelen.

Navigo


Daar bestaat iets totaal nieuws voor, dat noemt men een mobiele telefoon. Je wil ook niet weten hoe geavenceerd deze apparaten zijn.
Hiermee kun je direct de juiste hulporganisaties bereiken zonder eerst tijd te verdoen met je marifoon in de hoop dat iemand in de buurt 1 heeft, aan heeft staan, je direct kan vinden of uberhaupt wil helpen.
En wat zullen ze doen als ze je vinden, juist dat mobiele apparaat pakken om hulp te zoeken.

Ik zeg niet dat het onhandig is maar als algemeen primair noodhulpmiddel in jouw betoog zie ik het niet als een noodzakelijk iets. Dat is uiteraard anders mbt directe maritieme zaken, niet op de recreantenwateren maar wel op de rivieren en grote binnenwateren. (bijv aanroepen reddingsbrigade etc waar ik je betoog dan wel weer steun)
chaea
 
Berichten: 793
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 20:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten