Verdwenen leden met betekenis.

algemene discussies

Verdwenen leden met betekenis.

Berichtdoor chaea » 29 Dec 2022, 23:58

Ik mis met terugwerkende kracht, Jan Huibers en Vuuren1.
Ofwel degene die een reclame banner heeft (ook voor 2023) en de ander een Moderator die al 7 maanden niet actief is en al veel langer geen postings meer doet.

Ouderdom, familie, vakantie of wat de reden ook is.. het is een duidelijke constatering.
Reclame mag iets kosten en een moderator mag 24/7 betrokken zijn.
chaea
 
Berichten: 729
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 20:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Re: Verdwenen leden met betekenis.

Berichtdoor Amersfow » 30 Dec 2022, 08:34

We kunnen trots zijn op ons lid Huibers, die elke maand er een boot bij koopt ofzo, klasse. Die heeft wel wat anders te doen dan op een forum te zitten met mensen met oude spullen ;-) Van Vuuren zal wel aan het rentenieren zijn. Die is te vaak negatief benaderd door zure mensen om hier nog langer zijn mening te geven.
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1839
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: Verdwenen leden met betekenis.

Berichtdoor stefan » 30 Dec 2022, 17:31

Heel soms zie ik nog wel eens een reactie van Hans van Vuuren in een Facebook groep mbt boten.
Denk dat de beste man inderdaad andere dingen aan het doen is met zijn pensioen. Wel jammer, grote bron van kennis.
stefan
 
Berichten: 623
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 21:08
Woonplaats: Maastricht
ligplaats:
info:

Re: Verdwenen leden met betekenis.

Berichtdoor heuvels » 30 Dec 2022, 22:47

Volgens mij doet (of deed) Hans iets met zonnepanelen.
Gebruikers-avatar
heuvels
 
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15 Feb 2020, 17:20
Woonplaats: Maassluis
ligplaats: SW Vlietland
info: Vechtkruiser 7,20 meter
STAATSIE

Re: Verdwenen leden met betekenis.

Berichtdoor chaea » 31 Dec 2022, 11:08

@Amersfow, om trots te zijn op iets of iemand moet ik toch wel een persoonlijke of emotionele binding hebben. Ik weet nog wel dat Jan Huibers een prima lid was en volgens mij toendertijd iets met de hosting van de site heeft gedaan, weet het niet exact meer maar dat was ook de reden dat zijn banner hier mocht staan. Maar dat is inmiddels al heel lang geleden, en Jan heeft kennelijk ook geen tijd meer voor dit forum. Het is mooi dat zijn vloot groots en mooi is en dat het oude "spul" hier niet meer interessant is, maar dan hoort zijn banner hier sowieso ook niet meer.

Over van Vuuren1, dat was toch wel 1 van de leden met 1 van de hoogste daggemiddelden qua postings.
Dit icm zijn expertise en aanvullingen was het voor de hand liggend dat hier een moderatiefunctie gegeven is.
Dat hij weg is gegaan om zure reacties geloof ik niet, enerzijds omdat er daarvoor wel andere momenten vor waren en anderzijds hijzelf niet altijd vrij van blaam was.
Iedereen is vrij om het forum wel of niet te bezoeken, er zijn in de loop der jaren meer bekende namen verdwenen, vaak door veranderende interesses. Maar als er geen interesse meer is of er is geen tijd of zin om nog iets te betekenen, dan kan je niet een moderator zijn omdat er geen zicht meer is wat leden doen of schrijven.
chaea
 
Berichten: 729
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 20:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Re: Verdwenen leden met betekenis.

Berichtdoor aadbloem » 31 Dec 2022, 12:05

chaea schreef:...........anderzijds hijzelf niet altijd vrij van blaam was.

Ik was overtuigd van zijn kennis en adviezen totdat hij mij hier adviseerde om nieuwe rekboutjes (speciale boutjes, met uitleg) te kopen voor mijn Python Drive. Zowel Dintra als Drinkwaard hadden hier nog nooit van gehoord. Nog eens navragen bij Vuuren, geen antwoord. Dintra kon mij desgewenst wel nieuwe boutjes M6 leveren voor de Python Drive. Het gaat dan om boutjes met sterkteklasse 12.9 en die "rekken" echt niet....
Dintra verklaarde ook dat de bestaande boutjes gewoon hergebruikt mogen worden. Daarna was Vuuren wel een beetje door de mand gevallen bij mij.
aadbloem
 
Berichten: 1010
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: Verdwenen leden met betekenis.

Berichtdoor sogna mi » 31 Dec 2022, 15:04

Toch spreekt ook centa in documentatie van de agm koppeling van gerekte bouten idd 10.9 vervangingsbouten. Het bestaat dus wel degelijk. Dit even om t onderwerp kennis van v Vuuren
sogna mi
 
Berichten: 242
Geregistreerd: 19 Jan 2012, 20:13
Woonplaats: Almere
ligplaats:
info:

Re: Verdwenen leden met betekenis.

Berichtdoor Wolf1 » 31 Dec 2022, 16:26

aadbloem schreef:Ik was overtuigd van zijn kennis en adviezen totdat hij mij hier adviseerde om nieuwe rekboutjes (speciale boutjes, met uitleg) te kopen voor mijn Python Drive. Zowel Dintra als Drinkwaard hadden hier nog nooit van gehoord. Nog eens navragen bij Vuuren, geen antwoord. Dintra kon mij desgewenst wel nieuwe boutjes M6 leveren voor de Python Drive. Het gaat dan om boutjes met sterkteklasse 12.9 en die "rekken" echt niet....
Dintra verklaarde ook dat de bestaande boutjes gewoon hergebruikt mogen worden. Daarna was Vuuren wel een beetje door de mand gevallen bij mij.

Kom steeds meer mensen tegen die nog "nooit van iets gehoord hebben" !
Het onderwerp t.d.t. door Vuuren aangehaald is zo'n geval, de rekgrens bij bouten bij de meeste wel bekent, de hierna komende vloeigrens veel minder.
Het verschil is dat bouten aangetrokken binnen de rekgrenzen kunnen rustig herhaald gebruikt worden.
Bouten in de vloeigrens getrokken kunnen alleen hergebruikt worden als de door de fabrikant aangegeven lengte niet wordt overschreden.
Grofweg is onderscheid te maken in rek en vloeigrens bouten als de constructeur de aanhaal spanning niet meer in een koppel aangeeft, maar in graden of een combinatie !
Voordeel van de in de vloeigrens aangetrokken bouten is, de gelijke spanning.
Volgens mij is er iemand anders door de mand gevallen ! !
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1838
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: Verdwenen leden met betekenis.

Berichtdoor chaea » 31 Dec 2022, 16:36

Even ter verduidelijking en om to the point te blijven.
Als je veel post is de kans vele malen groter dat informatie niet klopt of niet begrepen kan worden. Ook heeft een ieder zijn mindere kanten en tekortkomingen.
Maar daarvoor is dit topic niet aangemaakt.

Maar een lid die al meer dan 7 maanden niet meer aktief is en al sinds 16 November 2020 geen bijdrage meer heeft geleverd, is natuurlijk niet meer geinteresseerd in modereren.

De laatste actieve bijdrage van Jan Huibers is op 4 oktober 2021 en laatste inlog 14 september dit jaar.

Ofwel bij beide personen is er geen of weinig interesse in een actieve rol.

Dit forum is opgestart door leden en voor de leden zijn, en daarom snij ik dit punt aan .
chaea
 
Berichten: 729
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 20:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Re: Verdwenen leden met betekenis.

Berichtdoor eagle » 31 Dec 2022, 21:52

Voor de liefhebber, voor op regenachtige zondagmiddagen...

https://www.hytorc.nl/aanhaalmethoden/

Gr, Eagle
eagle
 
Berichten: 978
Geregistreerd: 30 Apr 2012, 18:04
ligplaats:
info:

Volgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten