Onedin 650, goed idee om te wandelen?

algemene discussies

Onedin 650, goed idee om te wandelen?

Berichtdoor Electronick » 29 Jul 2022, 07:18

Allô,

Ik ben nieuw op deze forum een geef u al mijn excuses voor mijn Nederlands die niet perfect is. Ik zal hier de woordenschat betreffende navigatie zeker leren ;).

Ik woon in België en er is niet zo heel ervaring betreffende booten dan in Nederland.

Ik heb een Zodiac 380 met een 9.9pk gehad en ik heb deze verkocht omdat ik te weinig plaats had. De boot was ook klein om met de familie (2 kinderen) te varen. Elk jaar, uur ik een boot als ik met vakantie ben maar als ik terug in België komt, is het dan niet meer mogelijk om een boot te uren. Niemand voorstel uren boot.

Heb ik dus zien om een boot te kopen, en ik heb een advertentie voor een Onedin 650 + Yamaha 40pk gezien. De boot is op en aanhangwagen.

Ik heb meerdere vragen betreffende dit boot, misschien kunnennjullie me helpen te weten als het een goede keus is :

- is het een boot du kan alleen gebruikt zijn (zelf om de boot op de aanhangwagen opnieuw te zetten?). Ik zal met mijn vrouw en de kinderen (8 jaar oud) zijn maar zou liever weten dat ik kan dat alleen doen.

- is het een sterke boot? Of moet ik veel dingen te checken?

- wat is de capaciteit van de Boat. De verkoper zegt dat er geen CE plaat op de boot is (te oud). Is het geschikt om met de familie te varen (4) of zelf met familie + vrinden?

- als ik begin om dit soort boot te kijken, zijn er andere modellen dat ik kan ook kijken ?

Bedankt voor uw antwoorden!
Electronick
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 29 Jul 2022, 06:51
ligplaats: België
info: Had en zodiak futura 380 met 9.9pk.

Re: Onedin 650, goed idee om te wandelen?

Berichtdoor chaea » 29 Jul 2022, 11:02

Onedin is een prima boit, en idd oud en van ver voor de CE eisen. Mijn jonge jeugd was op een 650 met mijn ouders er gewoon weken mee op vakantie, 2 volwassenen en 2 kids gaat prima.
Alleen traileren kan maar is zwaar.
chaea
 
Berichten: 756
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 20:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Re: Onedin 650, goed idee om te wandelen?

Berichtdoor Electronick » 29 Jul 2022, 16:30

Bedankt @chaea!

Denkt u dat we kunnen ook eventueel 2 extra volwassenen uitnodigen om een paar uren “tour” te doen?

Ik zal nooit alleen zijn om te traileren maar met mijn vrouw een en zon die heel manuel is. Echter, heeft hij de kracht van een volwassen niet.
Electronick
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 29 Jul 2022, 06:51
ligplaats: België
info: Had en zodiak futura 380 met 9.9pk.


Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 gasten