De boer zijn schuld ?

algemene discussies

Re: De boer zijn schuld ?

Berichtdoor Yep » 03 Jul 2022, 18:55

Dat er al eeuwen complottheorien zij zo, maar dat je erin gaat geloven is de triestheid ten top.
We worden een landje met veel teveel azijnpissers.

'Ontevredenheid' is hierbij het toverwoord.
Over alles ontevreden willen zijn, het zijn net kinderen.

P.S: Excuus dat ook ik me schuldig maak aan dit soort posts op WF.
Laatst gewijzigd door Yep op 03 Jul 2022, 19:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3167
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: De boer zijn schuld ?

Berichtdoor heuvels » 03 Jul 2022, 19:03

Ik zit niet op Facebook, kan zelf wel een mening vormen.
Gebruikers-avatar
heuvels
 
Berichten: 1096
Geregistreerd: 15 Feb 2020, 17:20
Woonplaats: Maassluis
ligplaats: SW Vlietland
info: Vechtkruiser 7,20 meter
STAATSIE

Re: De boer zijn schuld ?

Berichtdoor Marie Christina » 03 Jul 2022, 19:42

Ik zit op FB om de pagina's van de school en het roeiteam bij te houden.
Tevens is, vreemd genoeg, FB mijn grootste informatiebron voor mijn werk: zeescheepvaart en de veiligheid ervan.
Het is werkelijk verbazingwekkend hoe moeilijk het is om via andere kanalen daarvan op de hoogte te blijven.
Heel soms in de Schuttevaer en zo af en toe een artikeltje in de SWZ.
Dat is het eigenlijk wel.
Voor informatie ben ik aangewezen op pagina's van Gcaptain, MAIB, dat soort instanties.

Maar persoonlijk plaats ik eigenlijk nooit iets.
Als ik zonder kon deed ik het vanavond nog weg.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: De boer zijn schuld ?

Berichtdoor jkb » 03 Jul 2022, 20:01

jkb
 
Berichten: 319
Geregistreerd: 19 Mrt 2019, 17:55
ligplaats:
info:

Re: De boer zijn schuld ?

Berichtdoor Kwokko » 03 Jul 2022, 21:34

jkb schreef:https://www.rtlnieuws.nl/economie/tv/video/5318575/stikstof-boeren-koeien-mest-kabinet-stikstofproblemen

Pure propaganda.
Lopen gewoon aan de leiband van Den Haag
zoiets gaat erin als gesneden koek,want de reguliere burger heeft geen notie van wat er op een boerderij te doen is.
En als je dat als propaganda figuur nu effe kan opdirken ,zonder de echte waarheid te vertellen,dat is toch veel leuker?
Staat daar uitgefilterd ,dat er ook kuikens bij zijn ,die net uit het ei gekropen zijn?
Een miljoen is dan niks hoor?

NOS is ook zo'n staatsgefinancierde club propagandisten.

Momenteel is er een Parlementaire hoorzitting over de aardgaswinning.
Deze is alleen te volgen via RTV Noord.
Op NOS schittert deze van afwezigheid.

Schijnbaar gaat het alleen Groningen aan , zo denkt men bij de NOS.
Andere parlementaire hoorzittingen worden integraal via de NOS uitgezonden.
Gaat de aardgaswinning niet heel Nederland aan?

Nog maar zo'n voorbeeld.
In de winter hebben de propaganda figuren het erover ,dat er één miljoen kilo zout is verstrooit.
Nou dat spreekt tot de verbeelding? Één miljoen?
Dat het maar 1000 ton is ,30 vrachtwagens of een kleine binnenvaartschip vol is ,zover denkt de reguliere burger niet.
Propaganda, ze zijn hier niet beter dat in Rusland.
Hoe kunnen we het brengen, zodat het tot de verbeelding spreekt ,dat is het motto.
Kwokko
 

Re: De boer zijn schuld ?

Berichtdoor Yep » 03 Jul 2022, 21:51

Jij valt wel heel erg door de mand.
Een proto voorbeeld van domheid i.c.m. misplaatste dominantie, voorwaar een dodelijke combinatie.
Goed bezig.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3167
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: De boer zijn schuld ?

Berichtdoor bas » 03 Jul 2022, 22:48

we hebben aardgas, de ene wil eraan, de ander wil er vanaf, maar dat aardgas wordt in een behoorlijke hoeveelheid gebruikt om er waterstof van te maken op een inefficiënte manier , en dat waterstof hebben we weer nodig om er ammoniak van te maken wat dan voor een groot deel weer gebruikt wordt om er kunstmest van te produceren wat we dan de wereld weer over verschepen omdat er her en der een tekort is aan meststoffen.
Ongetwijfeld mijn gebrek maar dit moet makkelijker kunnen als we hier een overschot aan meststoffen hebben en als je echt begaan bent met het wereldwijde milieuprobleem moet je hier wat aan doen en niet op lokaal niveau gaan zitten muggenziften. Alles hier weg saneren komt m.i. overeen met je probleem over de schutting van de buurman flikkeren. Lost even iets op, vroeg of laat komt het dubbel en dwars terug de schutting over.
De Nederlandse landbouw is gewoon "top notch" op wereldniveau, dat wordt je niet als je niet wilt innoveren. En natuurlijk zijn er verbeterpunten maar die wil is er echt wel, al dan niet onder dwang van regelgeving en veranderende maatschappelijke opvattingen.

En ja, dit is een watersportforum waarin je je af kunt vragen wat dit soort discussies hier doen, anderzijds hoeft er maar 1 lobbiest op te staan die de watersportsector weg zet als een stel bejaarden met een ouwe diesel die graag wild willen schijten en dan zit je in precies dezelfde positie als de boeren.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1508
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: De boer zijn schuld ?

Berichtdoor chaea » 04 Jul 2022, 06:51

Het zijn keiharde feiten @Wolf, en deze zijn helemaal niet moeilijk te vinden als je ook maar een beetje je best doet.
Het makkelijkste slachtoffer en waar de meeste winst is te halen in deze (denkt men in Den Haag) is de boer. Daar komt stikstof vandaan, zijn bedrijven met geen of amper personeel, hebben geen grote advocaten teams en het allerbelangrijkst , ze hebben grote lappen grond wat we in Nederland te weinig hebben.
Nederland heeft een tik op de neus gekregen van de rechterlijke macht en de boer is nu de dupe hiervan.

Maar iedereen met een stuk gezond verstand weet dat de boer hier niet verantwoordelijk voor is. En geloof je dit wel omdat de " cijfers" dit zeggen, pak dan je auto en rij door de boerengebieden heen. Maak er een mooie tocht van over de lanfwegen, neem een picnicmand mee en geniet van het prachtige groen overal. En ga de volgende dag even een tour maken langs Pernis, Maasvlakte,,de grote steden, Tata Steel,bekijk de machtige stalen vogels op Schiphol en zoek een "schoon "plekje op waar je misschien kan picknicken . En oja begin en eindig deze tour in de spits en dan maar hopen dat de luchtkwaliteit aldaar je hersens niet heeft aangetast.

Tot slot kan je ook nog een tocht langs de grens maken met Duitsland, kijken of ze daar een groot anti stikstofscherm hebben hangen van al die zooi wat vanuit die kant komt aanwaaien, want als Sahara zand ons land kan bedekken is het een utopie om te denken dat alle uitstoot van onszelf is.

Tot slot; er zijn gelukkig heel veel mensen die hier doorheen prikken, de politieke BBB is niet voor niks in razend tempo aan het groeien. Maar tegenstanders beginnen nu al te framen en te reppen over het maken van oproer en dat het complottheorien zijn, ook de term populisme heb ik al in politiek Den Haag voorbij horen komen en bij C vd Plas is al meerdere malen deze in een bepaalde hoek te drukken.
Denk helder en blijf helder!
chaea
 
Berichten: 756
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 20:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Re: De boer zijn schuld ?

Berichtdoor chaea » 04 Jul 2022, 06:55

Yep schreef:Jij valt wel heel erg door de mand.
Een proto voorbeeld van domheid i.c.m. misplaatste dominantie, voorwaar een dodelijke combinatie.
Goed bezig.


Hou het aub even netjes en respectvol.
chaea
 
Berichten: 756
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 20:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Re: De boer zijn schuld ?

Berichtdoor jkb » 04 Jul 2022, 09:49

Bas schreef:
En ja, dit is een watersportforum waarin je je af kunt vragen wat dit soort discussies hier doen, anderzijds hoeft er maar 1 lobbiest op te staan die de watersportsector weg zet als een stel bejaarden met een ouwe diesel die graag wild willen schijten en dan zit je in precies dezelfde positie als de boeren

Tja denk aan de verzegelingsplicht van de vuilwatertank. Nog even en alle ganzen moeten zodanig genetisch worden gemanipuleerd dat ze over een ingebouwde zuiveringsinstallatie beschikken.

Mvg Jan
jkb
 
Berichten: 319
Geregistreerd: 19 Mrt 2019, 17:55
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 gasten