De boer zijn schuld ?

algemene discussies

De boer zijn schuld ?

Berichtdoor Wolf1 » 03 Jul 2022, 13:05

Even een paar weetjes, wat mij bevreemd is dat we in 1950 10 miljoen inwoners hadden in Nederland en 70 jaar later 17,4 miljoen.
In dat zelfde jaar 1950 waren er 1,57 miljoen koeien in Nederland, nu 70 jaar later 1,6 miljoen koeien, dus bijna evenveel!
Alleen waren er 410.000 boerenbedrijven en nu nog maar 53.000.
De ammoniakuitstoot de laatste 30 jaar is afgenomen van 333 kiloton tot 110 kiloton nu.
Maar nu wat anders, in 1950 reden er in Nederland 140.000 auto’s en 70 jaar later 8,9 miljoen.
En in dat zelfde jaar 1950 stapten er 350.000 mensen op Schiphol in het vliegtuig en 70 jaar later 58,2 miljoen.
En in 1950 was er maar weinig aan de hand met de natuur en 70 jaar later praat men over code rood!
En dan heeft de boer het gedaan!
Er is iets niet de haak met het hele verhaal uit Den Haag want de ammoniak uitstoot nam met 2/3 af in de laatste 30 jaar.
En dan hebben we het nog niet eens over de industrie, maar de boer die generaties lang hun bedrijf runden zijn de klos! !
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1838
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: De boer zijn schuld ?

Berichtdoor jkos » 03 Jul 2022, 13:26

Volgens mij is dit een watersport forum.
jkos
 
Berichten: 554
Geregistreerd: 02 Jan 2016, 19:07
Woonplaats: Kapelle
ligplaats: Wolphaartsdijk
info: 2x240 pk Yanmar 4LHA-STP
Hydraulische Koppeling

Re: De boer zijn schuld ?

Berichtdoor Yep » 03 Jul 2022, 13:59

Het lijkt wel erg op de zoveelste complottheorie.
En daar zijn er al genoeg van.

De cijfers zoals deze hedentendage gedeeld worden laten niets aan duidelijkheid te wensen over.
Er zal iets moeten gebeuren bij deze 40% plus categorie.

En inderdaad, dit is WF.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: De boer zijn schuld ?

Berichtdoor Marie Christina » 03 Jul 2022, 14:13

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: De boer zijn schuld ?

Berichtdoor Kwokko » 03 Jul 2022, 15:21

Wolf1 schreef:
En dan hebben we het nog niet eens over de industrie, maar de boer die generaties lang hun bedrijf runden zijn de klos! !
Gr. Wolf1

100% gelijk heb je Wolf1.
En dan stellen ze notabene Johan Remkes aan als bemiddelaar.
Juist diegene die zelf het kaartje heeft getekend waar de boeren moeten oprotten.
Of zou die ook geen "actieve herinnering" er meer aan hebben,zodat hij er blanco in kan stappen.
Het valt me hier op in dit land ,dat velen bij de VVD lijden aan Alzheimer. Hun actieve herinnering laat hun in de steek.

Zonder boer,geen koe,geen melk en geen eten op het bord.
We kunnen allemaal,niemand uitgezonderd ,wel iets langer doen met onze materialistische dingen.
Maar zonder eten gaat niet.
Kwokko
 

Re: De boer zijn schuld ?

Berichtdoor heuvels » 03 Jul 2022, 15:47

Natuurlijk produceren de boeren te veel stikstof maar ze zitten al jaren ingeklemd tussen de banken, de supermarkten, de overheid met hun regels, en de consument die kiest voor kiloknallers.
Gebruikers-avatar
heuvels
 
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15 Feb 2020, 17:20
Woonplaats: Maassluis
ligplaats: SW Vlietland
info: Vechtkruiser 7,20 meter
STAATSIE

Re: De boer zijn schuld ?

Berichtdoor Kwokko » 03 Jul 2022, 16:03

heuvels schreef:Natuurlijk produceren de boeren te veel stikstof

Hou toch eens op met het verkondigen van deze nonsens.
Loopt dan het percentage stikstof in de lucht wereldwijd op? Ik heb immers niet de indruk ,dat er boven Nederland een glazen stolp zit ,zodat alle uitgestoten luchtvervuiling hier boven ons land blijft hangen. De realiteit is hier ver te zoeken . Nu worden kolencentrales weer verder opgestookt vanwege de situatie met Rusland. Dacht je die centrales schone lucht uitblazen? En bio massa waar jij en mijn belasting geld naar toe gaat,omdat het zwaar gesubsidieerd wordt ,dacht je dat allemaal zo bio schoon is?
Je woont toch niet op een onbewoond eiland?

Zet hier maar een paar kern centrales neer.
In Eemshaven kan er eentje staan, bij Zandvoort is nog wel plek , tussen Almere en Lelystad is nog wel plaats.
Kan de bio massa in de ban ,evenals de kolen. Scheelt een hoop vervoer,geen stikstof. Win win situatie.
Kwokko
 

Re: De boer zijn schuld ?

Berichtdoor heuvels » 03 Jul 2022, 17:48

Het probleem is breder dan alleen die boeren. Heel de maatschappij moet anders inclusief de voedselproductie. Vroeger was dit alles beter, vlees van de slager en brood van de bakker. Die tijd komt niet meer terug. Ik ben ook altijd voor kerncentrales geweest, die milieuramp met fossiele brandstoffen is vele malen erger dan af en toe een ramp a la Tsjernobyl. En al die vliegbewegingen zijn ook nergens goed voor, veroorzaakt nog epidemieën ook.
Zo denk ik er tenminste over...
Gebruikers-avatar
heuvels
 
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15 Feb 2020, 17:20
Woonplaats: Maassluis
ligplaats: SW Vlietland
info: Vechtkruiser 7,20 meter
STAATSIE

Re: De boer zijn schuld ?

Berichtdoor jkb » 03 Jul 2022, 18:26

Wolf1 dat is een indrukwekkend relaas van feiten. Horen de varkens en kippen, enz er ook niet bij? Voor de goede orde: ik heb nul kennis hiervan. Wel dat de koeien in India heilig zijn. Mvg Jan
jkb
 
Berichten: 311
Geregistreerd: 19 Mrt 2019, 17:55
ligplaats:
info:

Re: De boer zijn schuld ?

Berichtdoor Marie Christina » 03 Jul 2022, 18:37

Het indrukwekkende relaas is wel een copy-paste van Facebook, maar dat terzijde m
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Volgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten