consoleboot met lage doorvaarthoogte

algemene discussies

consoleboot met lage doorvaarthoogte

Berichtdoor Frederik74 » 21 Nov 2021, 15:00

Net nieuw op het forum. IK ben al een tijdje op zoek naar een consoleboot om met de familie. Max 6 personen in de omgeving te toeren en te wakeboarden.
De lastigheid is dat de het vaarwater in Dirkshorn, kop van Noord Holland 1 lage brug heeft met maximaal 115cm doorvaarthoogte.
Een boot kopen en de kap voor de console verwijderen is ook zonde. Sloepen zijn iets lager, maar dan wordt het wakeboarden weer lastiger, want de kleine trailerbare sloepen gaan maar tot 30 pk, terwijl 40-50 pk wel nodig is om te wakeboarden. Bestaat er zoiets als een neerklapbare console? Iemand raad?
Frederik74
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 21 Nov 2021, 14:52
ligplaats:
info:

Re: consoleboot met lage doorvaarthoogte

Berichtdoor heuvels » 21 Nov 2021, 15:42

Zonder te willen zeuren,,,, Hoe hard mag je daar varen?? Lijkt mij dat het met 6 km/uur wel maximum is?
Gebruikers-avatar
heuvels
 
Berichten: 1095
Geregistreerd: 15 Feb 2020, 17:20
Woonplaats: Maassluis
ligplaats: SW Vlietland
info: Vechtkruiser 7,20 meter
STAATSIE

Re: consoleboot met lage doorvaarthoogte

Berichtdoor chaea » 21 Nov 2021, 15:44

Jeanneau Cap 400.

Wendbaar, betrouwbaar, compact, licht en zeer snel
chaea
 
Berichten: 748
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 20:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Re: consoleboot met lage doorvaarthoogte

Berichtdoor Frederik74 » 21 Nov 2021, 19:03

In de slootjes max 6 km/h, maar er is ook een meertje waar wakeboarden wel wordt gedaan. Eerder officieus dan officieel denk ik.
Frederik74
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 21 Nov 2021, 14:52
ligplaats:
info:

Re: consoleboot met lage doorvaarthoogte

Berichtdoor Kwokko » 21 Nov 2021, 19:13

Frederik74 schreef:,....... wel wordt gedaan.

Wel wordt gedaan ,betekend niet dat het ook is toegestaan.

Hou je aan de regels ,en wees en ander niet tot last.
Water racen doe je daar, waar het is toegestaan.

Ook het waterschap is niet gelukkig met figuren die het water als racebaan gebruiken.
Het kost veel afkalving van de oevers,en dat moet weer hersteld worden .
Kwokko
 

Re: consoleboot met lage doorvaarthoogte

Berichtdoor broekerhaven » 21 Nov 2021, 19:16

Een planerende boot maakt minder golven dan een waterverplaatser die met 6km voorbij komt.... :D
broekerhaven
 
Berichten: 792
Geregistreerd: 21 Dec 2013, 10:11
Woonplaats: bovenkarspel
ligplaats: broekerhaven
info: Placom 410 "old school"

Re: consoleboot met lage doorvaarthoogte

Berichtdoor Frederik74 » 21 Nov 2021, 19:33

Even terug naar het topic. Ik houd me aan de regels, maar ik ben vooral op zoek naar (info over) een snellere (lees console) boot, met lage doorvaarthoogte
;-)
Frederik
Frederik74
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 21 Nov 2021, 14:52
ligplaats:
info:

Re: consoleboot met lage doorvaarthoogte

Berichtdoor Kwokko » 21 Nov 2021, 19:36

broekerhaven schreef:Een planerende boot maakt minder golven dan een waterverplaatser die met 6km voorbij komt.... :D

De wetgever heeft het niet over planerende of andersins.
De wetgever heeft het over wat de toegestane snelheid is op een vaarwater.
Laat dat duidelijk zijn.
Kwokko
 

Re: consoleboot met lage doorvaarthoogte

Berichtdoor bas » 22 Nov 2021, 00:22

Een type consoleboot met die doorvaarthoogte zou ik zo 1,2,3 ook niet zo snel weten.
Maar moet het per se een consoleboot zijn en niet bijvoorbeeld een "normale" speedboot? Kan ook trailerbaar en zijn doorgaans wat lager.
Wakeboarden zelf ook wel gedaan achter een quicksilver met 50 pk bbm, dat ging net met 2 volwassenen in de boot en 1 volwassen persoon erachter maar eigenlijk is dat etteren, je trekt die boot alle kanten op. Met meer volk in de boot werd het met 50 pk allemaal te zwaar.
Dus als je met 6 personen in de boot wilt gaan wakeboarden ga je dat met 40-50pk niet redden, dan moet je toch echt wel aan het dubbele gaan denken.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1508
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: consoleboot met lage doorvaarthoogte

Berichtdoor chaea » 22 Nov 2021, 08:42

Dit is een watersportforum voor iedereen, sommigen lijken dat af en toe te vergeten.
De aversie tegen snelle motorboten weten we nu wel, zolang de wetgever deze boten toestaat dmv registratie op alle wateren doen deze mensen niks verkeerd.

Mocht iemand zich niet aan de regels houden, en dat kan iedereen zijn, dan zijn de eventuele consequenties ook voor deze.

Kan je boot niet tegen golven, dan moet je jezelf afvragen of deze dan wel geschikt is voor het water, immers meer dan eens gaan de windkrachten hier in Nl ver boven de 5.
chaea
 
Berichten: 748
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 20:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Volgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten