Recreatie salonboot

algemene discussies

Re: Recreatie salonboot

Berichtdoor Powerkiter » 08 Mei 2021, 20:26

Dank voor de info. Kende het fenomeen van de Narrow Boats in Engeland niet. Jammer dat die hier niet meer beschikbaar zijn.
Powerkiter
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 07 Mei 2021, 20:23
ligplaats: -
info: -

Re: Recreatie salonboot

Berichtdoor FKZ » 09 Mei 2021, 10:10

Iets in staal en ouder is de swinpatio. Geen gangboord dus veel ruimte binnen. Meeste boten zoals de boekanier zijn typische "huur" boten. Leuk voor slootjes maar daar houd het wel op. Wat klassieker met meer werk is een opgebouwd kleun skutsje of boeier. Ook veel ruimte maar ik direct een stuk groter. Alsje weinig ervaring hebt met watersport ga eerst huren. Dan weet je na een paar keer beter wat jij wilt.
FKZ
 
Berichten: 404
Geregistreerd: 25 Okt 2018, 11:40
ligplaats: Sneek
info:

Re: Recreatie salonboot

Berichtdoor Kwokko » 09 Mei 2021, 11:38

Powerkiter schreef: Kende het fenomeen van de Narrow Boats in Engeland niet. Jammer dat die hier niet meer beschikbaar zijn.

Die boten zijn hier ook nooit beschikbaar geweest ,want het is een typische boot voor de kanalen in Engeland en Wales.
Je hebt daar kanaaltjes met sluisjes die maar 7 feet breed zijn, en daar hebben ze vroeger de Narrow Boat voor ontworpen.
Er staan op joetoep honderden filmpjes van deze schuitjes ,waar ze leuke toertochten mee maken.
Er zijn ook genoeg verhuurbedrijven die die vaartuigen verhuren.
De meesten zijn echter tussen de 55 en 65 feet lang. Al zijn er ook langere ,maar ook kortere.
Tegenwoordig komen er steeds meer Wide Beam's ,die voor constante bewoning beter geschikt zijn.
Meer info: https://nl.wikipedia.org/wiki/Narrowboat
Maar ieder zijn ding, maar ik zou best een Wide Beam 32 x 11f willen hebben als watersport onderkomen voor een paar weken.
Fantastische doorvaarthoogte ,je kunt bijna overal onderdoor. Een zee aan binnenruimte, het is feite een doos op het water. Voor de één een lelijke doos , ik vind het ontwerp wel mooi ,en zeer praktisch.
Kwokko
 

Re: Recreatie salonboot

Berichtdoor Powerkiter » 13 Mei 2021, 20:38

Voor de zomer hebben we toch maar wat gehuurd om eens een midweek te proeven aan het varen en verblijven op een boot. Ik heb een nieuwe topic gemaakt voor alle tips die welkom zijn.
Powerkiter
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 07 Mei 2021, 20:23
ligplaats: -
info: -

Vorige

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten