Als je forumleden al niet meer kan vertrouwen op hun woord..

algemene discussies

Als je forumleden al niet meer kan vertrouwen op hun woord..

Berichtdoor chaea » 09 Mrt 2021, 09:20

Onderstaand topic van afgelopen 6 maart
viewtopic.php?f=21&t=6111

TEAB waarbij topicstarter duidelijk en voor iedereen schrijft verkocht op mijn bod van 300 euro.
Geen tegenbod oid, gewoon een akkoord waarbij de rest via de PM is gegaan.

Via de PM verder geen spannende dingen, mijn vraag om extra foto's van de motornummers om te checken welke ik snel kreeg (100% eerlijke motoren)
Ik laat duidelijk weten dat het inkoop is, maar dat is ook geen geheim op het forum.
Verder geef ik TS aan dat de afstand zeer groot is en dat ik een transportbedrijf de motortjes op laat halen, dit zou ik maandag 8 maart regelen.
TS geeft aan welke dagen van deze week hij aanwezig is zodat de transporteur daar rekening mee kan houden, tot maandagmiddag 15:00 uur niks meer gehoord van TS.
Als er in die tussentijd nog een app of telefoontje was geweest met een uitleg oid dan had ik daar nog begrip voor op kunnen brengen.

Ik heb in mijn netwerk een transporteur zitten die ik voor grotere afstanden kan inzetten, daar koop ik dan een soort van transportruimte in ter grootte van een europallet, of meer indien nodig.
Zo houdt de transporteur rekening met de planning als ik met de opdracht kom en kan ik vrij redelijk een strakke ophaal/breng afspraak regelen. Kosten E 60- excl 21%BtW, mooi geregeld en ik hoef zelf niet op pad en ik ben dat ook kwijt aan brandstof.

Via marktplaats of aanverwant hou ik dan zeer strak rekening met de grillen van een verkoper/koper, gewoon een stuk ervaring en omdat de onbetrouwbaarheid steeds groter lijkt te worden.(zo heb ik dit jaar al 2 x naast een tuindersvlet gevist nadat er een deal was gesloten)

Echter het forum, ik ga ervanuit dat het hier allemaal wat netter gaat. Veelal de wat oudere medemens die betrouwbaarheid wat hoger in het vaandel heeft en vooral voor het oog van medeforumleden geen modderfiguur wil slaan.

Nou helaas..
Ik benadruk, was TS in het weekend terug gekomen op de deal dan had ik daar begrip voor, niet leuk maar het zij zo. Maar TS wist dat ik transport ging regelen en wist dat mij dat geld kost.
Ik heb maandagmiddag 15:45 een app gestuurd dat het transport geregeld was en dat ik alleen het adres nodig had.
App wordt gelezen wat te zien is aan blauwe vinkjes maar geen reactie, terwijl daarvoor vrijwel direct reacties op vragen.
Ondertussen bel ik nog een keer met het transportbedrijf of ze eventueel een pallet willen meenemen en dat het transport 9-3 al kan plaatsvinden, de trailer staat qua planning vol met brengklanten dus het zou fijn zijn als klant het op een pallet kan leggen, halverwege de route is er plaats zat.
Ik app klant weer met de palletvraag, nu krijg ik wel reactie.

De koop gaat niet door want zijn vriendin wees op de waarde van de motoren, ze zijn meer waard en voor 300 krijg ik ze niet.
Uiteraard veel spijt etc etc, op mijn vervolgapp waar ik schrijf dat we een deal hadden en dat ik voor 75 euro kosten heb geen reactie meer.

Dat de waarde hoger is mag niet van toepassing zijn, TS schrijft tegen elk aannemelijk bod en gaat zelf direct akkoord met 300 euro en weet dat het inkoop is.
Daarna laat hij mij alles regelen :x en mij op kosten zetten om daarna de verkoop in te trekken.

Zoveel eerlijkheid plaats ik hier dan op het forum.
Chapeau
chaea
 
Berichten: 751
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 20:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Re: Als je forumleden al niet meer kan vertrouwen op hun woo

Berichtdoor Amersfow » 09 Mrt 2021, 10:21

Balen. Was anders een hele mooie deal geweest.
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1858
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: Als je forumleden al niet meer kan vertrouwen op hun woo

Berichtdoor jkos » 09 Mrt 2021, 10:32

Jammer dat dit zo gaat, een man een man een woord een woord gaat helaas niet meer op.
Nou heeft bij mij het woord “Forum” bij mij toch niet meer zo’n goede naam ;)
jkos
 
Berichten: 554
Geregistreerd: 02 Jan 2016, 19:07
Woonplaats: Kapelle
ligplaats: Wolphaartsdijk
info: 2x240 pk Yanmar 4LHA-STP
Hydraulische Koppeling

Re: Als je forumleden al niet meer kan vertrouwen op hun woo

Berichtdoor chaea » 09 Mrt 2021, 10:39

Voor de handel niet hoogstaand hoor ;)

De 2.5 zit max echt op 400 euro incl garantie en is een doelgroep motortje die niet heel groot is.
Motortje krijgt een beurtje wat rond de 40 a 50 euro zit.

Transport incl BTW 75 euro

De Volvo Penta is vooral nostalgie welke 100 tot 150 waard is, moet je ook niet willen verkopen aan de "geniet" watersporter, risico op defect veel te groot.

Reken maar uit wat mijn marge zou zijn geweest ;)

Maar dat maakt verder ook niet zoveel uit, daar lig ik ook echt niet wakker van.

Maar dat iedereen hier de deal beklonken ziet en dat zelfs op dit forum de eerlijkheid al ver te zoeken is.
chaea
 
Berichten: 751
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 20:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Re: Als je forumleden al niet meer kan vertrouwen op hun woo

Berichtdoor chaea » 09 Mrt 2021, 10:59

jkos schreef:Jammer dat dit zo gaat, een man een man een woord een woord gaat helaas niet meer op.
Nou heeft bij mij het woord “Forum” bij mij toch niet meer zo’n goede naam ;)


Klopt, lijkt steeds erger te worden en ik heb zelfs al eens een aanbetaling teruggestort gekregen omdat een verkoper een hoger bod had. (zo eerlijk dan nog wel :lol: )
3 jaar geleden op zoek naar een 780 Doerak OK, vind een plaatje voor een leuke prijs en deal beklonken en mensen hoefde geen aanbetaling, was niet nodig.
Volgende dag bericht dat de motor (indenor) defect bleek, ik gaf aan dat dit niet perse een probleem hoefde te zijn en dat ik wel even langs wou komen om naar de motor te kijken.
:lol: :lol: nou dat hoefde niet want ze wilde mij geen defecte boot verkopen, hoe vriendelijk en eerlijk :lol: :lol:
Nou een week later stond hij op Marktplaats bij een handelaar voor meer dan de dubbele prijs :mrgreen:
Tja balen maar wel begrijpelijk als je bijv 1000 euro meer geboden krijgt, maar wees wel transparant 8-)

In het verleden (wel lang geleden hoor) heb ik meerdere forumleden geholpen aan leuke motortje of aanverwanten, maar idd dat stukje is reeds verdwenen.

Gelukkig heb ik in mijn watersportkring wel een gedegen en betrouwbaar netwerk, en daar ben ik heul zuinig op ;)
chaea
 
Berichten: 751
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 20:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Re: Als je forumleden al niet meer kan vertrouwen op hun woo

Berichtdoor Amersfow » 09 Mrt 2021, 11:37

Haha, ik zit dus iets te duur met mijn: https://www.facebook.com/marketplace/it ... ace_search
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1858
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: Als je forumleden al niet meer kan vertrouwen op hun woo

Berichtdoor heuvels » 09 Mrt 2021, 12:31

Tsja... forumleden worden gemodereerd op hun gedrag en taalgebruik. Modereren op eerlijkheid is ondoenlijk. En wat in PB's staat is echt persoonlijk, daar kan een moderator niets aan doen. Een IT'er kan met enige moeite wel in de PB's kijken maar alleen in incidentele gevallen kan dat zin hebben.
Gebruikers-avatar
heuvels
 
Berichten: 1095
Geregistreerd: 15 Feb 2020, 17:20
Woonplaats: Maassluis
ligplaats: SW Vlietland
info: Vechtkruiser 7,20 meter
STAATSIE

Re: Als je forumleden al niet meer kan vertrouwen op hun woo

Berichtdoor chaea » 09 Mrt 2021, 15:59

Amersfow schreef:Haha, ik zit dus iets te duur met mijn: https://www.facebook.com/marketplace/it ... ace_search


Ja, dat is de prijs van een 4 pk, alleen zijn de prijzen momenteel wel erg hoog door Corona, vakantie eigen land dus een enorme run op alles wat kon varen. Maar dat gaat straks klappen als iedereen weer vrij is.
chaea
 
Berichten: 751
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 20:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Re: Als je forumleden al niet meer kan vertrouwen op hun woo

Berichtdoor chaea » 09 Mrt 2021, 16:05

heuvels schreef:Tsja... forumleden worden gemodereerd op hun gedrag en taalgebruik. Modereren op eerlijkheid is ondoenlijk. En wat in PB's staat is echt persoonlijk, daar kan een moderator niets aan doen. Een IT'er kan met enige moeite wel in de PB's kijken maar alleen in incidentele gevallen kan dat zin hebben.


Modereren?
Daar vraag ik niet om hoor :lol:

En een ICT voor pb, ik kan ze zelf publiceren omdat ik toegang tot mijn eigen pb en whats app heb.
Staat verder niks spannends in behalve wat ik geschreven heb.
chaea
 
Berichten: 751
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 20:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Re: Als je forumleden al niet meer kan vertrouwen op hun woo

Berichtdoor Ruuth » 09 Mrt 2021, 18:18

Heel begrijpelijk dat op zo'n moment stoom uit je oren komt. Herkenbaar.
Wanneer iemand een door mij geplaatst artikel koopt, dan staat de afspraak, wat men ook biedt. Dan is helaas niet meer zo vanzelfsprekend. Er gebeuren twee dingen. Bij het ouder worden hecht je steeds maar aan zaken waar je achter staat zoals rechtvaardigheid en afspraken nakomen aan de ene kant terwijl je aan de andere kant tegen normvervaging aanloopt.
Prima om het hart te luchten. Prima om anderen te wijzen op misstanden, maar wel het goede blijven vasthouden. Gelukkig is de meerderheid nog eerlijk en is het weer een groot genoegen om na zo'n zeperd die mensen weer mee te mogen maken.

En ik? Wel, nog geen twee uur geleden een vergelijkbaar voorval meegemaakt. Na wat achteruit bidden en lezen dat ik niet de enige ben heb ik mezelf met het bovenstaande ook weer moed ingesproken.
Ruuth
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 09 Mrt 2021, 18:06
ligplaats:
info:

Volgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten