echte watersporters

algemene discussies

Re: echte watersporters

Berichtdoor heuvels » 18 Jun 2021, 21:01

Gisteren lagen we op de Foppenplas bij ons in de buurt. Om een uur of vijf komt er een zuipschuit met harde muziek, feest duurde anderhalf uur daarna voeren ze gelukkig weer weg.
Filmpje op: https://www.dropbox.com/s/0kaqm6yy76rjm ... 1.mp4?dl=0

Dit filmpje naar de politie gestuurd, hopelijk kunnen ze er wat mee.
Gebruikers-avatar
heuvels
 
Berichten: 1095
Geregistreerd: 15 Feb 2020, 17:20
Woonplaats: Maassluis
ligplaats: SW Vlietland
info: Vechtkruiser 7,20 meter
STAATSIE

Re: echte watersporters

Berichtdoor Blacktoppie » 19 Jun 2021, 02:40

Tja vroeger vaak gedaan. Leuk met de vrienden, meerdere boten(toen zeil en motorboten) naar een afgraving 30 km verderop. Speakers op het dak biertje erbij en genieten maar.
Nu komen we nog regelmatig op dezelfde plek alleen zijn we 20 jaar ouder, Wel allemaal motorboten nu. Nog steeds gezellig met zn allen op de kant biertje bbqtje. De muziek is er niet meer maar gezellig is het wel. Boten die voorbij komen zwaaien we naar en wandelaars maken we een praatje mee.. dat is nooit veranderd.

Wat wel altijd 1 van de eerste dingen is is een vuilniszak op de kant. Troep die een ander achter laat gaat en ging er ook in.

Wat zijn we nu.. "aso's" of "echte" watersporters.
Denk dat de lijn heel smal is en dat het leven en laten leven is.


Nog een verhaaltje. Denk zo'n 18 jaar terug. Kwamen met de zeilboot uit willemstad en gingen door de sluis het volkerak op.. eenmaal uit de sluis stuk of 25 zeilboten zeilen omhoog en dobberen maar(weinig wind) wij speakers op het dak(geen complete stereo gewoon auto radio met draagbare speakers eraan) met top 40 muziek.. net 20 jaar oud en genieten van het leven.. opeens start de zeilboot naast ons de motor en vaart met zeilen omhoog vooruit.. ik roep nog aah dat is oneerlijk zo is het geen zeil wedstrijd. Waarop de vrouw aanboord roept. " oh geen probleem hoor we varen gewoon iets verder, niet ons soort muziek" . Zijn wij dan de aso's of kan je zo langs elkaar heen leven.

En zo zijn er ook tal van verhalen andersom.
Ik ben met mn gezin ook wel eens verkast omdat er muziek bij de buren te hard stond en niet mijn stijl was. Ook die mensen zochten een plek waar ze konden genieten op hun manier.
Curtevenne 830AK "Marana"
Beenhakker 4m "Betty"
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Gebruikers-avatar
Blacktoppie
 
Berichten: 1178
Geregistreerd: 12 Dec 2013, 19:20
Woonplaats: Aan de Lek
ligplaats:
info: Curtevenne 830 ak, Beenhakker 4m, met sabb 8h

Re: echte watersporters

Berichtdoor gewoonmich » 19 Jun 2021, 08:02

heuvels schreef:Gisteren lagen we op de Foppenplas bij ons in de buurt. Om een uur of vijf komt er een zuipschuit met harde muziek, feest duurde anderhalf uur daarna voeren ze gelukkig weer weg.
Filmpje op: https://www.dropbox.com/s/0kaqm6yy76rjm ... 1.mp4?dl=0

Dit filmpje naar de politie gestuurd, hopelijk kunnen ze er wat mee.


Hier zouden we een stelling voor kunnen maken.
Maar persoonlijk heb ik hier geen moeite mee. We zijn allemaal jong geweest en ze doen hier niemand kwaad mee. Denk ook niet dat de politie hier wat mee zou doen.

Waar ik wel een probleem mee heb is als ze de rotzooi die ze maken niet opruimen of in het water gooien. Maar dat zie ik niet op de video.

Nu we dan toch bezig zijn, wil ik mijn irritatie wel uiten. Maar ook hier zullen andere wel een andere visie op hebben. :D
Ik heb een hekel aan mensen die de boot niet aansluiten bij drukke aanlegplaatsen. Meestal ook nog eens op de gratis ligplaatsen. 3x24u maar dan toch veel langer blijven liggen.
Gebruikers-avatar
gewoonmich
 
Berichten: 267
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 08:33
Woonplaats: Waspik
ligplaats: Achter het huis ;)
info:

Re: echte watersporters

Berichtdoor heuvels » 19 Jun 2021, 10:33

gewoonmich schreef:We zijn allemaal jong geweest en ze doen hier niemand kwaad mee.

Klopt maar vroeger hadden we alleen maar een transistor radiootje.... Geen 2x500 watt boxen die je op kilometers afstand al aan hoort komen. En een aggregaat om het te voeden en een koelkast om het bier koud te houden. Je ziet die 25 man aan boord genieten. En die 200 man die aan het recreëren waren zich dood ergeren.
Gebruikers-avatar
heuvels
 
Berichten: 1095
Geregistreerd: 15 Feb 2020, 17:20
Woonplaats: Maassluis
ligplaats: SW Vlietland
info: Vechtkruiser 7,20 meter
STAATSIE

Re: echte watersporters

Berichtdoor gewoonmich » 19 Jun 2021, 11:02

heuvels schreef:Klopt maar vroeger hadden we alleen maar een transistor radiootje.... Geen 2x500 watt boxen die je op kilometers afstand al aan hoort komen. En een aggregaat om het te voeden en een koelkast om het bier koud te houden. Je ziet die 25 man aan boord genieten. En die 200 man die aan het recreëren waren zich dood ergeren.


Denk dat je nu lichtelijk aan het overdrijven bent.
Gebruikers-avatar
gewoonmich
 
Berichten: 267
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 08:33
Woonplaats: Waspik
ligplaats: Achter het huis ;)
info:

Re: echte watersporters

Berichtdoor Popeye » 19 Jun 2021, 11:08

De vrijheid van de een eindigt waar de vrijheid van de ander begint!

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: echte watersporters

Berichtdoor heuvels » 19 Jun 2021, 11:57

gewoonmich schreef:Denk dat je nu lichtelijk aan het overdrijven bent.

Kan ook 2x 250 watt zijn.... maar maakt veel te veel decibellen (al heb ik ze niet gemeten) :|
Gebruikers-avatar
heuvels
 
Berichten: 1095
Geregistreerd: 15 Feb 2020, 17:20
Woonplaats: Maassluis
ligplaats: SW Vlietland
info: Vechtkruiser 7,20 meter
STAATSIE

Re: echte watersporters

Berichtdoor Kwokko » 19 Jun 2021, 12:54

gewoonmich schreef:Maar persoonlijk heb ik hier geen moeite mee. We zijn allemaal jong geweest en ze doen hier niemand kwaad mee. Denk ook niet dat de politie hier wat mee zou doen.

Heeft niks met " jong geweest" te maken.
Maar wel met fatsoen naar anderen toe.
Waarom je buren aan een steiger "verplichten" om mee te moeten "genieten" van jou muziek keuze?
Wat is daar de reden dan van?
Als je je fatsoen niet kunt bewaren ,en jexwilt zo nodig harde muziek,ga dan naar een discotheek of ga op een plek liggen met eigen meer anker waar je niet tot last bent van derden.
Er zijn mogelijkheden zat , benut ze dan ook.
Iemand die derden in feite verplicht om mee te moeten genieten van jou keuzev,die zijn mentaliteit deugt niet.
Daar komt bij ,dat als je aan een Marrekrite steiger bijvoorbeeld ligt of op gratis plekken daar behoor je je gedrag aan te passen , en als dat niet wilt ,verkas je naar jachthavens.

Ik heb een hekel aan mensen die de boot niet aansluiten bij drukke aanlegplaatsen. Meestal ook nog eens op de gratis ligplaatsen. 3x24u maar dan toch veel langer blijven liggen.

Vergelijk nou eens je bovenstaande ,waar je geen moeite mee hebt , en met deze .
Jij maakt dus liever een hoop kabaal , want je ergerd je wel aan mensen die langer dan 3 dagen op een gratis plek liggen,waar jij in feite geen last van hoeft te hebben.
Vind je dat zelf niet vreemd.
Dat riekt naar afgunst dus.
Je houd er maar een vreemde norm op na.
Kabaal mag ,maar een dag meer dan 3 dagen ,dan wordt je al pissig.

Niet dat ik en 4 dagen lig hoor?
Ik heb een boot te varen ,niet om stil te liggen,want dan had ik me beter een stacaravan kunnen aanschaffen.
Ik hoef niet zo nodig " vrienden" te worden aan een steiger of op een campingplek.
Kwokko
 

Re: echte watersporters

Berichtdoor kajoe » 19 Jun 2021, 16:45

je kan er voor zijn of tegen die herrie maar als je er tussen in woont is het minder leuk vooral midden in de nacht een stuk of 2/4 keer bij elkaar duurt het vaak 10/20 minuten of langer als je ze hoort eerst de aanvaart dan de afvaart ne dan ben je niet blij en vroeger nou wij deden dat niet zo op niet meer dan een meter of 20 mocht het hoorbaar wezen .
kajoe
 
Berichten: 1375
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: echte watersporters

Berichtdoor Amersfow » 19 Jun 2021, 17:26

Op het water draagt geluid erg ver. Ik woon aan de oude Rijn van een meter of 30 breed. Als de bewoners aan de overkant een spelt laten vallen kan ik dat horen.
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1864
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten