door jaaphaas » 08 Jun 2020, 00:44
Ja Henk daar heb je op een groot gedeelte gelijk aan, maar ze kunnen beide blijven bestaan lijkt mij, als de winkel zal willen overleven moet hij toch iets doen, dat is of de prijs richting de internetshops brengen, zelf een internetshop ernaast gaan exploreren of het verschil maken, dwz service verlenen, verstand van zaken hebben en andere waardevermeerderende activiteiten ontplooien.
Iedereen heeft tegenwoordig bijna internet op z'n telefoon en een vergelijk online is zo gemaakt, we blijven hollanders en willen graag zo goedkoop mogelijk. Ik snap dat een winkel met een kleine omzet/verkoop niet de laagste marge kan hanteren, maar ik denk ook dat die ondernemer (want dat zijn ze meestal) wel moet nadenken dat zijn inkomen er niet mee vooruit gaat op alleen z'n verkoop van de relatief dure en meestal seizoens gerelateerde producten. Hij moet er iets bij doen, desnoods cursussen watersport gerelateerd in de avonduren of weet ik veel wat. De generatie mensen die zomaar een watersportwinkel inloopt en gelijk koopt of niet vergelijkt sterft vermoedelijk uit denk ik. Dus laat ze ondernemen, anders houden we straks alleen de grote watersportwinkels over.
Ik woon ook in Katwijk en als ik spullen nodig heb doe ik 2 dingen, eerst naar Jan-Willem Kuyt in 't kanaal en als die t niet heeft; online zoeken en dan kom ik meestal uit bij bijvoorbeeld Tijssen in Leiderdorp, die zijn niet te duur en helpen je echt (soms een kwartier helpen zoeken voor een koppeling van 2 euro!), terwijl je naast Jan-Willem Kuyt (250 meter verderop) Van Duyn/de Huls hebt, maar daar ben ik altijd heeeel veel duurder uit en slechter geholpen, dan rijdt ik maar 30 minuten om...
Ik wil wel vaak graag het onderdeel voelen of zien eer ik t koop (dus naar fysieke winkel of werf), maar met heel veel dingen kun je dat al online zien en durf ik t wel aan te wachten op de koerier.
gr. Jaap