Watersportprijzen

algemene discussies

Re: Watersportprijzen

Berichtdoor Tontoos » 07 Jun 2020, 08:57

Ik heb het meegemaakt dat de koolborstels van mijn kleine flex niet meer werkten en nieuwe moest hebben in een tijd toen er nog geen internet was.
Ben ik naar een groot winkel annex groothandel in Hoogezand gegaan die ook verkocht aan de werf waar ik werkte, en vroeg wat die dingen kosten en moest er 25 gulden voor neer tellen, dat werd me te gortig en heb er met de magazijnmeester op de werf er over gehad, die die heeft naar dat bedrijf gebeld en kon ze nu voor minder dan de helft ophalen.
Mvg. Tontoos
Tontoos
 
Berichten: 61
Geregistreerd: 18 Nov 2018, 10:30
ligplaats: Oude Pekela
info: Ik heb een qua model Beenhakker vlet van de schroothoop gered.
Die heb ik opgeknapt, met een 6pk Mercury bb motor.

Re: Watersportprijzen

Berichtdoor aadbloem » 07 Jun 2020, 13:24

R.C.Grootveld schreef:Ik kijk niet alleen naar de prijs, ook naar de service.
Toen ik een aantal jaren geleden mijn accu's moest vervangen liep ik ook tegen significante prijsverschillen aan, iets in de orde van € 100+
Waar zat het verschil in?
De goedkoopste zouden per koerier bij de haven worden afgeleverd met 'zoek het verder maar uit' ..
De duurste plaatste ze in de boot en nam de oude mee . . . .

Met 3 accu's van ca 65 kg/stuk was de keus snel gemaakt . . . .

Ik heb met mijn zoon 2 gel accu's van 70 kilo per stuk uit de boot getild en naast de leverancier van de nieuwe accu's bij de oud ijzerhandel gebracht. Dat leverde iets van om en nabij de €70 op. Dat was een mooie korting op twee nieuwe accu's. De accu leverancier is een echt accuboer met hoge doorloop. Dus geen winkeldochters uit de watersportzaak of tussenhandel. Het was even tillen maar financieel gezien de moeite waard.
aadbloem
 
Berichten: 1010
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: Watersportprijzen

Berichtdoor Gruttepier » 07 Jun 2020, 20:24

[/quote]

Goed te vernemen dat jij de 'enige goede tip' hebt ;-)
En dat andere meningen er dus niet toe doen.[/quote]

Het beste verweer is een staafbaar tegenargument, lukt jou dat nope?
Gruttepier
 

Re: Watersportprijzen

Berichtdoor henkvd » 08 Jun 2020, 00:08

Feitelijk is het simpel, als we met z'n allen zo doorgaan, hoef je nooit meer naar de winkel, dat was zo 2020 dat die niet meer bestaan, we doen alles via het internet.
Ik vind het vind het maar niks, altijd maar afwachten wat je eigenlijk besteld hebt, maar we gaan wel heel hard op weg die kant.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Watersportprijzen

Berichtdoor jaaphaas » 08 Jun 2020, 00:44

Ja Henk daar heb je op een groot gedeelte gelijk aan, maar ze kunnen beide blijven bestaan lijkt mij, als de winkel zal willen overleven moet hij toch iets doen, dat is of de prijs richting de internetshops brengen, zelf een internetshop ernaast gaan exploreren of het verschil maken, dwz service verlenen, verstand van zaken hebben en andere waardevermeerderende activiteiten ontplooien.

Iedereen heeft tegenwoordig bijna internet op z'n telefoon en een vergelijk online is zo gemaakt, we blijven hollanders en willen graag zo goedkoop mogelijk. Ik snap dat een winkel met een kleine omzet/verkoop niet de laagste marge kan hanteren, maar ik denk ook dat die ondernemer (want dat zijn ze meestal) wel moet nadenken dat zijn inkomen er niet mee vooruit gaat op alleen z'n verkoop van de relatief dure en meestal seizoens gerelateerde producten. Hij moet er iets bij doen, desnoods cursussen watersport gerelateerd in de avonduren of weet ik veel wat. De generatie mensen die zomaar een watersportwinkel inloopt en gelijk koopt of niet vergelijkt sterft vermoedelijk uit denk ik. Dus laat ze ondernemen, anders houden we straks alleen de grote watersportwinkels over.
Ik woon ook in Katwijk en als ik spullen nodig heb doe ik 2 dingen, eerst naar Jan-Willem Kuyt in 't kanaal en als die t niet heeft; online zoeken en dan kom ik meestal uit bij bijvoorbeeld Tijssen in Leiderdorp, die zijn niet te duur en helpen je echt (soms een kwartier helpen zoeken voor een koppeling van 2 euro!), terwijl je naast Jan-Willem Kuyt (250 meter verderop) Van Duyn/de Huls hebt, maar daar ben ik altijd heeeel veel duurder uit en slechter geholpen, dan rijdt ik maar 30 minuten om...

Ik wil wel vaak graag het onderdeel voelen of zien eer ik t koop (dus naar fysieke winkel of werf), maar met heel veel dingen kun je dat al online zien en durf ik t wel aan te wachten op de koerier.
gr. Jaap
jaaphaas
 
Berichten: 54
Geregistreerd: 20 Aug 2016, 19:16
Woonplaats: Katwijk aan Zee
ligplaats: Heemstede
info: Gruno 1050 GSAK Shalom

Re: Watersportprijzen

Berichtdoor jkos » 08 Jun 2020, 07:33

Toen ik dit draadje begon had ik het over de prijzen in (sommige) watersportwinkels ten opzichte van andere bedrijven, niet zijnde internetbedrijven.
Dat een internetbedrijf de meeste onderdelen goedkoper aan kan bieden dan een fysieke winkel begrijp ik wel.
Maar waarom moet een Yanmar filter bij een watersportwinkel bijna het dubbele kosten dan bij een landbouwmechanisatie bedrijf?
Beiden hebben een showroom en beiden hebben personeel, ze bedienen enkel een ander marktsegment.
jkos
 
Berichten: 554
Geregistreerd: 02 Jan 2016, 19:07
Woonplaats: Kapelle
ligplaats: Wolphaartsdijk
info: 2x240 pk Yanmar 4LHA-STP
Hydraulische Koppeling

Re: Watersportprijzen

Berichtdoor Marie Christina » 08 Jun 2020, 07:40

Precies.
Filtertjes bestel ik via mijn plaatselijke garage.
Die matst me wel heel erg door inkoopsprijs te rekenen, maar als ik dan zie dat mijn brandstoffilter dan nog maar€ 7,95 kost.
Ipv 22.....
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Watersportprijzen

Berichtdoor elrenegado » 08 Jun 2020, 09:41

Het is niet alleen met watersport zo hoor,
Al is het wel vaak dat wanneer er het woordje Boot bij komt, het duurder is.
Maar dat geld net zo voor andere zaken.

Voorbeeldje..
Bosch bouwstofzuiger, die ik onlangs nodig had... google op het apparaat leverde prijzen op van 199 tot 279,-

Of het G-nautics dekzeil voor me rubberboot.
Prijzen van 169 tot 229,-

Origineel brandstoffilter voor mijn Mitsibushi S4S bij drinkwaard bijna 40 euro,
Ander filter, zelfde specs bij de automaterialen zaak hier verderop 11,95,-

Eigenlijk geld voor vrijwel alles dat het loont van verder te kijken dan je neus lang is.
Heb je het niet ala minute nodig, dan is die 1 of 2 dagen levertijd geen probleem, zit je erom te springen, dan lokaal ergens halen en meer betalen.

nekt dat de lokale middenstand, jazeker.
Maar het nekt mijn bankrekening ook als ik alles lokaal koop.
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Re: Watersportprijzen

Berichtdoor Amersfow » 12 Jun 2020, 09:30

Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1839
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten