Watersportprijzen

algemene discussies

Re: Watersportprijzen

Berichtdoor quichot » 06 Jun 2020, 10:08

Nieuwsgierig geworden toch even de prijzen van Kniest Watersport opgezocht: D-sluitingen rvs in kwaliteit 316 (hoogwaardig) vanaf €1,50 . De allergrootste kost daar €7,95.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Watersportprijzen

Berichtdoor Yep » 06 Jun 2020, 10:51

Gruttepier schreef:Oude en steeds terugkerende discussie.
Enige goede tip is kijken voorbij uw neuslengte, wat TS dus heeft gedaan.


Goed te vernemen dat jij de 'enige goede tip' hebt ;-)
En dat andere meningen er dus niet toe doen.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3168
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Watersportprijzen

Berichtdoor Roelof » 06 Jun 2020, 17:34

De prijzen in watersportshops zijn natuurlijk wel een dingetje. Enerzijds vaak erg hoog maar anderzijds ben je wel direct geholpen.

Had vandaag urgent een paar RVS slangklemmen nodig omdat ik de verkeerde maat had ik besteld via internet. In de winkel bij de stalling kost deze slangklem 3,40 E , op internet ca 1,35 E.
Deze slangklemmen nu dus wel in de watersportwinkel gekocht en de klus is vandaag geklaard. Als ik ze besteld had op het net had ik een paar dagen moeten wachten op aflevering en daarna het laatste werk kunnen afronden.

Zeker zijn de prijzen in watersportshops erg hoog maar ze houden een redelijke voorraad aan zodat we snel geholpen kunnen worden.
Ook ik kijk eerst wat de prijzen zijn op internet en probeer de benodigde onderdelen daar zo goedkoop mogelijk te kopen. Ik denk niet dat de prijzen in de winkels veel lager zouden worden als we massaal alleen inkopen zouden gaan doen zonder internet. Het is een wisselwerking van deze tijd.

Internet aankopen V/S winkels:
De winkels hebben hun prijzen aangepast om het hoofd boven water te kunnen houden maar geven service (oa door voorraad aan te houden) waar internet niet tegenop kan en het grote voordeel is dat je alles fysiek kunt bekijken, meten, passen enz. voordat je de aankoop doet en aansluitend de onderdelen direct kunt meenemen en verwerken.

Beide hebben voor- en nadelen.

Aanvulling als voorbeeld van nadelen internet:
AVIS hoogglans lak "Siegel"(voor buiten) besteld via internet, dit scheelde ca 10 euro per liter tov de plaatselijke verfboer. Tot 2 keer toe (van verschillende internet leveranciers) de verkeerde lak ontvangen. Gevolg: het werk lag stil en ik heb extra werk om de juiste verf te krijgen.
Uiteindelijk was de vertraging mbt het werk en de extra moeite om de verf retour te sturen het prijsverschil mij niet waard.

Groet,
Roelof
Laatst gewijzigd door Roelof op 06 Jun 2020, 17:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Watersportprijzen

Berichtdoor Yep » 06 Jun 2020, 17:36

Mopolcamper schreef:Een grotere omzet kan een kleinere marge per stuk mogelijk maken. De inkoop zal dan tegen lagere prijzen mogelijk zijn. Dat is wat ik o.m. bedoel.


Nee, deze snap ik nog steeds niet.
Een beetje ondernemer streeft primair naar winstmaximalisatie (even afgezien van andere zaken als bv. continuïteit).

- Winstmaximalisatie kun je bereiken door een hogere omzet en/of een grotere marge.
- Inkoop geschiedt uiteraard altijd tegen het laagst mogelijke tarief (even afgezien van strategische leveranciers).

Terug naar omzet en marge.
Het een beïnvloed het andere.
Een lagere marge (lees lagere verkoopprijzen) kunnen leiden tot een grotere omzet.
Omgekeerd geldt hetzelfde.

Even los van groeistrategieën geldt: Een ondernemer zal trachten zijn winst te maximaliseren door een optimale verhouding te zoeken tussen een verkoopprijs en de daarmee te genereren omzet.
Een lagere omzet met een hogere marge kan derhalve de uitkomst zijn, andersom kan natuurlijk ook.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3168
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Watersportprijzen

Berichtdoor broekie » 06 Jun 2020, 18:00

Het ligt er ook wel aan wat je belangrijkste business is.
Verkoop je boten en motoren en wat daarbij hoort, zullen de harpjes en andere soortgelijke dingen minder interessant zijn.
Je hebt een beperkt assortiment tegen een hoge prijs of zelfs helemaal niets daarin.

Er zijn ook bedrijven die zich toeleggen op deze artikelen. Die hebben een groot assortiment tegen concurrenterende prijzen.
Wil je de zeilers bedienen, moet je wel een heel groot assortiment hebben, die willen altijd dat ene dingetje, maar dan anders.

De havenwinkel heeft alles tegen juweliersprijzen voor degene die nu iets nodig heeft en dat nu wil hebben.

Ik koop bij allebei en geef bij allebei teveel uit.
Als ik iets nu wil hebben ga ik naar de dichtstbijzijnde vaak te dure.
Ga ik naar de grotere goedkopere, koop ik meer dan ik van plan was. Hobby zeg ik dan maar.
Verdien ik ergens anders wel weer mee terug denk ik dan.
Verkoop ook wel dingen via Vinkeveen, wat ik dan weer daar besteed.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2546
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: Watersportprijzen

Berichtdoor Mopolcamper » 06 Jun 2020, 18:33

@yep, beste man, volgens mij snap jij het heel goed.
Je hebt alleen meer zinnen nodig om hetzelfde te zeggen.
Mopolcamper
 
Berichten: 576
Geregistreerd: 20 Jan 2012, 11:39
ligplaats:
info:

Re: Watersportprijzen

Berichtdoor Kwokko » 06 Jun 2020, 21:31

Ik weet niet of een kleinere marge of juist een grotere voor meer omzet zorgd,althans bij sommigen schijnt dat niets uit te maken.
Voorbeeld:
Ik kocht vorig jaar 2 accu's van VMF Sportline 180 Ah.
Heb de prijzen eerst bekeken op internet.
Contact opgenomen met de hier in de buurt zijnde accuboer.
Die moet 30 euro per stuk meer hebben dan een internetwebshop.
Dat vond ik teveel,en daarkwam bij,dat ik regulier wel klant bij hem ben,kocht er wel vaker een accu voor de boot of een motoraccu.
Daarop maar contact gezocht met boatshop Friesland of die ze mij kon leveren binnen snelle termijn.
Kon diezelfde dag nog geregeld worden.
We hebben nog even een adresje aangedaan,en gecombineerd met Boatshop Friesland,en de accu aan het eind van de middag daar opgehaald.
We kwamen daar en wie reed daar met zijn serviceauto van het terrein af voor het brengen van de accu's?
Je mag één keer raden.
Dan denk ik, René ,want zo heet de leverancier van BF , nu laat je een beste steek vallen.
Heb hem er later op aangesproken,omdat je hemelsbreed veel dichter bij elkaar zit,en zijn antwoord was "ik kan toch niet onder de prijzen gaan zitten van mijn wederverkopers?
Waarop ik hem zei, waarom begeef je je dan op de particuliere markt?
Blijf dan een groothandel,en/of lever enkel aan bedrijven en wederverkopers.
Daar had hij geen antwoord op.
In dit geval is het dus een kleinere marge, minder winst bij dezelfde omzet.
Als hij genoegen had genomen met de prijs van BF,had hij een hogere winst gehad,en minder kosten.
En of een VMF accu nu uit Friesland komt of uit Groningen,daar blijft het een VMF om.
Kwokko
 

Re: Watersportprijzen

Berichtdoor R.C.Grootveld » 06 Jun 2020, 23:12

Ik kijk niet alleen naar de prijs, ook naar de service.
Toen ik een aantal jaren geleden mijn accu's moest vervangen liep ik ook tegen significante prijsverschillen aan, iets in de orde van € 100+
Waar zat het verschil in?
De goedkoopste zouden per koerier bij de haven worden afgeleverd met 'zoek het verder maar uit' ..
De duurste plaatste ze in de boot en nam de oude mee . . . .

Met 3 accu's van ca 65 kg/stuk was de keus snel gemaakt . . . .
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Watersportprijzen

Berichtdoor Kwokko » 07 Jun 2020, 01:01

R.C.Grootveld schreef:De duurste plaatste ze in de boot en nam de oude mee . . . .
Met 3 accu's van ca 65 kg/stuk was de keus snel gemaakt . . . .

Tegenwoordig hoef je je daar geen zorgen om maken.
Ze bieden er nu geld voor,oude accu's zijn geld waard.
Kwokko
 

Re: Watersportprijzen

Berichtdoor rotterdammer » 07 Jun 2020, 08:33

R.C.Grootveld schreef:Ik kijk niet alleen naar de prijs, ook naar de service.
Toen ik een aantal jaren geleden mijn accu's moest vervangen liep ik ook tegen significante prijsverschillen aan, iets in de orde van € 100+
Waar zat het verschil in?
De goedkoopste zouden per koerier bij de haven worden afgeleverd met 'zoek het verder maar uit' ..
De duurste plaatste ze in de boot en nam de oude mee . . . .

Met 3 accu's van ca 65 kg/stuk was de keus snel gemaakt . . . .


Ik neem aan dat het totaal 100 euro verschil was voor 3 accu's bij elkaar? En dat je nog een leuke korting kreeg omdat je 3 oude accu's meegaf? Lood heeft een behoorlijke waarde, een aantal jaar geleden kreeg ik geloof ik iets van 15 euro voor een accu van 30kg. De loodprijzen zijn daarna nog verder gestegen. Dus 3 accu's van 65kg de stuk kunnen wel eens meer dan 100 euro opleveren.
rotterdammer
 
Berichten: 46
Geregistreerd: 26 Feb 2020, 11:11
ligplaats:
info: Stalen motorboot met AK, L9,80 B3,10 H2,30 D1,15

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 108 gasten