Poep vraagje

algemene discussies

Re: Poep vraagje

Berichtdoor Marie Christina » 12 Mei 2020, 07:44

Tja, nu verzanden we voor de 1000e keer in de (on)zin van de vuilwatertank-discussie.
Vond het juist zo knap van ons dat het al 3 pagina's over het onderwerp, droogtoilet, ging.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Poep vraagje

Berichtdoor Roelof » 02 Jun 2020, 21:10

Als topic starter volgende;
Allereerst dank voor de reacties en het meedenken.

Voor komend(e) seizoenen ga ik een vuilwatertank / fecaliëntank inbouwen, een Nano Toilet zou het kunnen doen maar is in mijn ogen niet alles-dekkend.
Mijn uitdaging is dat ik onafhankelijk wil zijn van jachthavens met de mogelijkheid om de fecaliëntank tijdig te kunnen legen. We liggen bij voorkeur in de wildernis
(in kleine prutslootjes :D ) zonder faciliteiten. Helaas zijn er nog geen eenvoudige sewage systemen op de markt en zijn er (nog) geen betaalbare alternatieven voor afgifte in het open water.

Het blijft een persoonlijke keuze, zodra er een werk- en betaalbaar alternatief komt, meld ik mij op dit topic.
Nogmaals bedankt voor de responce,

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Poep vraagje

Berichtdoor kajoe » 03 Jun 2020, 09:36

ach als ik terugdenk aan vroegere dagen toen ik op de Rijnvaart passagiers schepen zat is het nu al vel beter .
toen waren er nog niet zoveel van die dingen als nu maar toch zo tussen de 80 en 200 passagiers en daar bij nog de bemanningen ruim 30 per schip ,alle fecaliën gingen wel in een ceptic tank maar die werden meestal om 0.24.00 uur geleegd en ja gewoon in de rijn ,als je er achter lag rook je het behoorlijk en het lied een heel spoor na en dat bij tientallen te gelijk maar ja tussen al die lozingen van de chemische fabrieken en industrie viel het niet op .
als we toevalligerwijs is een nacht in een haven moesten liggen schakelde de machinist de pomp af voor die nacht.
nu zie je sinds je niet meer mag lozen dat de begroeiing aan de oevers achteruit gaan en de vis stand ook .
dus ja ik probeer mee te doen met het afgeven van dat spul maar ja bijna iedere keer dat ik dat wil is of zijn de afgifte punten gesloten of kapot dus ben je gedwongen om het maar te lozen .
kajoe
 
Berichten: 1369
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: Poep vraagje

Berichtdoor heuvels » 03 Jun 2020, 10:20

kajoe schreef:nu zie je sinds je niet meer mag lozen dat de begroeiing aan de oevers achteruit gaan en de vis stand ook
Dat zie ik toch wel anders...
Gebruikers-avatar
heuvels
 
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15 Feb 2020, 17:20
Woonplaats: Maassluis
ligplaats: SW Vlietland
info: Vechtkruiser 7,20 meter
STAATSIE

Re: Poep vraagje

Berichtdoor heuvels » 07 Feb 2023, 22:10

Zijn er intussen ervaringen met de nonolet? Ik ben benieuwd naar de ventilatie, die moet er bij zijn? Afvoer naar buiten?
Gebruikers-avatar
heuvels
 
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15 Feb 2020, 17:20
Woonplaats: Maassluis
ligplaats: SW Vlietland
info: Vechtkruiser 7,20 meter
STAATSIE

Vorige

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten