Poep vraagje

algemene discussies

Re: Poep vraagje

Berichtdoor Kwokko » 08 Mei 2020, 22:33

gewoonmich schreef:We hebben nu een chemisch toilet.

Als je daar mee toe kan,qua tankinhoud,dan hoef je toch niet een andere?

Marie Christina schreef:De urine zal wel overboord moeten bij ons.
We willen juist zo'n droog toilet omdat we geen tank kwijt kunnen, dus als ik nou de urine weer moet afvoeren naar een tank is het lood om oud ijzer.

Schijnbaar heb je niet begrepen hoe zo'n Nonolet werkt.
Uitleg: https://www.de12ambachten.nl/nonolet-hoewerkt.html
Misschien is het wel handig om aan dat afvoerpijpje van de Nonolet ,een handpomp te maken van je huidige toilet.
Eventueel zou je de spoelfunctie ook nog intact kunnen laten,zodat je de urine ook nog kunt naspoelen.
Er zal vast en zeker wel iemand zijn die dat kan verwezelijken.
Ik denk ook over zoiets na.
En dan kun je op die manier de urine direct lozen,en de faeces blijft achter in "de emmer".
Geen tank nodig dus.
Effe een beetje logisch nadenken dus.

Marie Christina schreef:Ik heb die Nonolet even opgezocht.
Bijna 600 pietermannen!!

Je kunt ook de gok wagen en niks eraan gaan doen.
Ik heb nog nergens gelezen dat de wetgever je uitloop zondermeer kan afsluiten en verzegelen zonder dat je er op betrapt bent dat je alles overboord zette.
En ik denk echt niet,dat ze al zwemmend naar je toe komen,om te constateren of er bij jou ontlasting uit de afvoerpijp komt.
Kwokko
 

Re: Poep vraagje

Berichtdoor gewoonmich » 09 Mei 2020, 07:39

Kwokko schreef:Als je daar mee toe kan,qua tankinhoud,dan hoef je toch niet een andere?


Dit klopt. Heb je al eens geprobeerd deze ergens te legen? Bij veel havens is dit niet mogelijk of ruimte zit op slot. Daarbij komt ook nog eens dat het niet zo'n heel fris klusje is.

Maar het zou ook fijn als de urine meteen afgevoerd wordt naar buiten zoals mogelijk is bij de Nonolet, en vind een "vaste" opstelling netter dan zo'n chemisch toilet.
Gebruikers-avatar
gewoonmich
 
Berichten: 267
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 08:33
Woonplaats: Waspik
ligplaats: Achter het huis ;)
info:

Re: Poep vraagje

Berichtdoor Marie Christina » 09 Mei 2020, 08:49

Ik was mij bewust van het feit dat urine overboord mag.
Daarom zei ik ook: het zal wel móeten, omdat ik dus geen tank kwijt kan.
Misschien had daar ter verduidelijking nog het woordje "ook" nog bij gemoeten.

Wat betreft je andere opmerking over het al of niet afwachten van de bekeuring:
Dat is een optie inderdaad.
Degene die op dit gebied een verbaal heeft gehad, gelieve zich hier te melden....
Persoonlijk ken ik nienand.
Niemand die een bekeuring heeft gehad, niemand die controle heeft gehad.

Maar dat is niet waar het om gaat..
Waar het om gaat is dat ik gewoon mijn opties aan het bekijken ben om aan de wet te kunnen voldoen.
Net zoals bijvoorbeeld mijn navigatieverlichting in goed werkende staat verkeert.
Daar wordt ook nooit op gehandhaafd en heb ik wel in orde.
Dus daar gaat het niet om.
Ik wil mijn zaakjes gewoon op orde hebben.

Ik oriënteer mij dus en zie dat de Nonolet véél, maar dan ook veel te veel boven mijn budget ligt.
Ik kan het eenvoudigweg niet betalen.
Gelukkig kwam ik betaalbaardere oplossingen tegen.
Betaalbaarder.
Beslist nog niet goedkoop.
Goedkoop en watersport gaan niet samen.

Maar cactus heeft een tussenoplossing.
Een, zoals ze het zelf noemen, adapter.
Een ring die in je onderwatertoilet past.
Plassen kan nog steeds overboord ( moet hij overigens inderdaad niet verzegeld worden) en #2 kan in het zakje..

En de 140 euro dat dat gaat kosten vind ik nog steeds belachelijk, voor een plastic ring waar je een zakje in kan hangen, maar wel een stuk prettiger geprijsd.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Poep vraagje

Berichtdoor Kwokko » 09 Mei 2020, 09:32

gewoonmich schreef:Heb je al eens geprobeerd deze ergens te legen?

Ja,vaak genoeg.
Bij veel havens is dit niet mogelijk of ruimte zit op slot.

Dan moet je havens opzoeken die ook een camping hebben,daar kun je hem normaal legen.
Daarbij komt ook nog eens dat het niet zo'n heel fris klusje is.

Dat zal wel een beetje aan jezelf liggen,want als je geen toevoeging gebruikt van bv PortaPotti,ja dan kan het een onfrisse klus zijn,maar ik vind dat een vuile een kliko erger stinkt dan een tank van een chemisch toilet.
We hebben jaren lang gecampeerd,zowel in binnen- als buitenland,en dan moet je ook je tank legen in de stortplek.
Wij deden altijd AquaRins bij het doorspoelwater,en dan heb je nagenoeg geen last een vieze geur.
Maar het zou ook fijn als de urine meteen afgevoerd wordt naar buiten zoals mogelijk is bij de Nonolet, en vind een "vaste" opstelling netter dan zo'n chemisch toilet.

Lees mijn eerdere post.
Als je handig en een Willie Wortel bent vogel je wel wat uit om een directe afvoer te creeren.
Heb je 2 linkerhanden,kun je beter een andere vragen,dat te doen.
Kwokko
 

Re: Poep vraagje

Berichtdoor Kwokko » 09 Mei 2020, 10:10

Marie Christina schreef:Niemand die een bekeuring heeft gehad, niemand die controle heeft gehad.

Ik denk ook niet dat daar de prioriteit ligt van de controlerende macht,vooral niet op plaatsen waar niet veel boten liggen.
Als ze dan van de bv 4 boten ,ik noem maar een getal,er eentje snaaien,en ze zijn daar pakweg 4 uur mee bezig,dan is het rendement ook nul,of minder.
Een flitser bij weg is zeer rendememtsvol,maar een "speurneus met een snorkel op" , niet natuurlijk.
Dus de kans dat je hem ziet,is niet zo heel groot denk ik.
Net zoals bijvoorbeeld mijn navigatieverlichting in goed werkende staat verkeert.

In het kader van controle op doortrekken van je toilet,kun je beter dat ook niet voor elkaar hebben.
Want wat niet ziet,weet niet dat je er bent toch? ;)
De kat kun je altijd nog op het spek gaan binden.
:lol: :lol:

Ik oriënteer mij dus en zie dat de Nonolet véél, maar dan ook veel te veel boven mijn budget ligt.
Ik kan het eenvoudigweg niet betalen.
Gelukkig kwam ik betaalbaardere oplossingen tegen.
Betaalbaarder.
Beslist nog niet goedkoop.
Goedkoop en watersport gaan niet samen.

Dat zal een probleem worden bij velen denk ik.
Vooral voor het moeten achteraf inbouwen van zo'n systeem.
En ik vind ook ,dat ze niets moeten uitzonderen.
Nu worden historische schepen daarvan vrijgesteld,terwijl dat vaak grotere boten zijn,waarop vaak ook nog meer mensen op aanwezig zijn,dus ook meer faeces in het water,terwijl op een simpel jachtje van bv 1970 of nog eerder , geen mogelijkheid is om daar een voorziening voor te maken.
Het is meten met 2 maten vind ik.
Of alles,of niks.
De flitscamera onderweg maakt ook geen onderscheid tussen BMW en een Panda toch?
Maar cactus heeft een tussenoplossing.
En de 140 euro dat dat gaat kosten vind ik nog steeds belachelijk, voor een plastic ring waar je een zakje in kan hangen, maar wel een stuk prettiger geprijsd.

Pas dan maar op dat "het zakje" er niet in valt,want dan ben je ook nog kwijt.
Als je al op leeftijd bent,is dat niet erg,tenzij je natuurlijk Henk Bleker heet. :lol: :lol:

En ja die 140 euro is een bak geld,maar dat is met alles zo.
Wat je wegens verordeningen nodig bent,en de staat je niet geeft,daar betaal je de hoofdprijs voor.
Zie nu maar in coronatijd,mondkapjes verplicht in openbaar vervoer,maar landlijk uitgeven, ho maar.
Je moet ze zelf kopen,tegen woekerprijzen.
Want reken er maar op dat die dingen die bij o.a. de Gamma liggen ,nu voor het 3 of 4 dubbele verkocht gaan worden.
Kostprijs 20 eurocent,verkoopprijs bij schaarste 20 euro.Waarom? Omdat een boete misschien wel 100 euro kost.
Booming business dus.

Wat betreft een alternatief voor de Cactus,weet ik nog wel een andere oplossing.
Nagenoeg dezelfde,maar alleen met plakranden,en stukken goed koper.
https://flex-toilet.nl/
Deze gebruik ik zelf ook wel voor onderweg.
Bevalt goed voor die prijs.
Absorbeerd goed,onderin ligt een soortgelijke van een Pamper,waar gel in zit.
Ik heb er dan nog een toiletstoeltje bij gekocht,want met je kont op de vangrail zitten,is ook zo wat toch? :lol:
Ik heb deze: https://www.fritz-berger.de/artikel/yac ... ette-37988
Die "6 beutel" kun je wel gebruiken als afvalzakje,want het is niets meer dan een plastic zakje.
Niks absorptie,gewoon "eine tüte". :P
Deze "klappstuhl" kan wat meer hebben dan de simpeler(visstoeltje type) uitvoeringen.
Maar deze kan ook: https://www.scholten-hulpmiddelen.nl/a- ... escription
Kun je ook nog rusten. :mrgreen:

Hoe was die spreuk ook alweer?
Poepen is bedrog.
Poep je niet,dan rust je nog.
Poep je wel,dan rust je toch.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Kwokko
 

Re: Poep vraagje

Berichtdoor heuvels » 09 Mei 2020, 11:24

Ik heb op mijn kleine boot nog een onderwatertoilet. Normaal voor kleine boodschappen. Grote boodschappen doen we normaliter ergens op de kant.
Bij hoge nood op plaatsen waar niet gezwommen wordt laten we een grote boodschap nog wel eens te water.
Op plaatsen waar het eigenlijk niet kan gebruiken we een poepzak die je onderin je toilet kunt draperen en daarna opvouwen en weggooien.
https://www.kokwatersport.nl/care-bag-d ... eem/p14192
Ik heb er een aantal aan boord die ik bij een eventuele controle kan laten zien.
En nu maar wachten op een mooiere oplossing die ik ergens kwijt kan.
Gebruikers-avatar
heuvels
 
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15 Feb 2020, 17:20
Woonplaats: Maassluis
ligplaats: SW Vlietland
info: Vechtkruiser 7,20 meter
STAATSIE

Re: Poep vraagje

Berichtdoor Marie Christina » 09 Mei 2020, 11:28

Ja, die oplossing wacht ik ook al op.
Sinds de wet in werking is getreden, eigenlijk al.
Tot nu toe vallen alle oplossingen in de categorie " Hm. Dan maar dit"
En als ze daar niet in vallen zijn ze óf onbetaalbaar, óf onuitvoerbaar op mijn boot.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Poep vraagje

Berichtdoor Yep » 09 Mei 2020, 13:01

Ik geloof het allemaal wel.
Ben erg benieuwd wat er met de uitstoot van vogels en gedierte in de wei naast water gaat gebeuren.
Volgens mij een veelvoud van die paar drollen.
Moet ik even kwijt zonder de bedoeling te hebben de vaker en eerder gevoerde discussies over dit onderwerp weer aan te zwengelen.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Poep vraagje

Berichtdoor Kwokko » 09 Mei 2020, 14:40

Ben erg benieuwd wat er met de uitstoot van vogels en gedierte in de wei naast water gaat gebeuren.
Volgens mij een veelvoud van die paar drollen.

Wat de vogels betreft,zal dat moeilijk interpreteerbaar zijn,maar met het gedierte in de wei,daar zijn we al een heel eind mee gevorderd.
We hebben de koeien inmiddels zo ver gekregen,dat de meesten hun behoefte in de goot doen bij de stal,dus dan beland de uitstoot niet direct in het water.
Het geluk daarbij is dat de meeste koeien toch bij de stal in de buurt blijven,omdat ze daar gemolken en bijgevoerd worden,en mochten ze de wei in gaan,dat het niet 24 uur per dag is natuurlijk.

Nu nog hopen dat mensen ook zindelijk worden,en niet denken, "dit kunnen we ook nog wel dumpen in de natuur".
De reden waarom de wetgever dit doet,moet zo langzamerhand toch voor iedereen wel een beetje duidelijk zijn.
Zo niet,dan moeten we ons toch gaan beraden op een nog een betere voorlichting daarover. :roll: :roll:

Was dat de reden dat je uit Groningen verkaste?
Begon het aan de Oosterkade/hoek Schuitendiep dan te meuren? :lol: :lol:
Waar je nu ligt,zijn de toiletten trouwens ook gesloten.
Wij hebben het daar deze week ook nog even geprobeerd,maar het was helaas niet toegankelijk.
En niet poepen was ook geen optie,want de natuur dwingt je wel,om het eruit te drukken. :lol: :lol:
Wij zijn dus weer thuis.
Kwokko
 

Re: Poep vraagje

Berichtdoor Yep » 09 Mei 2020, 14:46

Wat een prater Kwokko.
En geweldig dat je zo'n interesse toont.
Nee, ik ben niet thuis en lig heerlijk in de haven.
En ja Kwokko, er zijn nou eenmaal havens die voor jou gesloten blijven maar voor mij open gaan.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten