Poep vraagje

algemene discussies

Re: Poep vraagje

Berichtdoor Kwokko » 09 Mei 2020, 14:55

heuvels schreef:Ik heb er een aantal aan boord die ik bij een eventuele controle kan laten zien.
En nu maar wachten op een mooiere oplossing die ik ergens kwijt kan.

Ik heb die van Flex-Toilet bij me,maar eerlijk gezegd vind ik dat een noodoplossing,en niet een oplossing voor dagelijks gebruik.
Want het blijft een lapmiddel.
Ik leeg liever mijn opvangtank van de Port Potti(nieuwste model,past zelfs een toiletrol inde zijkant),dan dat ik met die plastic zak met absorptie spul moet klooien.
Eerst moet je het open vouwen,plak randjes aan de pot,en daarna moet ie weer dicht.
Ik ben echt niet vies van stront,dat niet,maar om nou elke keer oog in oog te staan met je zojuist gedraaide drol,die nog na ligt te dampen? :lol:
Nou nee ,ik heb dan toch liever een andere oplossing.
Als de Nonolet achteraf ook niet de oplossing is,dan is dat maar zo.
Het is altijd wel weer verkoopbaar op marktplaats toch?
Ik zit ook nog te denken aan zo'n caravan/camper uitvoering van de Porta Potti,waar je een tank onder kan schuiven.
Die zou dan vanuit de kajuit zo door een gat in het schot,dat de WC scheid daarvan,naar binnen gescheven moeten worden.
Alleen heeft dat ding ook een nadeel,namelijk eens stevig prijskaartje.
En voor nood kun je hem dan altijd nog legen ergens op een kanaal waar ook beroepsvaart is.
Kwokko
 

Re: Poep vraagje

Berichtdoor Kwokko » 09 Mei 2020, 15:05

Yep schreef:Nee, ik ben niet thuis en lig heerlijk in de haven.

Ja dat weet ik.
Hebben ze daar nu dan wel vis op de hoek?
En anders pak je daar even de bus om naar Lauwersoog te gaan.
Bij "Sterkenburg" of "het Boze Wief" zal toch wel een visje te halen zijn?
Maar een pondje "gernoat"(garnalen) van Heiploeg is ook lekker.
Kwokko
 

Re: Poep vraagje

Berichtdoor Mopolcamper » 09 Mei 2020, 18:46

Ik volg dit topic met belangstelling. Als dat leverbaar is zou ik het liefst de zuiveringsinstallatie inbouwen. Maar op grond waarvan denken jullie dat lozen van urine wel mag? Er is immers sprake van verzegeling van de eventueel aanwezige huiddoorvoeren in combinatie met verplichting tot toelaten van opsporingsambtenaren in het vaartuig ter controle hiervan zonder dat daarvoor een gerechtelijke machtiging noodzakelijk is.
Mopolcamper
 
Berichten: 576
Geregistreerd: 20 Jan 2012, 11:39
ligplaats:
info:

Re: Poep vraagje

Berichtdoor Roelof » 09 Mei 2020, 20:23

Een Nonolet is makkelijk zelf te maken, op de site van "De Twaalf Ambachten" een beschrijving maar de losse onderdelen zijn ook los te koop op de site van "De Nieuwe Ambachterij", 245,- Euro incl verzendkosten.
Het ziet er niet al te moeilijk uit alleen moet ik uitzoeken waar ik een urinetank(je) kwijt kan want de toiletruimte staat behoorlijk onder de waterlijn. Morgen maar eens een beetje gaan puzzelen en meten aan boord.

Leuke bijkomstige voordelen als het allemaal doorgaat:
- geen buitenboordafsluiters onder de waterlijn.
- de zitting heeft een normale afmeting zoals thuis, niet zo'n kabouter zitting als de Webasto toiletten.

Als het iets wordt kom ik wel met foto's en ervaringen.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Poep vraagje

Berichtdoor R.C.Grootveld » 09 Mei 2020, 23:02

Roelof schreef:Heeft iemand ervaring met dergelijke toiletten?

Geen ervaring, maar een gezondheidswetenschapper uit mijn directe omgeving, die toevallig ook regelmatig als matroos fungeert :D , heeft er zo de nodige bedenkingen bij.
En dan druk ik me nog diplomatiek uit .....
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Poep vraagje

Berichtdoor Kwokko » 10 Mei 2020, 00:46

Mopolcamper schreef:Ik volg dit topic met belangstelling.
Maar op grond waarvan denken jullie dat lozen van urine wel mag?

Dat is te lezen in deze wet?
https://wetten.overheid.nl/BWBR0029887/ ... ragraaf2.5
Spit hem maar eens goed door,je komt het vanzelf een keer tegen.
Er is immers sprake van verzegeling van de eventueel aanwezige huiddoorvoeren in combinatie met verplichting tot toelaten van opsporingsambtenaren in het vaartuig ter controle hiervan zonder dat daarvoor een gerechtelijke machtiging noodzakelijk is.

Ik zou graag zien,dat je dergelijke uitspraken onderbouwd met een bewijs of link waarin we dit kunnen lezen.
Want op deze manier gaat het meer vragen oproepen,zonder dat iemand weet of het de waarheid is namelijk.
Ik kan het namelijk nergens vinden,sterker nog , in Motorboot stond juist het tegenovergestelde van jou uitspraak.
Het lijkt me dan ook zinvoller deze uitspraken niet zo stellig te deponeren,als je daar geen wettekst etc. voor aan kan dragen.
Hier de link: https://www.motorboot.com/wp-content/up ... t.com_.pdf
En ja ,urine lozen is nog steeds toegestaan.
Kwokko
 

Re: Poep vraagje

Berichtdoor pascall » 10 Mei 2020, 04:34

Mopolcamper schreef:Ik volg dit topic met belangstelling. Als dat leverbaar is zou ik het liefst de zuiveringsinstallatie inbouwen. Maar op grond waarvan denken jullie dat lozen van urine wel mag? Er is immers sprake van verzegeling van de eventueel aanwezige huiddoorvoeren in combinatie met verplichting tot toelaten van opsporingsambtenaren in het vaartuig ter controle hiervan zonder dat daarvoor een gerechtelijke machtiging noodzakelijk is.


Waarschijnlijk is het toegestaan omdat urine 100 procent zuiver is, dus geen bacteriën bevat.

Mvg,

Pascal.
pascall
 
Berichten: 2122
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Poep vraagje

Berichtdoor broekie » 10 Mei 2020, 07:42

Zijn er urine/poep scheiders in de handel?
Of nemen jullie twee toiletpotten?
Misschien een ideetje om een toiletpot met een tweedelige schotel in de markt te brengen.
We goed richten dan. Links plassen en rechts schijten.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2539
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: Poep vraagje

Berichtdoor peter68 » 10 Mei 2020, 09:20

Ik gooi alles in de Centrifuge :mrgreen:
peter68
 
Berichten: 35
Geregistreerd: 16 Dec 2017, 18:20
ligplaats: box7
info:

Re: Poep vraagje

Berichtdoor Roelof » 10 Mei 2020, 09:52

R.C.Grootveld schreef:Geen ervaring, maar een gezondheidswetenschapper uit mijn directe omgeving, die toevallig ook regelmatig als matroos fungeert :D , heeft er zo de nodige bedenkingen bij.
En dan druk ik me nog diplomatiek uit .....


Bedankt, Interessant!
Zou je iets meer willen vertellen over de bedenkingen van deze wetenschapper? Kunnen gezondheidsrisico's ontstaan door een dergelijk toilet te gebruiken?

Zoals gezegd hoor ik graag alle voors en tegens voor ik een besluit neem.
BVD

@ Kwokko, @ Mopolcamper
Ik heb ook in diverse publicaties gezien dat de maatregel specifiek voor menselijke ontlasting telt, idd mag urine geloost worden ondat dit geen bacterien bevat. Echter bij een Nonolet kan ik mij voorstellen dat de urine moet worden opgevangen en afgegeven omdat de "hard- en software" eerst gezamenlijk in de opvangbak komen en daarna de urine weglekt naar een tank. De urine zal dus vervuild zijn door de ontlasting.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten