Four family of Corsiva

algemene discussies

Four family of Corsiva

Berichtdoor Erwin » 22 Apr 2020, 16:55

Hai Allen,

Overweeg aanschaf van 4 family sloep 605 of corsiva 595.

Iemand ervaring met deze boten? Corsiva lijkt mij degelijker, zwaarder.
Erwin
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 31 Mrt 2020, 17:14
ligplaats: Gouda
info: Nog aan te schaffen

Re: Four family of Corsiva

Berichtdoor Gruttepier » 22 Apr 2020, 18:59

Bij sloepen kan ik je alleen attenderen op de Poolse modellen welke onder verschillende namen op de markt zijn. Vaak de goedkoopste range en kwalitatief niet geweldig.

Vele verkopers zetten het land van herkomst er niet bij, het CE plaatje op de boot geeft duidelijkheid.

Wees vooral allert op de dikte van het polyester van de romp, dst moet star zijn en mag niet ingedrukt kunnen worden, ook niet licht.
Verder de vaareigenschappen, sommige modellen gedragen zich op hogere snelheid sls waterschep omdat de balans niet optimaal is, vooral omdat het gewicht personen en belading meer voorin dan achterin zit.

Succes
Gruttepier
 

Re: Four family of Corsiva

Berichtdoor Sloep470 » 22 Apr 2020, 19:37

Ik ben zelf in het bezit van een Willeminka 2. Een Poolse sloep van 4,7mtr. Het polyester van de romp is dikker dan mijn vorige Nederlandse sloep. Een zeer fijne sloep die echt super strak vaart.
Ze worden niet meer gemaakt, maar mocht je deze gebruikt tegenkomen is het een aanrader.
Sloep470
 
Berichten: 22
Geregistreerd: 28 Mrt 2020, 17:59
ligplaats:
info:

Re: Four family of Corsiva

Berichtdoor Gruttepier » 22 Apr 2020, 20:18

En wat was het merk van je vorige Nederlandse sloep?
Gruttepier
 

Re: Four family of Corsiva

Berichtdoor Sloep470 » 22 Apr 2020, 20:33

Een Amigo 430 classic, zeer fijne sloep.
Sloep470
 
Berichten: 22
Geregistreerd: 28 Mrt 2020, 17:59
ligplaats:
info:

Re: Four family of Corsiva

Berichtdoor Gruttepier » 22 Apr 2020, 23:36

Met respect, maar het NL sloepje wat je aandraagt is zeer klein en simpel van uitvoering en is niet te vergelijken. Je Poolse sloep doet met een simpele Google Search geen enkele hit!
Gruttepier
 

Re: Four family of Corsiva

Berichtdoor bas » 23 Apr 2020, 06:55

Niet zo zeer ervaring met de genoemde sloepen maar meer met console- en speedboten en sluit me volledig aan bij het verhaal van Gruttepier. Er is een hoop goedkope "troep" op de markt van discutabele kwaliteit. Stijfheid is ver te zoeken, belabberde afwerking. Vaak weet je al een hoop als je een opbergdeksel open en dicht doet, zit geen verband in, scharniertjes die net niet in lijn zitten, dat soort zaken.
Maar goed, alle waar naar zijn geld en ik kan niet bij een ander in het spaarvarken kijken natuurlijk.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1508
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Four family of Corsiva

Berichtdoor Erwin » 23 Apr 2020, 13:53

Ben inmiddels gaan kijken..die 4 family is idd erg matig vergeleken met corsiva. Golvend polyester..krassen op een nieuwe boot..bultjes..ziet er erg goedkoop uit. Die wordt het niet.
Erwin
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 31 Mrt 2020, 17:14
ligplaats: Gouda
info: Nog aan te schaffen

Re: Four family of Corsiva

Berichtdoor Gruttepier » 23 Apr 2020, 15:02

Had ik al verwacht
Gruttepier
 

Re: Four family of Corsiva

Berichtdoor Sloep470 » 23 Apr 2020, 22:21

Gruttepier, ik vind je reactie niet erg gepast.
Ik wil alleen aangeven wat mijn ervaringen zijn op het gebied van watersport/ sloepen. Dat jij deze boten geen vergelijking vind is een mening van jouw kant. Maar laat de conclusie aan degene die de vraag stelt in dit topic. Ik ben heel tevreden, en als jij je wat meer had ingezet op het www dan had je mijn sloep zonder problemen gevonden.
Sloep470
 
Berichten: 22
Geregistreerd: 28 Mrt 2020, 17:59
ligplaats:
info:

Volgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten