Corona en varen

algemene discussies

Re: Corona en varen

Berichtdoor kajoe » 25 Mrt 2020, 18:08

tja de bruggen en sluizen waar bij maar een dienstdoende is zouden best open kunnen blijven als beide bedienaren de zaak even goed ontsmetten is er niets loos maaaar heel vaak hebben ze een aantal oplopers die een bakje komen drinken wat normaal al discutabel is ,maar bij afstand bediening moeten er meer bedienaren in een ruimte en je kan niet even de bedieningsplaatsen verzetten dus dan begrijp ik het wel ,ook indertijd met die besmettingen van vee kregen we voetenbakken voor de deur met ontsmetting spul er in maar ook toen had je van die vogels die er overheen stapte en zich nergens van aan trokken .
maar goed niet bedienen is ook volgens mij een beetje overdreven ,maar er word wel bediend voor de grote vaart en ook op de gesloten plaatsen vaak wel met afroep bediend .
kajoe
 
Berichten: 1369
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: Corona en varen

Berichtdoor jaccomiranda » 25 Mrt 2020, 19:15

Blijkbaar wil iedereen de regels voor zich zelf uitleggen, zolang je het zelf maar niet overkomt.
Snap ik, doe ik ook wel eens.

Maar je MAG NIET op een haven komen als er meer dan 3 mensen zijn.
Corona verschijnselen kunnen vrij plots heftig optreden, leuk als u ergens voor anker ligt.
Uw echtgenoot weet niet dat het Corona is (Benauwd/Ernstige hoofdpijnen) en de KNRM komt wel ophalen. Onbeschermd, en bedankt.
Het virus blijft enige uren leefbaar buiten het lichaam, leuk op openbare toiletten, enz.

http://knmc-vnm.nl/wp-content/uploads/2 ... sh-VNM.pdf

Ik moet helaas weer naar het ziekenhuis, zie er tegenop.

Wees verstandig en denk na.
Jacco

Pikmeer 1050
Bouwjaar 1986 / gerenoveerd 2015
10.70m X 3.40m
jaccomiranda
 
Berichten: 111
Geregistreerd: 13 Jun 2016, 11:35
ligplaats: krimpen aan den ijssel
info:

Re: Corona en varen

Berichtdoor Yep » 25 Mrt 2020, 19:21

Ik snap de emotie en ik waardeer de mensen in de zorg, zeker in deze tijden zeer.

Maar nogmaals, met verstandig nadenken zijn er meer mogelijkheden dan maar op slot gooien.
Het varen an sich is al geen issue.

Uiteraard moet op de haven het uiterste betracht worden.
Het hangen op een toilet lijkt me dan ook inderdaad niet verstandig.

En havens hoeven niet op slot.
Ik woon op een haven met ook permanente bewoners zoals 'ondergetekende'.
En dat gaat meer dan prima.
Je houd afstand en vermijd bezoekjes aan elkaar.

Sterkte en een goede dienst!!!
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Corona en varen

Berichtdoor stefan » 25 Mrt 2020, 21:17

https://www.hiswarecron.nl/actueel/coro ... lde-vragen

Onder algemeen staat een stukje over jachthavens
Onder gasten en klanten bij 4 iets over ligplaatshouders
stefan
 
Berichten: 623
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 21:08
Woonplaats: Maastricht
ligplaats:
info:

Re: Corona en varen

Berichtdoor Gruttepier » 25 Mrt 2020, 22:57

JaccoMiranda, vele mensen zijn gewoon stronteigenwijs.

Daar is helaas geen vaccin voor.....
Gruttepier
 

Re: Corona en varen

Berichtdoor Yep » 25 Mrt 2020, 23:15

laten we het leuk houden.
Ieder zijn mening maar stemmingmakerij hebben we achter de rug.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Corona en varen

Berichtdoor Gruttepier » 26 Mrt 2020, 07:50

We hebben wereldwijd een enorm probleem momenteel, vele regio's zitten stijf op slot en mag men amper npg iets.

In Nederland pakt men het anders aan, een methode die zal werken als iedereen zich eraan houd!
Onze bestuurders geven ons allemaal het vertrouwen dat wij daar goed mee omgaan, helaas leert de praktijk anders en geven velen een eigen interpretatie aan het geen, vooral in eigen voordeel.

Dat vorige week de stranden en bossen overvol waren is hier een goed voorbeeld van, er is geen lockdown en in de natuur is frisse lucht en kan je gemakkelijk afstand houden. Een stukje naiviteit wat in de praktijk een perfecte gelegenheid was voor het virus om te verspreiden, daar gaan we over een week de vruchten van krijgen.

Gister een markt in Den Haag gesloten, een geinterviewde koopman reageerde laconiek, het viel wel mee en het was immers buiten. Allemaal mensen op elkaar en iedereen zit overal aan maar het valt wel mee..

En dit zie je overal terug, mensen die laconiek reageren en een eigen voor zichzelf kloppend verhaaltje hebben.

Het virus kan op sommige oppervlakken langer dan 24 uur overleven, waar geen mensen zijn is geen virus. Als er per 12 uur elk uur 2 mensen een haven oplopen naar hun boot zijn er 24 potentiele bronnen die het virus kunnen achterlaten. De spanne van 24 uur wordt niet verbroken. 1 infectie opgelopen op een haven geeft 2 en half nieuwe besmetting welke ook weer opteld.
De kans momenteel dat dit ergens op een haven gebeurd of is gebeurd is gigantisch.

Uiteraard is het op het water rustig, voor nu dan.
Maar iedereen gaat straks zo denken en dan is het gewoon harstikke druk zoals elk jaar en iedereen zal ergens met zijn vingers aan zitten tijdens het aanleggen etc. Enige voordeel is dat vele boten nog op de kade liggen, verstandig dat dit eerst zo blijft.
Er zullen vanuit de provincien hopelijk ook maatregelen genomen worden.

Degene die op een boot wonen, dat is hun verblijf en is het advies hetzelfde als bij elke andere woonvorm. Maar laat het varen gewoon achterwege.

Bovenstaande is ook op mijzelf van toepassing
Gruttepier
 

Re: Corona en varen

Berichtdoor bas » 26 Mrt 2020, 09:33

Héhé, toch nog een watersporter die het wel schijnt te begrijpen.

Gewoon thuis ff wachten tot het weer kan, dat is alles.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Corona en varen

Berichtdoor Navigo » 26 Mrt 2020, 09:44

HH,

Zoveel meningen, zoveel ideeen.
Iedereen zijn eigen keuze. Zolang je alles doordacht doet kan er veel.

Beetje bewustwording kan inderdaad geen kwaad, maar iedereen doet zijn best en gaat er op zijn eigen manier mee om.
Dus doe wat je wilt en denk een beetje aan een ander.


Navigo
Navigo
 
Berichten: 329
Geregistreerd: 24 Okt 2019, 09:25
ligplaats:
info:

Re: Corona en varen

Berichtdoor Yep » 26 Mrt 2020, 11:14

bas schreef:Héhé, toch nog een watersporter die het wel schijnt te begrijpen.


Wat jammer dat ik het dan niet begrijp Bas.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten