Corona en varen

algemene discussies

Re: Corona en varen

Berichtdoor Derby 18 » 29 Mrt 2020, 12:19

Bij ons is de jachthaven ook gesloten, en de reden is dat indien er meer dan 3 mensen bij elkaar staan (gezellig te babbelen), er een kans is dat indien de politie of een BOA (Buitengewoon Opsporing Ambtenaar) dit ziet en bekeurt. In dat geval zou het ook zo kunnen zijn dat de Watersport Vereniging ook een boete krijgt van €4.000

Kan me voorstellen dat de Watersport Vereniging daar niet op zit te wachten.
Tja nu kunnen we wel zeggen dat de Havenmeester er op toe moet zien dat er geen "groepsvorming" gaat onstaan, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Oke de meeste mensen zullen wel luisteren, maar er zijn altijd wel van die bijdehandjes, die niet willen luisteren en het wel beter denken te weten.

Ondanks dat ik er enorm van baal, kan ik me wel vinden in het besluit van ons bestuur.
Onze boot ligt weer in het water, ze ziet er uit om door een ringetje te halen.... en nu kunnen we niet gaan varen, dus ik baal als een stekker.
Nu maar hopen dat we zo snel mogelijk dat virus onder controle krijgen en we snel weer kunnen gaan varen
Derby 18
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 17 Feb 2016, 16:08
Woonplaats: Capelle aan den IJssel
ligplaats: IJsselmonde
info:

Re: Corona en varen

Berichtdoor Yep » 29 Mrt 2020, 12:23

Ik vraag me af waarom de haven dan aansprakelijk zou zijn.
Heb niet anders begrepen dat de mensen dan een prent van € 400 ontvangen.
Jammer van dit besluit.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3164
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Corona en varen

Berichtdoor quichot » 29 Mrt 2020, 12:30

Yep schreef:Ik vraag me af waarom de haven dan aansprakelijk zou zijn.

Vraag ik me ook af. Als er drie mensen te dicht bijelkaar op een tramhalte staan krijgt de vervoerder toch ook geen boete?
De jachthaven geeft geen specifieke gelegenheid of toestemming om geen afstand te bewaren.
Overigens kan ik me niet voorstellen dat BOA's de toegangscode van een WSV kennen, en daar gaan kijken of men de afstand wel respecteert.
Maar zoals ik eerder opmerkte: wat doe je met een tegenligger op een steiger? Dan moet één van beide maar even op een bootje klimmen.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Corona en varen

Berichtdoor Derby 18 » 29 Mrt 2020, 12:42

Ik ben het wel met jullie eens, maar heb me ook neer te leggen bij het besluit.
En inderdaad, die BOA's en politie hebben geen toegang tot het terrein en kunnen ook niet 1,2,3... zien dat er mensen bij elkaar op een klutje staan te kletsen.

Het is heel vervelend, want de laatste dagen was het klussen op de boot mijn enige uitje.
Heb de afgelopen dagen enorm veel kunnen doen aan boord. Paar weken geleden was Drinkwaard langs geweest om de motor te servicen, onderkant staat in een aantal lagen Viniguard en Anti-fouling, opbouw staat in de was.... Kortom wij zijn er klaar voor.

url=https://abload.de/image.php?img=thumb_img_4027_1024bsjvi.jpg]Afbeelding[/url]
Laatst gewijzigd door Derby 18 op 29 Mrt 2020, 13:08, in totaal 1 keer gewijzigd.
Derby 18
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 17 Feb 2016, 16:08
Woonplaats: Capelle aan den IJssel
ligplaats: IJsselmonde
info:

Re: Corona en varen

Berichtdoor Yep » 29 Mrt 2020, 12:46

Klopt, het is wel bootje klustijd.
Alleen, het lijstje is nu leeg.
Damn, effe wat verzinnen.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3164
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Corona en varen

Berichtdoor aadbloem » 29 Mrt 2020, 12:54

Yep schreef:Ik vraag me af waarom de haven dan aansprakelijk zou zijn.
De haven is niet aansprakelijk en BOA en Politie hebben geen vrije toegang tot de jachthaven(s), het is geen openbaar terrein.
In overleg met de gemeente cq de burgemeester (verantwoordelijk hoofd/beslisser handhaving) kan de jachthaven gesloten of open zijn.
De jachthaven waar onze boot ligt is daarom open in overleg met de burgemeester en op de jachthaven dienen de regels van de overheid 100% in acht genomen te worden.
Daarnaast heeft het bestuur regels aangescherpt, tot tevredenheid van de burgemeester, bijvoorbeeld een beperking van personen op de hoofdsteiger om de boot te bereiken. Wacht even tot de steiger vrij is.
Als je in of aan je boot aan de slag wil, klussen, servicen, zomerklaar maken etc, geen enkel probleem dus. Het clubhuis en sanitair is dicht.
Houd afstand, hou je aan de regels, bescherm jezelf en elkaar.
aadbloem
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: Corona en varen

Berichtdoor Yep » 29 Mrt 2020, 12:57

Natuurlijk kan dat.
Common sense, hoe moeilijk is het.
En als er iets de komende tijd belangrijk voor mensen kan zijn, is het de bootje-hobby.
Gelukkig wonen er hier in de haven ook een aantal mensen.
Deze kan dus niet op slot.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3164
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Corona en varen

Berichtdoor broekie » 29 Mrt 2020, 13:39

Afbeelding

Geen beperkingen om op de boot te verblijven bij ons.
Restaurant is dicht, toiletten zijn open.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2539
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: Corona en varen

Berichtdoor aadbloem » 29 Mrt 2020, 13:42

Prima, goed geregeld dus. Totaal afsluiten zijn paniekmaatregelen die kennelijk alleen in de noordelijke provincies worden genomen. :D :D
Ik ben tot nu toe bijna dagelijks in de boot geweest en heb gemerkt dat er niet 1,5mtr afstand genomen wordt maar veel meer. Iedereen ontwijkt elkaar op grote afstand.
Het steigerpraatje is voorlopig verleden tijd.
aadbloem
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: Corona en varen

Berichtdoor Marie Christina » 29 Mrt 2020, 15:01

aadbloem schreef:Prima, goed geregeld dus. Totaal afsluiten zijn paniekmaatregelen die kennelijk alleen in de noordelijke provincies worden genomen..

Niet in de noordelijke provincies waar ik kom.
Net nog even naar de boot geweest voor een kleine harde wind-check.
Zelfde maatregelen als hierboven.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten