Corona en varen

algemene discussies

Re: Corona en varen

Berichtdoor Yep » 19 Jul 2020, 19:24

Nee, zoals gezegd carte blanche.
Dus ga vooral door met het verbazen en vinden.
Maar er verandert helemaal niets met elk betoog, zeker niet op WF, daar zit de doelgroep niet die alles aan z'n laars lapt (hoop ik).
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3169
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Corona en varen

Berichtdoor Gruttepier » 19 Jul 2020, 20:02

Yep schreef:Nee, zoals gezegd carte blanche.
Dus ga vooral door met het verbazen en vinden.
Maar er verandert helemaal niets met elk betoog, zeker niet op WF, daar zit de doelgroep niet die alles aan z'n laars lapt (hoop ik).


Verbazen en vinden :lol:

citaat, er veranderd niets met elk betoog, zeker niet op WS, einde citaat. ofwel shut up!!

En juist hier zit een doelgroep die de regels aan zijn laars lapt, meneer Yep voorop die met zijn boot in Corona tijd vast dreigde te raken in de NL wateren omdat hij sch**t had aan de adviezen.
Gruttepier
 

Re: Corona en varen

Berichtdoor broekie » 19 Jul 2020, 20:16

Zal er nog een schepje opdoen.
Was met de boot in Zierikzee en daar kwam ook de Frisia binnen vanuit Annaland.
Lekker vol met dagjesmensen.
ik had mijn meetlat niet bij me, maar zal geen 1,5 meter onderlinge afstand zijn geweest aan boord.

Ik zie dat mensen in mijn omgeving zelf afstand houden naar gelang men het risico inschat op besmetting.
De bordjes met Corona regels verregenen op de steigers en bij gelegenheden en het tape op de grond laat op veel plaatsen los.

Maar het virus is er nog en is nog net zo gevaarlijk.
We willen ook weer een beetje gewoon leven dus er komt een balans in de leefwijze.

Zelf denk ik dat het grootste gevaar m.n. zit in samenkomst van veel mensen in relatief kleine ruimtes c.q. oppervlaktes.
Feesten en partijen in zaaltjes en festivals.
Niet van die passant op de steiger.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2547
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: Corona en varen

Berichtdoor Yep » 19 Jul 2020, 20:49

@Gruttepier:
Inhoudelijk ga ik er niet eens op in.
Je begint te verworden tot een oude brombeer.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3169
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Corona en varen

Berichtdoor Popeye » 19 Jul 2020, 23:03

Gruttepier schreef:Kind A is besmet maar merkt het niet, geeft opa A een knuffel waardoor opa besmet raakt. Inturbatie tijd =2 weken, in de tussentijd komen kind B,C en D ook langs en knuffen ook met Opa A, kind C raakt besmet. Kind C merkt niks maar steekt op bezoek bij vriendje A moeder A aan. Moeder A werkt in een verzorgingshuis en steekt opa B,C,D,E,F,G etc idem voor Oma A etc. Ook nog collega A die op bezoek gaat bij haar Vader B die longpatient is.

Zo werkt het, net als bij de gewone griep en verkoudheid. Dus je denkt verantwoordelijk te zijn voor jezelf maar helaas niet voor anderen. Tijdens de lockdown heb ik samen met mijn vrouw (werkt in de zorg) en de kinderen extreem rekening gehouden met de mensen die in de doelgroep vallen. Wij vallen er niet onder en daarom is het best bizar hoeveel doelgroepers zich weinig aantrekken van het gevaar, waaronder mijn eigen schoonouders.

Bij dit voorbeeld zou dus volgens jou elk onderling contact tussen mensen verboden moeten worden, maar moeder A werkt wel met onvoldoende bescherming in een verzorgingstehuis waardoor ze mensen kan besmetten!
Opa's moeten wegblijven bij hun kinderen en kleinkinderenen en andersom. Vriendjes mogen niet meer bij elkaar over de vloer komen, kunnen dus ook niet naar school, maar verzorgingshuispersoneel mag rustig zonder bescherming oude mensen, die geen bezoek meer mag ontvangen van familie, de dood injagen!
Laat ieder die bang is om, volgens jouw scenario corona op te lopen, zich dan maar opsluiten in zijn huis, laat eten en boodschappen bezorgen, en kom er pas weer uit als er een vaccin is!

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Corona en varen

Berichtdoor Popeye » 19 Jul 2020, 23:23

Trouwens, tussen kind A en moeder A hoeft niet noodzakelijkerwijs opa en kind C te zitten!

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Corona en varen

Berichtdoor Gruttepier » 20 Jul 2020, 22:21

Popeye schreef:Trouwens, tussen kind A en moeder A hoeft niet noodzakelijkerwijs opa en kind C te zitten!

Groet, Jack.


Beste Popeye, het gaat er in het Jip en Janneke voorbeeld om hoe een virus (ook de onschuldigen) zich verspreiden.
Of het nu opa B, opa Z, Tante Q of Mr X is doet niet ter zake.

En onderling contact verboden? waar schrijf ik dat???? dat maak jij ervan omdat je mijn voorbeeld kennelijk alleen kan lezen met je verkeerde instelling.
En verzorgingspersoneel, waar mijn vrouw en zuster onder vallen, die nemen hun verantwoordelijkheid. Mijn zus heb ik al vanaf het begin niet meer gezien en verjaardagen zijn geskipt. Mijn vrouw houdt zich zoveel mogelijk aan de regels met protection, ze is zeer begaan met het lot van de mensen die ze allen tot de dood verzorgd en elk van hen trekt ze persoonlijk aan, al 25 jaar lang !!!
En ja mijn kinderen hadden hierdoor beperkingen, vonden ze niet leuk, net als wij maar we hebben ons aan alle maatregelen gehouden terwijl er hier een stuk of wat gewoon schijt hadden aan de maatregelen en anderen hierdoor onnodig in gevaar brachten.

Nogmaals ik val niet in de doelgroep maar doe mijn best om mensen zoals jij te beschermen!
Gruttepier
 

Re: Corona en varen

Berichtdoor Yep » 20 Jul 2020, 22:23

Pfffff
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3169
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Corona en varen

Berichtdoor Gruttepier » 20 Jul 2020, 22:25

Yep schreef:Pfffff


snap ik, je kan niet meer inhoudelijk reageren dus loop je maar leeg :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Gruttepier
 

Re: Corona en varen

Berichtdoor Popeye » 21 Jul 2020, 09:01

Gruttepier schreef:maar doe mijn best om mensen zoals jij te beschermen!


Hou daar eens mee op. Ik ben prima in staat om daarin zelf mijn verantwoordelijkheid te nemen! Of wou je mij ook opsluiten om mijzelf te beschermen?

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 gasten