Corona en varen

algemene discussies

Re: Corona en varen

Berichtdoor Marie Christina » 18 Jul 2020, 17:00

"Get a room" in 3, 2, 1.... :mrgreen:
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Corona en varen

Berichtdoor Popeye » 18 Jul 2020, 17:51

Tegen mij kuj Drents praoten! :roll:

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Corona en varen

Berichtdoor Gruttepier » 18 Jul 2020, 19:24

Tja, en dan is het coronanieuws vandaag, aantal besmettingen omhoog en vooral regio ZH en Zeeland.
Gruttepier
 

Re: Corona en varen

Berichtdoor Popeye » 18 Jul 2020, 20:23

Gruttepier schreef:Tja, en dan is het coronanieuws vandaag, aantal besmettingen omhoog en vooral regio ZH en Zeeland.

Wat zegt dat? Misschien hebben meer mensen zich laten testen. Worden ze er ook doodziek van of geeft het alleen griepachtige verschijnselen. Ik zit zelf in de risicogroep, en ben van mening dat ik mijn eigen verantwoordelijkheid heb met ook verantwoordelijkheid naar anderen. Ik heb een dochter die ik na overleg en toestemming knuffel, evenals haar kinderen/mijn kleinkinderen. Een andere dochter houdt liever wat afstand. Ik heb nog geen plannen, maar ik moet er niet aan denken om mijn graf in te gaan zonder voor langere tijd mijn kinderen en kleinkinderen een knuffel gegeven te hebben!
Thuis heb ik trouwens ook het probleem van verschil van inzicht over corona. Mijn echtgenote raakt in huis geen deurkruk of kraan meer aan met blote handen!

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Corona en varen

Berichtdoor Solita74 » 18 Jul 2020, 21:01

Waarom een haring waarom geen tompoes ik lust ze beide en de bakker kan ook ziek zijn en die tompoes moet ook met de hand gemaakt worden zoals zoveel van dat spul dus over het eten moeten het maar niet hebben
Ik word door al die progammas er wel aan herinnerd hou oud ik ben en dat je dan een risico ben.voorheen werd op je verjaardag verteld hoe oud of jong je ben of word nu vierkeer in de week en dat doet zeer!!!
Solita74
 
Berichten: 332
Geregistreerd: 17 Feb 2020, 18:00
ligplaats: Vld
info: Vlet
12.00 meter

Re: Corona en varen

Berichtdoor Gruttepier » 19 Jul 2020, 08:11

@popeye, mijn onduidelijkheid.
Was bedoeld op de reactie van Broekie die in Zeeland contateerde dat de mensen zich weinig aantrokken mbt afstand houden, bij toeval had ik net in de media het bericht gelezen mbt besmettingsgraad in die regio.

Verder is het prima dat je, ondanks dat je in de risicogroep behoord, je verantwoordelijk voor jezelf neemt. Maar het gaat niet om alleen een Popeye of een Grutte Pier, het gaat om andere kwetsbare medemensen die door al dat geknuffel wel besmet raken zonder zelf een knuffel te hebben ontvangen.
Gruttepier
 

Re: Corona en varen

Berichtdoor Popeye » 19 Jul 2020, 11:03

Kinderen onder de 15 jaar merken niet eens dat ze besmet raken, en ik neem het risico dat ik besmet raak. De andere opa en oma moeten hun eigen afweging maken. Het risico dat de kinderen besmet raken op de opvang of school is waarschijnlijk vele malen groter dan dat ze door mij besmet raken. Wanneer ik verkouden ben of griepverschijnselen zou vertonen houd ik afstand, net als voor de corona. Ik loop dus een eventueel risico. De kinderen niet!

Groet Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Corona en varen

Berichtdoor Gruttepier » 19 Jul 2020, 15:07

Kind A is besmet maar merkt het niet, geeft opa A een knuffel waardoor opa besmet raakt. Inturbatie tijd =2 weken, in de tussentijd komen kind B,C en D ook langs en knuffen ook met Opa A, kind C raakt besmet. Kind C merkt niks maar steekt op bezoek bij vriendje A moeder A aan. Moeder A werkt in een verzorgingshuis en steekt opa B,C,D,E,F,G etc idem voor Oma A etc. Ook nog collega A die op bezoek gaat bij haar Vader B die longpatient is.

Zo werkt het, net als bij de gewone griep en verkoudheid. Dus je denkt verantwoordelijk te zijn voor jezelf maar helaas niet voor anderen. Tijdens de lockdown heb ik samen met mijn vrouw (werkt in de zorg) en de kinderen extreem rekening gehouden met de mensen die in de doelgroep vallen. Wij vallen er niet onder en daarom is het best bizar hoeveel doelgroepers zich weinig aantrekken van het gevaar, waaronder mijn eigen schoonouders.
Gruttepier
 

Re: Corona en varen

Berichtdoor Yep » 19 Jul 2020, 17:32

We kunnen hier uren over lullen (carte blanche).
Als Den Haag constateert dat er een opleving komt, dan zullen er wel (lokaal) maatregelen genomen worden.
En goedbedoelde adviezen komen doorgaans niet aan bij diegenen die daar nota van zouden moeten nemen.
Zinloze energie derhalve.
Blijft over: Zelf de maatregelen nemen en keuzes maken waarbij je je senang voelt.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3168
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Corona en varen

Berichtdoor Gruttepier » 19 Jul 2020, 19:13

Yep schreef:We kunnen hier uren over lullen (carte blanche).
Als Den Haag constateert dat er een opleving komt, dan zullen er wel (lokaal) maatregelen genomen worden.
En goedbedoelde adviezen komen doorgaans niet aan bij diegenen die daar nota van zouden moeten nemen.
Zinloze energie derhalve.
Blijft over: Zelf de maatregelen nemen en keuzes maken waarbij je je senang voelt.


Ofwel, shut up!
Gruttepier
 

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten