Corona en varen

algemene discussies

Re: Corona en varen

Berichtdoor Roelof » 27 Mrt 2020, 21:07

Yep schreef:Eensch.
Kan niet wachten totdat we gaan.
Water- en dieseltank vol, broodbakmix, generator paraat, proviand inslaan.
Laat het voorjaar maar komen.


Afbeelding

pas maar op...... :mrgreen: :D

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Corona en varen

Berichtdoor Blacktoppie » 27 Mrt 2020, 21:14

Het is natuurlijk allemaal heel krom.. ik snap het gevaar en probeer zo veel mogelijk thuis te blijven.. doe geen sociale uitstapjes ed, sterker nog wegens astma val ik in de risico groep.

Maar hee.. overdag moet ik gewoon werken.. lekker op de bouw.. 20 man in dezelfde put.. zeg je tegen iemand afstand houden word je uitgelachen.. allemaal lekker in de koffie keet hutje mutje op elkaar(mij niet gezien).. maar het werk moet af.. die school die we bouwen moet over 4 weken opgeleverd worden. En die datum moet en zal gehaald worden.(alsof de school dan open is)

Verder blijf ik bij mijn eerdere stelling ik lig liever alleen met de neus in de kant in de biesbos ver weg van anderen
dan dat ik in de stad loop met alle risico's van dien.
Curtevenne 830AK "Marana"
Beenhakker 4m "Betty"
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Gebruikers-avatar
Blacktoppie
 
Berichten: 1175
Geregistreerd: 12 Dec 2013, 19:20
Woonplaats: Aan de Lek
ligplaats:
info: Curtevenne 830 ak, Beenhakker 4m, met sabb 8h

Re: Corona en varen

Berichtdoor Roelof » 27 Mrt 2020, 21:30

t'Ja, het is een bijzondere wereld op dit moment, hopelijk is het seizoen (nog) niet verloren. We moeten maar afwachten wat nodig / mogelijk is in de zomer.
Ik ben permanent te gast bij een leverancier voor afnames. Zowel vanaf mijn werkgever als bij de leverancier zijn er stringente maatregelen genomen mbt de Covid 19 crisis.
Verder geen gezondheidsklachten dus hoop deze episode goed door te komen.

Het zou fijn zijn als we deze zomer normaal kunnen varen maar als het nav. de Corona perikelen niet mogelijk is; Helaas, volgend jaar zal dan beter zijn.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Corona en varen

Berichtdoor Gruttepier » 27 Mrt 2020, 21:40

Blacktoppie schreef:Het is natuurlijk allemaal heel krom.. ik snap het gevaar en probeer zo veel mogelijk thuis te blijven.. doe geen sociale uitstapjes ed, sterker nog wegens astma val ik in de risico groep.

Maar hee.. overdag moet ik gewoon werken.. lekker op de bouw.. 20 man in dezelfde put.. zeg je tegen iemand afstand houden word je uitgelachen.. allemaal lekker in de koffie keet hutje mutje op elkaar(mij niet gezien).. maar het werk moet af.. die school die we bouwen moet over 4 weken opgeleverd worden. En die datum moet en zal gehaald worden.(alsof de school dan open is)

Verder blijf ik bij mijn eerdere stelling ik lig liever alleen met de neus in de kant in de biesbos ver weg van anderen
dan dat ik in de stad loop met alle risico's van dien.


Dat is natuurlijk schandalig en daar was ook al wroeging over bij de vakbonden.

Bij mij op het werk deden we tot 2 weken geleden ook erg laconiek en zaten we ook gezellig met zijn allen pauze te vieren tot het plotseling voor ons wel heel erg dichtbij kwam, incl quarantaines. Nu maatregelen en slechts 2 personen per keer om pauze met alle voorgeschreven maatregelen.

Verder begrijp ik iedereen die met zijn bootje weg wil en denkt dan veilig te zijn, ik wil zelf ook maar ik ben niet laconiek meer omdat het nu echt razendsnel gaat. Mijn vrouw krijgt sedert 15 minuten geleden te horen dat een collega haar buurman het heeft, en die hebben contact gehad. Dat is eng omdat mijn vrouw samen diensten draait in een verzorgingstehuis, ik hou mijn hart vast voor die oudjes maar ook voor mijn gezin.
Gruttepier
 

Re: Corona en varen

Berichtdoor Gruttepier » 27 Mrt 2020, 21:42

Afbeelding

pas maar op...... :mrgreen: :D

Groet,
Roelof[/quote]

Als hij die Doerak 650 ernaast maar niet besmet :o
Gruttepier
 

Re: Corona en varen

Berichtdoor Yep » 27 Mrt 2020, 23:04

Pfff.
Zou m'n schip maar opnieuw dopen met een andere naam.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3164
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Corona en varen

Berichtdoor pascall » 28 Mrt 2020, 05:49

Met zo'n naam op je boot krijg je wel de ruimte :D
pascall
 
Berichten: 2122
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Corona en varen

Berichtdoor pascall » 28 Mrt 2020, 13:53

Zeeland op slot voor toeristen, je mag niet meer overnachten als toerist, ook niet op jachten.

Volgens mij ben je toerist wanneer je in een andere gemeente begeeft.

Mvg,

Pascal.
pascall
 
Berichten: 2122
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Corona en varen

Berichtdoor bas » 28 Mrt 2020, 16:02

Volgens mij ben je toerist wanneer je in een andere gemeente begeeft.


Geen idee eigenlijk. Maar doet in deze niet ter zake, in de verordening staat recreatief overnachten, en dat is overnachten op plekken niet zijnde je hoofdverblijf.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1508
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Corona en varen

Berichtdoor pascall » 28 Mrt 2020, 16:30

Oké, dacht alleen voor toeristen want dat staat er boven.
pascall
 
Berichten: 2122
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten