Roelof schreef:Wat ik al een eerder heb opgemerkt, voor afgifte stations zouden overheid en / of havenbeheerders eens aan tafel moeten gaan zitten met commerciële partijen zoals "Dixie"
Klaver vier schreef:Die overboordleiding willen ze nou juist vergrendelen Roelof dus jou oplossing gaat niet op.
Gr René ( klaver vier)
Dat is toch onzin Rene wat je daar verkoopt?
En als je een zuiveringsinstallatie aan boord hebt blijft die overboordleiding ook gewoon open,want na zuivering mag je het gewoon op het oppervlakte water lozen.Dus die gaat dan dus helemaal niet dicht.
Waarom het niet gaat werken,is toch de schuld van de instanties?
Ze verrekken het gewoon om een gemakkelijke en voor iedereen een uitvoerbare en betaalbare oplossing ta gaan cre-eeren?
Nee er moet en zuiveringsinstallatie a 2,5 mille.
De uitloop moet dicht als je dat niet hebt.
Waarom niet een simpele en doelmatige oplossing bedenken,die voor iedereen aanvaard en niet duur is?
Ik weet wel een oplossing.
Geef de afgifte punten het mandaat,dat deze na ontzorging van drek, de mogelijkheid om er weer een zegeltje op aan te brengen,zodat de afsluitkraan niet open kan.
Simpel en doelmatig.
Waarom kan er wel een douanezegel op een lading,die nota bene heel moet blijven tot in verweggistan,en kan er geen zegeltje op een uitloop van een fecalientank van een boot na lozing bij een afgiftepunt?
Waarom niet?
Voorbeeld:
Je tank heeft een inhoud van 100 liter.
Je betaald op basis van 100 liter daar 2 euro voor afzuiging van zwart water.
Waarom kan na afgeven en betaling, er dan geen nieuw zegeltje op je afsluitkraan?
Simpel toch?
Leg die verantwoordijkheid ,dat er een zegel op komt,maar bij het afgiftepunt.
En de mogelijkheid van het verwijderen van het zegeltje bij de volgende lossing,ook over aan een afgifte punt.
Waarom kan het wel bij brandblussers?
Waarom kan daar de controle wel liggen bij de keurmeesters daarvan?
Waarom hier dan niet?
En ik blijf erbij,ook wat Roelof schrijft, laat de overheid nu maar eerst er eens voor zorgen,samen met de afgiftepunten,dat die de boel eerst voor elkaar hebben.
Er schijnt in 2012 en 2013 een enquete geweest te zijn onder watersporter,georganiseerd door de HISWA,hoe men het graag wou zie,een tank of een verwerkingssysteem.
Heb jij die enquete gezien?
Heeft de HISWA in jachthavens enquete formulieren achtergelaten,waarop men kon aangeven wat men wou?
Ik heb niets gezien.
HISWA, de grootste verneukerbende die alleen uit is op zelfgewin,en verder niks.
De HISWA is te beroerd om samen met de bij hun aangesloten ondernemers,om tot overstemming te komen,voor een afsoenlijk en werkend systeem
inzake inzameling zwart water.
En dan iets anders.
Ik lees elders en hier dat een controleur eerst een huiszoekingsbevel moet hebben "tot binnentreden",om tot in privacy gevoelige ruimte te mogen komen.
Vanaf 2021 is dat ook verleden tijd,want dan is de controlerende instantie dat ook niet meer nodig,want er komt een nieuwe wet aan,die dat mogelijk maakt.Dan kunnen ze zo bij je binnenvallen,of je dat nou leuk vind of niet.
De Algemene wet op Binnentreding(nu nog geldig) wordt dan gewijzigd in de Omgevingswet,en dan hoeft een "toezichthouder" vanaf 1-1-2021 geen bevel van binnentreden meer te hebben,om bij je aan boord te gaan,om te kijken of je niet zit te sjoemelen.Dan kunnen dan de hetzes van controles
ongecontroleerd plaatsvinden.
Er reken er maar op,dat er vast en zeker wel een paar "smeerlappen" te vinden zijn,die graag de Hermandad ter wille willen zijn.
Onkruid het je overal,niet alleen in je tuin,maar ook op de straat.
Om even met een term van de Belastingsdienst te spreken: Leuker kunnen we het niet maken, …………...