Poep straks eerst zuiveren

algemene discussies

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor Roelof » 26 Apr 2019, 09:51

peter jansen schreef:Zoals ik al eens eerder heb opgemerkt is een afzuiginstallatie niet te doen. Gewoon zelf een versnijdende pomp aan boord met eigen slang in een vast riool punt op de wal. Kost de wal niks. Geen storingen op de wal. Eigen installatie eigen verantwoording. Kosten hooguit 500 euro. Tank pomp en slangen set.


Volledig mee eens.
IBC containers met kleine aanpassingen aan het water (waar nu de afzuiginstallaties zijn) zouden al geschikt zijn om met eigen pomp de vuilwater tank te legen. De haven beheerder kan de container leeg maken in het bestaande rioleringsnetwerk.
Ik bouw in elk geval een voorziening in om zelf naar de wal te kunnen pompen. Omdat al het vuile water via een tank en versnijderpomp over boord gaat hoef ik alleen maar een T-stuk en extra afsluiter in de overboord leiding in te bouwen.

Wat ik al een eerder heb opgemerkt, voor afgifte stations zouden overheid en / of havenbeheerders eens aan tafel moeten gaan zitten met commerciële partijen zoals "Dixie"

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor Klaver vier » 26 Apr 2019, 10:13

Die overboordleiding willen ze nou juist vergrendelen Roelof dus jou oplossing gaat niet op.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor Marie Christina » 26 Apr 2019, 12:25

Magic Pipe!
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor Noordvaarder » 26 Apr 2019, 13:31

Roelof schreef:Wat ik al een eerder heb opgemerkt, voor afgifte stations zouden overheid en / of havenbeheerders eens aan tafel moeten gaan zitten met commerciële partijen zoals "Dixie"


Klaver vier schreef:Die overboordleiding willen ze nou juist vergrendelen Roelof dus jou oplossing gaat niet op.
Gr René ( klaver vier)


Dat is toch onzin Rene wat je daar verkoopt?
En als je een zuiveringsinstallatie aan boord hebt blijft die overboordleiding ook gewoon open,want na zuivering mag je het gewoon op het oppervlakte water lozen.Dus die gaat dan dus helemaal niet dicht.

Waarom het niet gaat werken,is toch de schuld van de instanties?
Ze verrekken het gewoon om een gemakkelijke en voor iedereen een uitvoerbare en betaalbare oplossing ta gaan cre-eeren?
Nee er moet en zuiveringsinstallatie a 2,5 mille.
De uitloop moet dicht als je dat niet hebt.
Waarom niet een simpele en doelmatige oplossing bedenken,die voor iedereen aanvaard en niet duur is?
Ik weet wel een oplossing.
Geef de afgifte punten het mandaat,dat deze na ontzorging van drek, de mogelijkheid om er weer een zegeltje op aan te brengen,zodat de afsluitkraan niet open kan.
Simpel en doelmatig.
Waarom kan er wel een douanezegel op een lading,die nota bene heel moet blijven tot in verweggistan,en kan er geen zegeltje op een uitloop van een fecalientank van een boot na lozing bij een afgiftepunt?
Waarom niet?

Voorbeeld:
Je tank heeft een inhoud van 100 liter.
Je betaald op basis van 100 liter daar 2 euro voor afzuiging van zwart water.
Waarom kan na afgeven en betaling, er dan geen nieuw zegeltje op je afsluitkraan?
Simpel toch?
Leg die verantwoordijkheid ,dat er een zegel op komt,maar bij het afgiftepunt.
En de mogelijkheid van het verwijderen van het zegeltje bij de volgende lossing,ook over aan een afgifte punt.
Waarom kan het wel bij brandblussers?
Waarom kan daar de controle wel liggen bij de keurmeesters daarvan?
Waarom hier dan niet?

En ik blijf erbij,ook wat Roelof schrijft, laat de overheid nu maar eerst er eens voor zorgen,samen met de afgiftepunten,dat die de boel eerst voor elkaar hebben.
Er schijnt in 2012 en 2013 een enquete geweest te zijn onder watersporter,georganiseerd door de HISWA,hoe men het graag wou zie,een tank of een verwerkingssysteem.
Heb jij die enquete gezien?
Heeft de HISWA in jachthavens enquete formulieren achtergelaten,waarop men kon aangeven wat men wou?
Ik heb niets gezien.
HISWA, de grootste verneukerbende die alleen uit is op zelfgewin,en verder niks.
De HISWA is te beroerd om samen met de bij hun aangesloten ondernemers,om tot overstemming te komen,voor een afsoenlijk en werkend systeem
inzake inzameling zwart water.

En dan iets anders.
Ik lees elders en hier dat een controleur eerst een huiszoekingsbevel moet hebben "tot binnentreden",om tot in privacy gevoelige ruimte te mogen komen.
Vanaf 2021 is dat ook verleden tijd,want dan is de controlerende instantie dat ook niet meer nodig,want er komt een nieuwe wet aan,die dat mogelijk maakt.Dan kunnen ze zo bij je binnenvallen,of je dat nou leuk vind of niet.
De Algemene wet op Binnentreding(nu nog geldig) wordt dan gewijzigd in de Omgevingswet,en dan hoeft een "toezichthouder" vanaf 1-1-2021 geen bevel van binnentreden meer te hebben,om bij je aan boord te gaan,om te kijken of je niet zit te sjoemelen.Dan kunnen dan de hetzes van controles
ongecontroleerd plaatsvinden.
Er reken er maar op,dat er vast en zeker wel een paar "smeerlappen" te vinden zijn,die graag de Hermandad ter wille willen zijn.
Onkruid het je overal,niet alleen in je tuin,maar ook op de straat.
Om even met een term van de Belastingsdienst te spreken: Leuker kunnen we het niet maken, …………...
Noordvaarder
 

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor kajoe » 26 Apr 2019, 14:29

sorry om te zeggen maar van de mannen van dienstbaar en waakzaam zal je niet zo veel last krijgen ,anders word het met de boa.s in de gemeenten deze zijn fanatieker in de meeste zaken en ja dan ben je in iedere plaats en dergelijke de klos 5 of meer op een dag is dan normaal en komen ze met hun platpoten jou mooie bootje bevuilen ,krijg je het zelfde wat de beroepsvaart al mee gemaakt heeft in ieder district controle. de wet op het binnen treden geld op een schip en alleen de stuurhut mits deze niet in open verbinding staat met de woonruimte,s anders zal men het eerst moeten vragen ,vroeger namen de zwarte bendes aan de grenzen nog wel eens een loopje met die wet en stormden ze je woning binnen zonder zelfs maar te vragen .
kajoe
 
Berichten: 1374
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor Hooveld960 » 26 Apr 2019, 14:35

Wiebren, Wiebren toch.....

Allereerst, ik heb je kennis erg hoog zitten, je weet van een hoop dingen veel af, zonder meer.
Maar wat is dat toch met René (Klaver vier). Meteen als hij wat zegt er BAM bovenop.

René zegt: "Die overboordleiding willen ze nou juist vergrendelen Roelof dus jou oplossing gaat niet op."

BAM jij gelijk erbovenop met: "Dat is toch onzin Rene wat je daar verkoopt?"

Dat is namelijk helemaal geen onzin wat René verkoopt. Er was namelijk sprake van verzegeling van de uitgaande leiding van het toilet en/of de vuilwatertank, zodat je niet op het oppervlaktewater kan lozen.

En dan jouw stukje over die omgevingswet? Nu sla jij de plank volledig mis en durf ik bijna te zeggen: "Wiebren, wat verkoop jij hier een onzin!"

Allereerst het doel van de omgevingswet:

" Nieuwe omgevingswet maakt omgevingsrecht eenvoudiger

Met de Omgevingswet bundelt de overheid de regels voor ruimtelijke projecten. Zo wordt het makkelijker om ruimtelijke projecten te starten. Bijvoorbeeld woningbouw op voormalige bedrijventerreinen of de bouw van windmolenparken."

De Algemene wet op het binnentreden is geen wet die op zal gaan in de omgevingswet.

Zie voor de wetten die daar wel in opgaan of door inwerkingtreding van de omgevingswet in een andere wet of regelgeving overgaan het overzicht hier:
https://aandeslagmetdeomgevingswet.nl/omgevingswet/hoe-komt-de/26-wetten-1/

IK ben zelf beroepshalve opsporingsambtenaar en heb in mijn werk ook te maken met de Algemene wet op het binnentreden. Ik zou je dus wel het één en ander kunnen vertellen over wanneer, waar en onder welke omstandigheden je ergens kunt binnentreden. Ga ik hier niet doen.
Maar de Algemene wet op het binnentreden blijft ook na 2021 gewoon bestaan!
Ik kan wel zeggen dat een boot (geen sloep natuurlijk, maar een motorjacht(je) met keuken, woon- en slaapverblijf) gelijkgesteld wordt met een woning en dat je daar niet zonder meer kan binnentreden als "controleur".

Dus ja Wiebren, ook jij zal eens gas terug moeten nemen en je eens verdiepen in de materie voordat je iets schrijft. Wij allemaal.

En als ik het dan toch ergens mis heb, geef dat dan op een normale manier aan.

En houden jullie: René en Wiebren, eens op zo tegen elkaar te doen. Ja jullie allebei :-)
Groeten Jan
==========
Hooveld960
==========
Gebruikers-avatar
Hooveld960
 
Berichten: 794
Geregistreerd: 30 Apr 2018, 10:18
ligplaats: Sneek
info:

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor Nerissa » 26 Apr 2019, 15:12

Samen gevat: Does Lief!

Frans 8-)
Nerissa
 
Berichten: 191
Geregistreerd: 04 Sep 2016, 20:12
ligplaats:
info:

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor Klaver vier » 26 Apr 2019, 16:42

Nou Jan je zegt het zelf al René kan niets zeggen of wiebren springt er bovenop,en dat is niet erg maar hij verkoopt bijna altijd onzin,en dat zal hij nooit toegeven dan gaat hij schelden van je bent een waardeloze verwarmingsmonteur, het slaat nergens op maar meneer zit letterlijk klaar om iedereen af te zeiken,schrijf je iets verkeerd op ben je meteen dislektisch,en zo kan ik nog wel ff doorgaan,deze man heeft een opsessie en dat is iedereen afzeiken
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor redmiller » 26 Apr 2019, 17:51

Hahaha! Dat schrijf je inderdaad fout :D


Maar serieus, ik voel me niet heel thuis bij dat heen en weer gemiep. Ik wil me verre houden van vingerwijzen. Moet wel eerlijk toegeven dat ik vorige zomer mij weleens heb afgevraagd of het wel zo gezellig is om met sommige forumleden in de haven te liggen....
redmiller
 
Berichten: 388
Geregistreerd: 08 Mrt 2017, 23:58
ligplaats: Schoonhoven
info:

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor bas » 26 Apr 2019, 17:59

afgevraagd of het wel zo gezellig is om met sommige forumleden in de haven te liggen....


Heerlijk toch juist! Met je potje in de kuip in de strontlucht een mooie fittie kijken 8-)
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1508
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten