Ik had niet zo veel behoefte meer om te reageren, maar wil toch even een paar dingen kwijt.
henkvd schreef:Een algemeen beeld wat we overal terug vinden, alles wat anders is niet goed, het maakt niet uit waar je dat in de maatschappij op projecteert.
alles wat anders is vinden we vreemd, raar, roept allerlei gevoelens op,
henkvd schreef:Zo ook op het water, elke groep heeft wel een mening over een andere groep
Ik heb het idee dat vooral de mensen die iets hebben met snel-varende boten zich als groep aangesproken voelen en als zodanig reageren.
Wanneer een Bayliner mij inhaalt en zich keurig aan de snelheid houd groet ik hem hartelijk ondanks zijn hekgolf.
Wanneer diezelfde bayliner in een snelvaargebied mij op snelheid inhaalt heb ik andere dingen aan mijn hoofd dan groeten, maar wat mij betreft geen probleem! Daar is een snelvaargebied nu eenmaal voor.
Dus iedereen die zich in de zich aangesproken voelende groep aan de regels houdt is voor mij een collega-watersporter!
Iedereen die schijt aan die regels en dus aan zijn medewatersporters heeft valt voor mij wel in een groep, en dat is de groep waarvan de aanspreektitel met een h of met een a begint. (dus in analfabetische volgorde)
Groet, Jack.