Waarschijnlijk dom, maar ik kon het niet laten!

algemene discussies

Re: Waarschijnlijk dom, maar ik kon het niet laten!

Berichtdoor Byl54 » 11 Jun 2015, 17:15

Mijne heren, een vraagje hoe kan het beste iemand met een Bayliner dan varen. Zich aan de snelheid houden met een hekgolf van hier tot... of net in planee met een te hoge snelheid?
Ben namelijk met een Boesch de Hollandse IJssel afgevaren, zowel langzaam als iets sneller gaf bijzondere blikken. Denk als je het zou vragen aan een aantal stil liggende motorbootvarende dan mochten dergelijke boten daar niet meer varen.
Gebruikers-avatar
Byl54
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 25 Dec 2011, 23:17
Woonplaats: Nederland
ligplaats: Nieuwegein
info:

Re: Waarschijnlijk dom, maar ik kon het niet laten!

Berichtdoor ErikH » 11 Jun 2015, 19:45

Kodok schreef: cheae en ErikH hebben er schijnbaar lak en schijt aan,dat een ander een half uur ligt te dobberen in hun verzoorzaakte ellende


Kodok, Je hebt de strekking van mijn verhaal totaal verkeerd begrepen. Ook ik houd me redelijk aan de fatsoensnormen.

Typische vakantie voor ons;
- Over de Oude Rijn richting Leiden, 12 km/h. toegestaan. Wij varen hier +/- 10 km/h. met nauwelijks hekgolf dankzij de spitsgat. Aan de gratis overnachtingsplaatsen aan dit toch wel drukke stukje kanaal liggen een paar bootjes met een paar mannen op een stoeltje op het grasveld. Onmiddellijk gebaren dat het rustiger aan moet. Ik denk dat ze een dagtaak hebben aan dat gebaren, het is hier best druk van sloep tot 80 meter.
- Bij de Euromast Nieuwe Maas op naar Dordrecht. Soms worden we fijn door elkaar geschud door alles wat daar rondvaart, havendienst, slepers, watertaxi etc. We mopperen niet want wij zijn maar te gast tussen de beroepsvaart.
- Over Dordtse Kil naar Hollands Diep, op Hollands Diep aangekomen blijkt er ZW 6 Bft. te staan. Prettig is anders, maar voorbij de bruggen valt het alweer mee. Alweer mopperen we niet, nu voel je tenminste dat je op een boot zit. Het heeft ook wel iets spannends als het een beetje waait op groter water.
- Amer op richting Heusden, we worden bij de bruggen opgelopen door 2 vrachtschepen, en er komt ook nog een tegenliggend vrachtschip. Alweer mopperen we niet, die jongens doen maar hun werk.
- Eindje verderop komt een Bayliner veel te hard voorbij gevaren. Nu gaan we wel mopperen met alle argumenten die ik hier langs zie komen.

Over "normale" golven hoor je niemand, voor "Baylinergolven" is de wereld te klein.

Hufters? Gooi een (lege) fles bier naar hun kop of leg je schip zo dat het gas eraf moet. Als brave burger, doe vooral aangifte, sterkte ermee.
Voor de rest; Koop een caravan of maak je niet zo druk om een golfje.

Gr.

Erik
ErikH
 
Berichten: 443
Geregistreerd: 18 Aug 2014, 19:12
ligplaats: Omg. Leiden
info:

Re: Waarschijnlijk dom, maar ik kon het niet laten!

Berichtdoor Klaver vier » 11 Jun 2015, 20:30

Ik vindt een golfje niet zo erg ,maar met lege bierflesssen gooien dat is pas idioot
Zeker nooit iemand gezien die in het water op een stuk glas is gestapt.
Mensen die met bierflessen gooien moeten ze maar gauw opbergen.
Gr René ( De Stoere)
Klaver vier
 

Re: Waarschijnlijk dom, maar ik kon het niet laten!

Berichtdoor ErikH » 11 Jun 2015, 20:36

Fles gooien gevaarlijk. Gepast geweld mag ook niet. Boot dwars leggen is gevaarlijk en niet volgens het BPR. Aangifte word niks mee gedaan. De hufters hebben vrijspel.

Gr.

Erik
ErikH
 
Berichten: 443
Geregistreerd: 18 Aug 2014, 19:12
ligplaats: Omg. Leiden
info:

Re: Waarschijnlijk dom, maar ik kon het niet laten!

Berichtdoor Klaver vier » 11 Jun 2015, 20:43

Erik ik heb zelden iemand zo dom horen lullen.
Niet te hopen dat je ooit een fles in mijn richting gooit mafkees
Gr René
Klaver vier
 

Re: Waarschijnlijk dom, maar ik kon het niet laten!

Berichtdoor gast » 11 Jun 2015, 20:54

Kijk dit is waar ik bang voor was.....onbegrip en andere verkeerde interpretaties van hoe een ander denkt, bedoeld of schrijft.

Ik denk dat we nu maar na het woordje mafkees maar moeten stoppen met dit topic, verzoek aan Henkvd.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Waarschijnlijk dom, maar ik kon het niet laten!

Berichtdoor henkvd » 11 Jun 2015, 21:34

Een algemeen beeld wat we overal terug vinden, alles wat anders is niet goed, het maakt niet uit waar je dat in de maatschappij op projecteert.
alles wat anders is vinden we vreemd, raar, roept allerlei gevoelens op, de vraag is heeft dat zin om je er druk over te maken.
Persoonlijk zal het me allemaal worst wezen, op de weg, ze gaan hun gang maar, de wereld verbeteren zal ik op dat punt toch niet dus waarom zal je daarover op winden, slecht voor je zelf en de rest interesseert het helemaal niets.
Zo ook op het water, elke groep heeft wel een mening over een andere groep, allemaal prachtige argumenten, alleen als je overstapt van groep wijzigt ook je mening, gek he, dat is puur menselijk gedrag en komt overal in terug.

Druk maken, heeft het zin, zelfs hier dreigt het nu uit de hand te lopen, is dat werkelijk de bedoeling, ik dacht het niet.
Ik mag ervan uitgaan dat we allemaal volwassen genoeg zijn om grote woorden verder achter wegen te laten, het wordt er dan niet bepaalt gezelliger op,, met een aanleiding die het verder niet waard is om het uit de hand te laten lopen.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4486
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Waarschijnlijk dom, maar ik kon het niet laten!

Berichtdoor ErikH » 12 Jun 2015, 00:01

Rene,

Ikzelf zal nooit een fles gooien, veel te bang dat ik 'm dubbel terugkrijg, ik ben wat dat betreft een lafaard. Op de slootjes en kleine kanalen zal je mij geen noemenswaardige hekgolf zien maken. Op de rivieren en groter water volgas trekt mijn bootje geen noemenswaardige golf en anderen moeten maar doen waar ze zin in hebben. Als er iemand hard vaart op de verkeerde plek erger ik me daaraan, maar ik kan het toch niet veranderen en laat het dus maar gaan. Kortom, ik ben niemand tot noemenswaardige overlast. Tot 3x toe krijg ik verwijten die gebaseerd zijn op verkeerde conclusies.

Rene,
Hoe ga jij dan om met de hufters?

Gr.

Erik
ErikH
 
Berichten: 443
Geregistreerd: 18 Aug 2014, 19:12
ligplaats: Omg. Leiden
info:

Re: Waarschijnlijk dom, maar ik kon het niet laten!

Berichtdoor Jan Huibers » 12 Jun 2015, 01:43

Ik vindt het ook flauw om een lege fles te gooien zeg....

Veel beter een volle fles terwijl je VANGEN roept en even later de waterpolitie erachteraan sturen :D
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: Waarschijnlijk dom, maar ik kon het niet laten!

Berichtdoor antonh » 12 Jun 2015, 15:40

Het is mooi weer nu.
Geniet ervan!

Anton
Houd altijd een handbreed water onder de kiel.
antonh
 
Berichten: 368
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 18:07
ligplaats: Oude Pekela
info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten