zeer handige machine!

algemene discussies

zeer handige machine!

Berichtdoor JerryR » 24 Dec 2014, 17:12

Net bij praxis een mini interval cirkelzaag gekocht. En die had ik veel eerder moeten hebben. Ideaal om luikjes uit te zagen,keuken deurtjes te maken. Met 27mm zaagdiepte geschikt voor het meeste plaat materiaal.

Merk : worx
prijs : 130 euro met 25 % korting en 20 euro retour van worx kost hij maar 76 euro dus erg leuke machine voor weinig geld.

http://i1298.photobucket.com/albums/ag5 ... mdl58d.jpg

http://i1298.photobucket.com/albums/ag5 ... x7retv.jpg

Dacht deel het even met de mede klussers op het forum.
Fijne dagen iedereen
JerryR

ligplaats: Omgeving Rotterdam
info:

Re: zeer handige machine!

Berichtdoor gast » 24 Dec 2014, 21:00

Ja is zeker een aanrader, heb hem al een paar jaar en het ding is multifunctioneel.
Ideaal voor het verzagen van laminaat, door zijn lasergeleide uitermate nauwkeurig, vorige week heb ik voor het eerst wandtegels doorgeslepen ermee en ook hier perfect resultaat.
gast

ligplaats:
info:

Berichtdoor elrenegado » 25 Dec 2014, 11:02

zijn zeker super handige dingetjes,
ik heb toen het iets grotere broertje aangeschaft, kan tot 47mm.
ook handig voor de balkjes dus, en kan ook in verstek zagen doordat de voet kan kantelen.
het lasertje en geleider helpt je om net/recht te zagen..
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado

ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Berichtdoor Blacktoppie » 25 Dec 2014, 12:23

he verdorie, moet ik weer een apparaat aan mijn wensen lijstje toevoegen... :lol: :lol: :lol:

ARco
Curtevenne 830AK "Marana"
Beenhakker 4m "Betty"
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Gebruikers-avatar
Blacktoppie

ligplaats:
info: Curtevenne 830 ak, Beenhakker 4m, met sabb 8h.

Berichtdoor laserdevil » 25 Dec 2014, 14:03

even een praktische vraag,
Wat doet deze wat een decoupeerzaag niet kan?
Ik vraag dit , omdat mijn vrouw gek word van mijn koopdrift qua materiaal , en ik een geldige reden nodig heb voor mezelf , en vooral voor haar om tot aanschaf over te gaan van dit vernuftig apparaatje.
Ik heb namelijk niet graag materiaal in mijn schuur liggen wat ik maar een maal gebruik.
chrit van den elzen.
Gebruikers-avatar
laserdevil

ligplaats: rijkel
info:

Berichtdoor gast » 25 Dec 2014, 19:50

Ze doen beide hetzelfde en een decoupeerzaag heeft zelfs het voordeel dat je figuur kan zagen.
Maar de Worx werkt gewoon sneller en makkelijker, tis gewoon een mini cirkelzaag.
De decoupeer bij mij heeft sinds ik de Worx heb vakantie gekregen en ligt te liggen.
gast

ligplaats:
info:

Berichtdoor JerryR » 26 Dec 2014, 10:08

Recht zagen. Doordat deze kan invallen kan je langs een lat/lineaal zeer strake rechte zaagsnedes maken. Met een decoupeer ga je altijd slingeren en moet je een begin maken d.m.v een gat invallen hiermee is ook mogelijk maar kan fout gaan. Als je dus luiken wil uitzagen is dut super handig. Maar je kan er net zo goed plaatmateriaal mee doorzagen.

De laser moet je vergeten. Dat is leuk als het niet zuiver hoeft bij b.v. laminaat.

Als je met een normale cirkelzaag ook wil invallen zit de beschermkap in de weg. Alles is mogelijk natuurlijk maar maakt het wel gevaarlijk!

Ik had deze graag gehad bij het intimmeren van de boot! Voor alle kastdeuren/luiken/en al het andere plaatmateriaal. I.p.v de grote lompe cirkelzaag. Maar ook als je laminaat/parket gaat leggen is hij lekker handzaam om in te korten. Voor het figuur werk blijf je de decoupeer zaag nodig hebben.
JerryR

ligplaats: Omgeving Rotterdam
info:

Berichtdoor elrenegado » 26 Dec 2014, 11:27

decoupeerzaag gebruik je voor kleine hoekjes, of iets wat rond moet.
deze gebruik je om langere rechte zaagsnedes te maken, er zit ook een geleider bij.
ook de inval functie is handig zoals al genoemd was.

daarnaast zijn de zaagbladen te wisselen, zodat je ook door ijzer, steen etc heen kan.
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado

ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Berichtdoor laserdevil » 26 Dec 2014, 14:33

Ik weet genoeg.
Als ik ruzie krijg met de bazin , verwijs ik gewoon naar jullie ;)
chrit van den elzen.
Gebruikers-avatar
laserdevil

ligplaats: rijkel
info:

Berichtdoor gast » 26 Dec 2014, 18:30

JerryR schreef:Recht zagen. Doordat deze kan invallen kan je langs een lat/lineaal zeer strake rechte zaagsnedes maken. Met een decoupeer ga je altijd slingeren en moet je een begin maken d.m.v een gat invallen hiermee is ook mogelijk maar kan fout gaan. Als je dus luiken wil uitzagen is dut super handig. Maar je kan er net zo goed plaatmateriaal mee doorzagen.

De laser moet je vergeten. Dat is leuk als het niet zuiver hoeft bij b.v. laminaat.

Als je met een normale cirkelzaag ook wil invallen zit de beschermkap in de weg. Alles is mogelijk natuurlijk maar maakt het wel gevaarlijk!

Ik had deze graag gehad bij het intimmeren van de boot! Voor alle kastdeuren/luiken/en al het andere plaatmateriaal. I.p.v de grote lompe cirkelzaag. Maar ook als je laminaat/parket gaat leggen is hij lekker handzaam om in te korten. Voor het figuur werk blijf je de decoupeer zaag nodig hebben.

Als je van tevoren de lijnen uittekent opde lange stukken is de laser gewoon nauwkeurig.
Ik gebruik hem iig altijd naar volle tevredenheid en nauwkeurigheid.
gast

ligplaats:
info:

Volgende

Terug naar Steigerpraat