Ik ben niet gek, ben een sleepboot!

algemene discussies

Ik ben niet gek, ben een sleepboot!

Berichtdoor JerryR » 06 Aug 2014, 19:10

Vorige week was ik aan het werk in De Rotterdam hier heb ik mooi uitzicht op de Erasmus brug. de volgende foto's gemaakt.

Ik stond op de 8e etage achter het glas en hoorde de Kaptijns van de slepers schelden. En dan vragen wij ons af waarom de Beroepsvaart zo'n hekel naan de plezier.
ben benieuwd naar de reacties :P

Nog text en uitleg erbij,

Kleine sleep vaart aan stuurboord langs de grote sleep, omdat deze ligt te wachten voor de brugopening. Brug gaat inmiddels open en klene sleep wil voor de grote sleep uit maar deze komt door de tegenstroom en te slepen steigerdeel nier vooruit. hij besluit niet te stoppen na singalen van de grote sleep vervolgens besluit hij vlak voor de opening te stopen maar niet even een rondje te draaien om weg te zijn bij de grote sleep.

vervolgens kwam sleper stuurboard achter de grote sleep in de problemen omdat hij niet kon manoeuvreren, en heeft vervolgens achteruit varend het ponton van het kleine bootje moeten trekken.



Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door JerryR op 06 Aug 2014, 20:07, in totaal 2 keer gewijzigd.
JerryR
 
Berichten: 419
Geregistreerd: 28 Apr 2014, 16:49
ligplaats: Omgeving Rotterdam
info:

Re: Ik ben niet gek, ben een sleepboot!

Berichtdoor Lucter » 06 Aug 2014, 19:29

Ik kan op basis van je (mooie!) foto's niet beoordelen hoe er is gecommuniceerd, en OF er is gecommuniceerd.

Kleine sleep houdt netjes zijn eigen kant vaarwater, en wordt zo te zien opgelopen door de grote sleep? In ieder geval krijgt de havendienst/walbegeleiding van mij een dikke onvoldoende.

Het is in ieder geval (hoe dan ook ontstaan) geen wenselijke situatie ;)
Lucter
 
Berichten: 429
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 11:39
ligplaats:
info:

Re: Ik ben niet gek, ben een sleepboot!

Berichtdoor Jan Huibers » 06 Aug 2014, 19:44

Ik zie geen kleine sleep, ik zie alleen een debiele recreant die zich samen met een grote sleep door de opening wil wurmen. En de havendienst en sleepboten daar kennende zal er zeker wel flink gecommuniceerd zijn via marifoon, via de speakers en al wat niet meer...

Iemand die nog een paar functionerende grijze hersencellen heeft zou het al niet eens in zijn hoofd halen om zoiets te proberen zeg.
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: Ik ben niet gek, ben een sleepboot!

Berichtdoor Lucter » 06 Aug 2014, 19:49

Jan Huibers schreef:Ik zie geen kleine sleep, ik zie alleen een debiele recreant die zich samen met een grote sleep door de opening wil wurmen. En de havendienst en sleepboten daar kennende zal er zeker wel flink gecommuniceerd zijn via marifoon, via de speakers en al wat niet meer...

Iemand die nog een paar functionerende grijze hersencellen heeft zou het al niet eens in zijn hoofd halen om zoiets te proberen zeg.



Tijd om een naar de brillenboer te gaan Jan :?: Ik zie toch op de bovenste foto duidelijk een sleeplijn van het witte scheepje naar e.o.a. drijvend steigercontructie :?:

Overigens kan ik op basis van de foto's niet met zekerheid vaststellen dat het kleine witte scheepje een recreant is.
Voor hetzelfde geld kan er op de zij staan "Rotterdams Drijvend steiger verhuurMij; is dan beroeps; en moeilijk manouvreerbaar omdat een achterboot ontbreekt :?: , zou dan volgens goed zeemansschap
voorrang moeten krijgen ;)
Lucter
 
Berichten: 429
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 11:39
ligplaats:
info:

Re: Ik ben niet gek, ben een sleepboot!

Berichtdoor JerryR » 06 Aug 2014, 20:09

marifoon zal niet aanwezig geweest zijn want de Kaptijn van de sleper en de havendienst kwamen naar buiten om even een woordje te spreken. Vond het iig een gevaarlijke actie
JerryR
 
Berichten: 419
Geregistreerd: 28 Apr 2014, 16:49
ligplaats: Omgeving Rotterdam
info:

Re: Ik ben niet gek, ben een sleepboot!

Berichtdoor Lucter » 06 Aug 2014, 20:20

JerryR schreef:marifoon zal niet aanwezig geweest zijn want de Kaptijn van de sleper en de havendienst kwamen naar buiten om even een woordje te spreken. Vond het iig een gevaarlijke actie


Zo ziet het er ook wel uit Jerry, maar klopt het dat het kleine witte scheepje een sleep had :?:
Lucter
 
Berichten: 429
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 11:39
ligplaats:
info:

Re: Ik ben niet gek, ben een sleepboot!

Berichtdoor henkvd » 06 Aug 2014, 20:25

Wat heeft hij daar te zoeken vraag je af, aan SB onder het niet BB gedeelte kan hij makkelijk onder door. De rest laten we maar even buitenbeschouwing wat er allemaal nog meer niet klopt.

Het is aan de kundigheid van de rest te danken dat we geen kop in de televaag erbij hebben, "jacht geplet"
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4475
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Ik ben niet gek, ben een sleepboot!

Berichtdoor Lucter » 06 Aug 2014, 20:30

henkvd schreef:Wat heeft hij daar te zoeken vraag je af, aan SB onder het niet BB gedeelte kan hij makkelijk onder door. De rest laten we maar even buitenbeschouwing wat er allemaal nog meer niet klopt.

Het is aan de kundigheid van de rest te danken dat we geen kop in de televaag erbij hebben, "jacht geplet"


Ik ken het daar plaatselijk niet Henk, maar vaak zie je bij dat soort brugconstructies een doorvaart-verbod in de andere opening(en)
Lucter
 
Berichten: 429
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 11:39
ligplaats:
info:

Re: Ik ben niet gek, ben een sleepboot!

Berichtdoor henkvd » 06 Aug 2014, 20:48

@ Lucter ik ook niet maar verwacht er toch eigenlijk 1x geel.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4475
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Ik ben niet gek, ben een sleepboot!

Berichtdoor Popeye » 06 Aug 2014, 21:12

Op de derde foto lijkt het of er twee rode lampen naast elkaar onder de vaste brug rechts zitten. Dat zullen vast gele zijn, want in het rood ken ik deze tekens niet aan bruggen. Bij de vaste brug aan de andere lijkt een rood/wit bord te zitten; doorvaart verboden. Daar zit dan waarschijnlijk aan de andere kant twee gele lampen. Onvoorstelbaar dus, dat hij vooral in deze situatie voor de beweegbare brug kiest, want de stroming zal vlak langs de kant waarschijnlijk ook nog minder zijn.

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Volgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten