Verstopt TMC electrisch Toilet

algemene discussies

Re: Verstopt TMC electrisch Toilet

Berichtdoor Lucter » 26 Jul 2014, 22:14

Jan Huibers schreef:Eeeeeeyy.... Goeie tip Luctor!!!! :D deze bedoel je zeker?:

Omschrijving
- Elektrisch scheepstoilet - 12 of 24 Volt - Krachtige versnijderpomp RVS messen - Vermogen 12 Volt 360W - 30 A - Vermogen 24 Volt 480W - 20 A - Inclusief bedieningspaneel - Capaciteit : 270 l/min. - Opvoerhoogte : max. 7 m - Aansluiting inlaat : 12 mm - Aansluiting uitlaat : 38 mm - Gewicht 29 kg. - Afm. lxbxh: 450 x 370 x 400 mm De Mariner toiletten zijn fraai afgewerkte elektrische toiletten, ze hebben een ingebouwd spoelprogramma met een keuzeschakelaar voor de te gebruiken spoelwaterhoeveelheden. Hierdoor kunt u het watergebruik aanpassen aan de beschikbaarheid. Het spoelwater moet onder druk aangevoerd worden vanaf de hydrofoorinstallatie of een aparte pomp. Het toilet kan gespoeld worden met zowel zoet als zout water. Een magneetklep is standaard ingebouwd. Door eenvoudig de knop op het bedieningspaneel in te drukken, wordt het toilet gespoeld en weggepompt. U kunt ook pompen zonder dat water toegevoegd wordt. De pot is van wit porselein en heeft een witte zittingset. De pomp is van ABS met rvs versnijdingsmessen. U kunt de pomp andersom laten draaien, zodat een eventuele verstopping snel en eenvoudig verholpen kan worden.

Lijkt me wel wat....


Ja Jan, dat is hem, overigens spoel ik met drinkwater, niet met buitenboordwater. Elke keer na het legen van de vuilwatertank, spoel ik eerst een liter chloor door om gasvorming in de tank tegen te gaan (gesloten systeem zonder stinkende beluchter) Mijn vuilwatertank is 110 ltr.
Messen van deze versnijderpomp zijn enorm scherp, maar tampon was teveel van het goede, het touwtje vrat hij wel op.
Lucter
 
Berichten: 429
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 11:39
ligplaats:
info:

Re: Verstopt TMC electrisch Toilet

Berichtdoor Jan Huibers » 27 Jul 2014, 19:40

vuuren1 schreef:Jan, met een RM69 kan je blijven pompen en water toe blijven voeren.


Dat probeer ik nou duidelijk te maken, meestal denken ze zodra de zojuist gedane boodschap uit het zicht is dat het dan goed is. Ik zeg het altijd wel dat ze extra water erachteraan moeten spoelen en op de Roerdomp gaat dat perfect.... Voorlopig dan... (Klopt em af)

Ik wil dus een toilet die zeker weten een berg water erachteraan gooit. En als de slang verstopt zit Hans kom ik met een trekveer porren een heel eind. En de toilet waarop Luctor me attent maakte kan ook terugspoelen, dus kan beweging krijgen in een eventuele prop.
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: Verstopt TMC electrisch Toilet

Berichtdoor vuuren1 » 27 Jul 2014, 21:29

Dat bij een RM de uitgaande slang van 38 mm verstopt heb ik nooit meegemaakt; de pomp perst het inmiddels vermalen boodschapje de volgende keer keurig verder.

Vetus beweert dat hun toiletten een compleet stuk zeep op kunnen vreten..
Past volgens mij niet door het gat en komt nooit bij de versnijder.
Zal symbolisch bedoeld zijn..

Ik ga voor de rM 69 met grote pot en zou preventief iedere 3 jaar (bij een huurboot) een revisie setje monteren.
Kost je allemaal weinig en je kan alles zelf.
En plak er een sticker in dat men de wc extra moet doorspoelen als jij daar beter van slaapt ;)
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Verstopt TMC electrisch Toilet

Berichtdoor Lucter » 27 Jul 2014, 21:39

Jan Huibers schreef:
vuuren1 schreef:Jan, met een RM69 kan je blijven pompen en water toe blijven voeren.


Dat probeer ik nou duidelijk te maken, meestal denken ze zodra de zojuist gedane boodschap uit het zicht is dat het dan goed is. Ik zeg het altijd wel dat ze extra water erachteraan moeten spoelen en op de Roerdomp gaat dat perfect.... Voorlopig dan... (Klopt em af)

Ik wil dus een toilet die zeker weten een berg water erachteraan gooit. En als de slang verstopt zit Hans kom ik met een trekveer porren een heel eind. En de toilet waarop Luctor me attent maakte kan ook terugspoelen, dus kan beweging krijgen in een eventuele prop.


Klopt Jan, het is al even.....geleden dat ik hem heb geplaatst, maar volgens mij is zelfs de spoelhoeveelheid regelbaar. Het grote voordeel van terugspoelen is dat bij bijv. gebruik van een te grote hoeveelheid toiletpapier (meest voorkomende probleem) je hem kunt laten terugspoelen, en evt. water kunt toevoegen; redelijk foolproof voor een huurder, mits voorzien van een duidelijke schriftelijke instructie op het toilet :!:

Leidingverstopping maak je met dit toilet (ik gebruik de standaard voorgeschreven leidingdiameters (van Vetus en geurdicht) echt niet mee. Wat Jan niet wil (en geheel terecht) is gebeld worden voor een verstopping, dat telefoontje komt nooit gelegen, afstand=altijd te groot, en het klusje niet echt aantrekkelijk :!:

Nadeel is het redelijk grote bedieningspaneel&kabel, dat werk je in een bestaand schip met 18/22 mm wanddikte niet even heel mooi weg :roll:
Lucter
 
Berichten: 429
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 11:39
ligplaats:
info:

Re: Verstopt TMC electrisch Toilet

Berichtdoor vuuren1 » 27 Jul 2014, 21:45

Wat kost zo'n wc?

Ik zie vooralsnog geen voordelen als ik aan de prijs en de installatie denk.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Verstopt TMC electrisch Toilet

Berichtdoor Lucter » 27 Jul 2014, 22:03

vuuren1 schreef:Wat kost zo'n wc?

Ik zie vooralsnog geen voordelen als ik aan de prijs en de installatie denk.


Volgens mij een van de weinige toiletten met een terugspoelknop.....en dus redelijk foolproof voor een huurder :?:

Kost nieuw tussen de 5 en 600 euro ;)
Lucter
 
Berichten: 429
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 11:39
ligplaats:
info:

Re: Verstopt TMC electrisch Toilet

Berichtdoor stentor950 » 28 Jul 2014, 16:33

redelijk foolproof voor een huurder, mits voorzien van een duidelijke schriftelijke instructie op het toilet


Ja.....die schriftelljke instructie cq sticker op de wand lijkt mij wel wat. Je kan er moeilijk zelf bij blijven zitten :D
Ariadne kruiser
type: Stentor 950 OK/AK
Ligplaats WVA Aalsmeer
Gebruikers-avatar
stentor950
 
Berichten: 637
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 23:31
Woonplaats: Hoofddorp
ligplaats: Aalsmeer
info:

Re: Verstopt TMC electrisch Toilet

Berichtdoor Lucter » 28 Jul 2014, 21:19

stentor950 schreef:
redelijk foolproof voor een huurder, mits voorzien van een duidelijke schriftelijke instructie op het toilet


Ja.....die schriftelljke instructie cq sticker op de wand lijkt mij wel wat. Je kan er moeilijk zelf bij blijven zitten :D


Je hebt ook gewoon mensen die tijdens deze "daad" iets willen lezen....
Ooit betrapte ik iemand die tijdens het kakken gewoon met z'n mobiel een gesprek voerde, sindsdien, als hij mij belt, hou ik mijn adem in... :D
Lucter
 
Berichten: 429
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 11:39
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 gasten