Langevinger gilde

algemene discussies

Re: Langevinger gilde

Berichtdoor gast » 08 Jul 2014, 10:35

Zal het nog leuker vertellen.

Enkele jaren gelden voor iemand die ooit hier ook aktief was een motor achter de boot gehaald.(75 pk)
Was in de winter, pikkedonker, ijskoud en het we kregen de motor maar niet los.

Mijn inziens een zeer verdachte situatie als 3 mannen met mutsen tot ver over hun oren s'avonds om 21:30 aan een motor zitten te prutsen.
Op een gegeven moment komt er een politieauto langzaam langsrijden en de agenten schijnen een zaklamp op ons.
Wij kijken natuurlijk op maar sleutelen ondertussen langzaam verder in afwachting van de komst van de agenten, zoiets van "heren wat zijn we aan het doen"....maar niks van dat alles, ze reden gewoon door.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Langevinger gilde

Berichtdoor henkvd » 08 Jul 2014, 21:21

Veelte eng een echte boef op heterdaad betrappen en weet je hoe laat het dan wel niet wordt als je dienst er bijna op zit.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4475
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Langevinger gilde

Berichtdoor quichot » 09 Jul 2014, 08:52

En het is in jullie negatieve visie dus volstrekt ondenkbaar dat die agenten vanuit hun professionele ervaring de situatie goed hebben ingeschat?
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Langevinger gilde

Berichtdoor gast » 09 Jul 2014, 10:40

Dat is heel makkelijk praten Quichot, de situatie was dusdanig verdacht dat ze ons op z'n minst hadden moeten aanspreken.

Ik heb vrij vaak met politie te maken, in positieve zin, en hoevaak ik wel niet meemaak dat ze in bepaalde situaties zich er makkelijk vanaf willen doen. Het gaat dan om de persoon die op dat moment het uniform mag vertegenwoordigen, soms dus met de tegenzin die we allemaal wel eens hebben op het werk.

Ben van mening dat juist de politie achtzaam en geconcentreerd moet zijn en elke verdachte situatie moet onderzoeken.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Langevinger gilde

Berichtdoor quichot » 09 Jul 2014, 10:53

chaea schreef: Ben van mening dat juist de politie achtzaam en geconcentreerd moet zijn en elke verdachte situatie moet onderzoeken.

Nou, ze hebben in dit geval dus volkomen terecht, en waarschijnlijk op basis van hun ervaring, besloten dat hier geen sprake was van een verdachte situatie.
Natuurlijk zag het er in jouw ogen verdacht uit, maar er zal iets in jullie houding en uitstraling zijn geweest dat te goeder trouw overkwam. Daar heeft een ervaren agent een antenne voor.
Waarom zouden ze jullie trouwens met een zaklamp beschijnen als ze toch al besloten hadden om niets te doen?
Weet je, dit hele lijntje gaat weer de kant op van het-is-een-zootje-in-dit-land-ja-zo-is-het-toch-en-dat-komt-allemaal-door-die-zakkevullers-in-Den-Haag/Brussel (naar keuze).
We kunnen nou eenmaal niet van de overheid verwachten dat ze bij ieder jacht een agent neerzetten, of dat ze op iedere aangifte een rechercheteam zetten.
Ik heb het al eerder gezegd: het is heel vervelend allemaal, maar het gebeurt nou eenmaal, en het zal ook blijven gebeuren. En het is ook niet iets van deze tijd. De Egyptenaren hadden 1000 jaar BC al een houten voorloper van het cilinderslot met ongelijke pennen. Wijzelf kunnen het de dieven zo lastig mogelijk maken (wie laat er 's winters nou op een onbewaakte plek een dure outboard achter z'n boot hangen?) en een verzekering afsluiten. Meer kunnen we niet doen. Voor de rest is het, vrees ik, vaststellen dat shit happens, zonder gelijk met het beschuldigende vingertje naar de overheid te wijzen.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Langevinger gilde

Berichtdoor Lucter » 09 Jul 2014, 17:03

@ quichot, Je hebt gelijk, maar het maakt het niet leuker, watersporters zijn behoorlijk kwetsbaar als het om diefstal/vandalisme gaat :!:
Lucter
 
Berichten: 429
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 11:39
ligplaats:
info:

Re: Langevinger gilde

Berichtdoor gast » 09 Jul 2014, 18:27

Pure onzin, je kan niet op basis van iemand zijn uiterlijk een oordeel vellen.
Ook niet in positieve zin, aanspreken was het minste wat ze hadden kunnen doen en is ook hun taak.

Juist een ervaren agent met antennes op zijn kop moet weten dat motoren gewilde objecten zijn en dat het gilde hondsbrutaal is.

Ooit eens op mijn opleiding geleerd dat je er niet vanuit moet gaan dat de man met de tennisracket op weg is naar de tennisbaan.

Verder heb ik het niet over de overheid maar over een stel agenten die weinig zin hadden om de kou in te gaan.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Langevinger gilde

Berichtdoor Blacktoppie » 09 Jul 2014, 19:02

chaea schreef:Pure onzin, je kan niet op basis van iemand zijn uiterlijk een oordeel vellen.
Ook niet in positieve zin, aanspreken was het minste wat ze hadden kunnen doen en is ook hun taak.

Juist een ervaren agent met antennes op zijn kop moet weten dat motoren gewilde objecten zijn en dat het gilde hondsbrutaal is.

Ooit eens op mijn opleiding geleerd dat je er niet vanuit moet gaan dat de man met de tennisracket op weg is naar de tennisbaan.

Verder heb ik het niet over de overheid maar over een stel agenten die weinig zin hadden om de kou in te gaan.


dus eigenlijk vind je gewoon dat ze strenger op moeten treden... gelijk heb je.. eerst iedereen oppakken(die zich verdacht gedraagd, een nachtje in de bak en de volgende dag eens om uitleg vragen..

heb overigens eens eenzelfde situatie meegemaakt ook met 3 man in het donker op een afgelegen plekje aan een brommer sleutelen(ik stond met pech) en wij werden wel aangesproken, verteld wat er aan de hand was en ze reden weer verder. maar ja een hondsbrutale dief kan ook zo maar een mooi verhaal ophangen dus waar ligt de grens he..

//edit: ik geef eerlijk toe, ik ben ook best achterdochtig als het om de zgn sterke arm gaat maar je kan niet ontkennen dat ze het in deze situatie goed hadden ingeschat.

ARco
Curtevenne 830AK "Marana"
Beenhakker 4m "Betty"
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Gebruikers-avatar
Blacktoppie
 
Berichten: 1179
Geregistreerd: 12 Dec 2013, 19:20
Woonplaats: Aan de Lek
ligplaats:
info: Curtevenne 830 ak, Beenhakker 4m, met sabb 8h

Re: Langevinger gilde

Berichtdoor vuuren1 » 09 Jul 2014, 20:03

De ene agent is de andere niet...

Hier zie je ze pas op staat (met fiets of lopend) als het mooi weer is.
Verder nooit.

Is geen gezeur maar zijn gewoon de feiten.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Langevinger gilde

Berichtdoor quichot » 10 Jul 2014, 08:41

vuuren1 schreef: Is geen gezeur maar zijn gewoon de feiten.

@Hans, voorzichtig zijn met iets een feit noemen. Ook dit leid je af uit je eigen subjectieve waarneming. Heb je er bijvoorbeeld wel eens bij stilgestaan dat jij bij mooi weer vaker op straat bent, en dat je dus ook meer agenten ziet? Er wordt in discussies veel te makkelijk geroepen dat iets een feit is, gewoon om de discussie dood te slaan.
Net als in @chaea's voorbeeld. Zolang we niet weten wat de beweegredenen waren van die surveillanten is het puur speculatief om te roepen dat ze er dan wel geen zin in zullen hebben gehad, de confrontatie niet aandurfden, of dat hun dienst erop zat. De mogelijkheid dat ze de situatie simpelweg juist hadden ingeschat wordt bij voorbaat van tafel geveegd, want dat past niet in het plaatje. Dan noem je dat liever pure onzin.

Het zou pas een feit zijn als je dat aan de hand van dienstrapporten had vastgesteld. Maar ik heb goed nieuws voor je: via de WOB kun je daar inzage in krijgen. Laat me weten wat daar uit komt!
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten