eten en boodschappen onderweg

algemene discussies

eten en boodschappen onderweg

Berichtdoor aatv » 10 Jun 2026, 06:16

hoi allemaal,

daar ik met de boot vanuit wessem de maas af ga en vervolgens de linge wil gaan varen zal ik onderweg ook moeten eten.
nu ga ik niet elke dag koken want ik ben met vakantie maar elke dag uit eten wordt ook een beetje duur. nu heb ik me
is in verdiept waar ik langs de route boodschappen kan doen, want ik heb een klein bootje en ben dan ook weer beperkt in
wat ik kan meenemen, maar dat valt wel ff tegen om bereikbare winkels te vinden. als optie kan ik online bestellen daar de
appie en jumbo eventueel ook in een haven bezorgen maar hoe doen jullie dat en wat kunnen jullie voor advies geven met
wat mee te nemen wat een beetje houdbaar blijft maar toch ook een beetje lekker en gezond blijft?

ben er echt benieuwd naar hoe jullie zoiets oplossen!

greetzz aat
invictus maneo
Gebruikers-avatar
aatv

ligplaats: wessem
info: Naam; Miladávi.
Kruiser 7,5 x 3 Mtr.
Ontwerp; Pieter Beeldsnijder.

Re: eten en boodschappen onderweg

Berichtdoor helenakruiser » 10 Jun 2026, 08:18

Wij halen bij onze slager steevast een aantal potten met verschillende soorten vlees . Zoervleisj hachee spetzels bolognese en dergelijke . Slaan de nodige groente en pasta in en kijken onderweg wel waar we nog iets kunnen halen. Is nooit een probleem in ons vaargebied . En als we ergens zijn waarvan we weten dat de slager ook goede waar heeft halen we weer iets bij .

Vriendelijke groet
helenakruiser

ligplaats: Jutryp
info: Helenakruiser , Daf 575

Berichtdoor heuvels » 10 Jun 2026, 08:52

Handig om vouwfietsjes bij je te hebben, al is het alleen maar voor boodschappen.
Met Google maps makkelijk zoeken naar supermarkten of bakkertjes.
Tegenwoordig heel veel kant en klaar maaltijden te koop, lekker makkelijk.
We hebben altijd een klein voorraadje potjes en blikjes groente bij ons. En soepjes.
Ook blikjes hachee zijn makkelijk om bij je te hebben.
Rösti van de Lidl hebben we altijd een aantal zakjes aan boord, lekker en makkelijk. Ook een variant met spekjes er in.
Afbeelding
Opbakken in de koekenpan en potje groente er door roeren en je hebt een lekkere simpele maaltijd voor als je even geen boodschappen kunt doen...

En o ja.... wijs de vrouw haar eigen kledingruimte toe, vol is vol.... spaart ruimte uit voor proviand en natuurlijk je biertjes...
Gebruikers-avatar
heuvels

ligplaats: SW Vlietland
info: Vechtkruiser 7,20 meter
STAATSIE

Berichtdoor Blacktoppie » 10 Jun 2026, 09:52

Idd standaard een paar potten kant en klaar aan boord van alles wat.
Maar over het algemeen lukt het altijd wel om een winkel te vinden(je moet toch altijd het lokale bier proeven) soms dicht bij soms een paar km lopen. Het gebeurt ook wel eens dat ik met een bijboot naar een aanlegplek(weiland) dichterbij een winkel vaar, dat scheelt dan weer sjouwen.
Curtevenne 830AK "Marana"
Beenhakker 4m "Betty"
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Gebruikers-avatar
Blacktoppie

ligplaats:
info: Curtevenne 830 ak, Beenhakker 4m, met sabb 8h.

Berichtdoor aatv » 10 Jun 2026, 11:13

haha de vriendin vroeg het al en mijn antwoord was zo weinig mogelijk :lol: tis geen vrachtschip he. gelukkig is ze
heel makkelijk in die dingen en wat heb je nou helemaal nodig met lekker weer. tevens kun je in veel havens ook
een wasje draaien en voor nood heb ik handwasmiddel.

wel ga ik is een tonnetje fabrieken met schoepjes eraan wat ik met een beugel in de gaten van mijn zwemplateau kan
hangen zodat het achter de boot op het water rond draait zo kun je ook een wasje doen onderweg!

greetzz aat
invictus maneo
Gebruikers-avatar
aatv

Kruiser 7,5 x 3 Mtr.

Berichtdoor Sapper_Morton » 10 Jun 2026, 11:36

Klinkt bekend :D

De keren dat wij op pad zijn geweest heeft moeders eenvoudige maaltijden gemaakt zoals bv. Chili concarne, macaroni, nasi en bami.
Is wel niet het meest gezonde eten maar in een vacuum zak gestopt past er vrij veel in de koelkast. En blikken met kant en klaar eten.
Kan prima buiten de koeling worden bewaard en is tegenwoordig redelijk te pruimen.
Gebruikers-avatar
Sapper_Morton

ligplaats: Barendrecht
info: Vennautic Confident 780
Sole Mini 29 V0

Berichtdoor heuvels » 10 Jun 2026, 11:46

Aha, handwasjes... ook ervaring mee.
wij hebben iets dergelijks:
https://www.bol.com/nl/nl/p/draagbare-w ... 277781797/
Is in te vouwen en neemt weinig plaats in. Werkt goed voor een paar stringetjes en ander klein spul.
Iets eenvoudiger: vul een zwarte vuilniszak met water en wasgoed, doe er wasmiddel bij, knoop hem dicht en leg dat onder het varen op het dak van de kajuit in het zonnetje. Het water verwarmt en door het klotsen wast de was schoon.
Gebruikers-avatar
heuvels

STAATSIE

Berichtdoor aatv » 10 Jun 2026, 13:08

ik kook graag en mag zeggen dat ik er ook vrij goed in ben. hierdoor ben ik ook een groot fan van de slowkoekert en
uiteraard gaat deze ook mee. verbruik maar max 375w op de hoogste stand dus die kan onder het varen lekker zijn
ding doen. hoef je alleen nog wat rijst of pasta te maken en je kunt weer twee dagen vooruit. het zal wel lukken maar
de tips blijven welkom mede daar ik denk dat meer mensen hier nieuwsgierig naar zijn. andere handigheidjes zijn
natuurlijk ook welkom.

greetzz aat
invictus maneo
Gebruikers-avatar
aatv

Kruiser 7,5 x 3 Mtr.

Berichtdoor heuvels » 10 Jun 2026, 13:56

Ook ik kook graag, maar met vakantie moet het makkelijk zijn. Mijn grootste vriend is de wok. Met gehakt of kip, roerbakgroente (meestal kantenklaar), rijst pasta of peulvruchten, en kruiden kan ik een heerlijke maaltijd hutseflutsen. En zó klaar... Makkelijk zijn die voorgekookte bakjes rijst, die kun je zó mee wokken in de hutsefluts.
Gebruikers-avatar
heuvels

STAATSIE

Berichtdoor aatv » 10 Jun 2026, 15:22

had me verkeken op het verbruik van de slowkoekert, deze is geen 375w maar 170w wat het dus kwa
verbruik nog aantrekkelijker maakt hem op de boot te gebruiken. je maakt er echt de lekkerste gerechten
in zonder veel moeite. je flikkert alles erin en een paar uur later is het klaar. uiteraard is de wok bij mij
op de boot ook van de partij. veel kant en klaar zoals singapore noedels van de aldi zijn een prima basis
om er met wat toevoegingen een goed gerecht van te maken. vorig jaar stond ik te wokken achter op de boot
en de meesten die langs liepen vroegen hoe laat het klaar was want dat rook toch wel goed vond men haha.

greetzz aat
invictus maneo
Gebruikers-avatar
aatv

Kruiser 7,5 x 3 Mtr.

Volgende

Terug naar Steigerpraat