Muziek

algemene discussies

Muziek

Berichtdoor chaea » 21 Dec 2025, 00:54

Ikzelf ben een muziekliefhebber, sinds jaar en dag loop ik festivals af en luister ik naar van alles en nog wat.
Kan een heerlijk stuk Hazes zijn maar ook de heerlijke 70 beats tot de 90 klanken die galmen in de zero's .
Heb echter niks met dat autotune wat er nu is :roll:

Al ben ik een The Beatles en The Doors fan, mijn echte liefde zit in het stevige werk, wil ik een ander niet mee lastig vallen eigenlijk.
Maar na een gesprek in driedelig pak met een overwichtig persoon als partner brak het ijs op het woord metal en was alle spanning weg..

Wellicht kunnen we hier onze muziek wat gaan delen, geen mooie plaatjes maar noten.
Vertel rustig het verhaal erachter :D

Ik geef het een schop met The Beatles en dan specifiek George Harrison, while my guitar gently wheeps.
Zie de grootheden in de clip
Geen verhaal voor nu maar puur luistergenot, zet hem lekker hard.
https://www.youtube.com/watch?v=XzSrShb ... rt_radio=1
chaea

ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Re: Muziek

Berichtdoor pascall » 21 Dec 2025, 05:49

Muziek, muziek speelt een cruciale rol in mijn leven.
Muziek in de breedste zin van het woord, van klassiek tot opera, disco, dance, filmmuziek enz enz.
De enige eis die ik stel is kwaliteit, de opname/uitvoering moet perfect zijn.
De kwaliteit op YouTube is vaak bagger MP3, MP4, als je dan Hi-res Audio 32 bit beluisterd of gelijkwaardige opnames is het een streling voor het oor, komt uiteraard niet uit het luidsprekertje van je telefoon.
Ja ik ben een audiofiel. :lol:

https://youtu.be/87LBOCbbsAY?si=54btVlWxYucwKXvr.

Mvg,

Pascal.
pascall

ligplaats:
info:

Berichtdoor Wolf1 » 21 Dec 2025, 17:22

pascal, je raakt een voor mij moeilijk punt, ja ik houd hiervan en kan er ook zeker van genieten, alleen al van het zien van zulke boxen en een mooie buizen versterker, maar dan de prijs, Doe het wel met een mp3tje en mijn Flip Essential, kom graag een keer bij je luistern !
Vind het aantal uren hiervoor werken niet in verhouding tot het aantal uren genieten !
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1

ligplaats:
info:

Berichtdoor stefan » 21 Dec 2025, 17:32

Tsja…. In mijn tienerjaren speelde ik in een punk bandje.
Altijd blijven houden van rock, hardrock, blues etc. Ieder geval ‘echte’ muziek zonder al te veel computers.
Regelmatig op festivals te vinden, de laatste jaren met name de wat kleinere.

Al jaaaren groot fan van AC/DC, die ik al een heel aantal tours heb gezien de laatste 2 rondes ook met mijn kids. Dat was heel speciaal.
Hier een linkje naar een memorabel optreden in Argentinië (was wat te ver om heen te gaan…)

https://youtu.be/zakKvbIQ28o?si=cSzVC2xKfjCr512E
stefan

ligplaats:
info:

Berichtdoor heuvels » 21 Dec 2025, 20:27

Ik zou willen dat ik ook kon genieten van hightech apparatuur, maar mijn gehoor is slecht, ik mis de hoge tonen. Ik kan het in Keulen horen donderen maar vogeltjes hoor ik niet fluiten...
Maar toch kan ik ontzettend genieten van de muziek van Pink Floyd, op latere leeftijd ontdekt hoe goed die zijn... ik ga regelmatig bij tribute bands luisteren.
En met het grootste gemak geniet ik ook van de Mattheus Passion. En bezoek ik regelmatig taptoes, ik houd van blaasmuziek.
Maar volkszangers hoeft van mij niet.
Gebruikers-avatar
heuvels

ligplaats: SW Vlietland
info: Vechtkruiser 7,20 meter
STAATSIE

Berichtdoor pascall » 22 Dec 2025, 04:26

Wolf1 schreef:pascal, je raakt een voor mij moeilijk punt, ja ik houd hiervan en kan er ook zeker van genieten, alleen al van het zien van zulke boxen en een mooie buizen versterker, maar dan de prijs, Doe het wel met een mp3tje en mijn Flip Essential, kom graag een keer bij je luistern !
Vind het aantal uren hiervoor werken niet in verhouding tot het aantal uren genieten !

Een goede koptelefoon is voldoende :D
Je hoeft geen enorme bedragen uit te geven voor een goed resultaat te bereiken, heb ik ook niet gedaan, met minder en de juiste opstelling kan je veel bereiken.
Veel zit tussen de oren :lol:

Welkom hoor!

Mvg,

Pascal.
pascall

ligplaats:
info:

Berichtdoor jkb » 22 Dec 2025, 09:05

Zaten er niet EL 34 eindtrap buizen in.
jkb

ligplaats: