Hulp gevraagd ijsselmeer

algemene discussies

Re: Hulp gevraagd ijsselmeer

Berichtdoor pascall » 01 Apr 2025, 10:59

Ik weet het niet zeker , maar letterlijk recht op recht betwijfel ik, zou zomaar kunnen dat je dan nog maar net de haven van Stavoren uit bent en gelijk omhoog zit op het vrouwenzand :lol:
Blik op de kaart bied uitkomst maar ff niet bij de hand.
pascall

ligplaats:
info:

Berichtdoor peter jansen » 01 Apr 2025, 14:10

ik trek altijd 1 streep naar de overkant zodra ik de havenhoofden bij stavoren voorbij ben. ik steek 90 cm diep.
Gebruikers-avatar
peter jansen

ligplaats: Uitwellingerga
info: Project Para Siempre opgestart!

Berichtdoor Amersfow » 01 Apr 2025, 21:23

Leuk te lezen, bedankt!
Gebruikers-avatar
Amersfow

ligplaats:
info:

Berichtdoor Ekmef » 02 Apr 2025, 09:06

Nou de nodige reacties gekregen :)
Ik weet wel waarom ik normaal geen internet type ben.
@ Renegade schrijf volgens mij het verkeerd.
De boot is goed onderhouden. Afgelooen dagen 2 uur vaarles gehad en erna nog 2uur geoefend. Aanmeren en draaien en in het vak gaat goed. Gelukkig heb ik ene boegschroef, ja is voor mensen die niet kunnen varen zeggen ze. Prima daar behoor ik ook NOG bij.
Diesel filter vervangen, de oude xag er trouwens super netjes uit nog. Dus zegt ook wat over de diesel in de moter. olie gecontroleerd, een monteur heeft de motor nagekeken bij de makelaar in de haven.
Nieuw vetkoord gedaan etc. Reserve vsnaar mee, met uitleg hoe te vervangen, en natuurlijk gereedschap.

Het is idd angst, en met de eerste x alleen varen was ik bang ja, bang ik het niet kon. Bang ik niet aan de kant kwam, bang om te sturen, bang om tegen de kant te botesen. De tweede x dacht ik heel Nederland vaart de boot is van staal, heb fenders en gewoon doen. En alles ging gewoon gelukkig. In vak, uit vak, aanmeren, juiste volgorde lijnen, weg varen etc.

Angst is idd een slechte raadgever, daarom doet bijna niemand wat hij echt wilt, die ene wereldreis maken, een andere baan, een x goed voor jezelf opkomen, doen wat je zelf echt wilt, omdat de meeste bang zijn, bang gemaakt door tv, het nieuws, meningen en angsten van een ander.
Ik doe alles wat ik kan qua voorbereiding, de boot is verzekerd, gas is van boord, zwemvest, Motor gedaan, filters gedaan, en neem de tijd tot het perfecte weer al wacht ik 2 weken, heb geen haast. Wil de boot en ons zelf goed over.
Ekmef

ligplaats:
info: Pedro kruiser 1080 bij 330
Volvo penta md32

Berichtdoor peter jansen » 02 Apr 2025, 09:36

Zo is het Femke! gas der op! alle voorwaarden juist? lekker gaan. iedereen heeft eens voor het eerst zoiets gedaan. Succes en vooral geniet er van!
Gebruikers-avatar
peter jansen

Berichtdoor peter jansen » 02 Apr 2025, 11:57

onderwerp wordt gekaapt door schrijvers en dichters. volgens mij is dat niet de bedoeling!
Gebruikers-avatar
peter jansen

Berichtdoor pascall » 02 Apr 2025, 12:06

peter jansen schreef:onderwerp wordt gekaapt door schrijvers en dichters. volgens mij is dat niet de bedoeling!

Daar heb je gelijk in Peter, nieuw topic aangemaakt en de poetische berichten verplaatst naar topic Mijmeringen.
pascall

ligplaats:
info:

Berichtdoor kajoe » 02 Apr 2025, 13:03

wij hebben ons nooit druk gemaakt op het IJsselmeer en markermeer crosten overal heen ook buiten de betonning je wist ongeveer waar het ondiep was en lette goed op of de hekgolven begonnen te krullen .en dat vaak met diepgang van 1.40 /2,60 tja helaas ook wel een s een keertje aan de grond gezeten maar ook dat hoort er bij .
tja en dat in een tijd dat men helemaal nog niet wist wat appjes waren gewoon op een kaart en ongesteld kompas als het nodig was .en je had weinig zicht .
ook met kompas en goed kijken waar de wind vandaan kwam en die zo goed mogelijk over die kant houden en varen maar dit vaak bij behoorlijke mist werd het minder dan zeg 150 meter dan zocht je maar een plekje als het maar niet in het vaarwater was .
nu denkt men dat men op een appje in roetje dichte mist gewoon kan varen en daarbij gaan doden vallen .
kajoe

ligplaats: terherne
info:

Berichtdoor SimondeDanser » 23 Apr 2025, 06:12

Hoe is dit verhaal afgelopen? Zijn jullie zonder problemen met de boot in Noordholland beland? En welke route hebben jullie uiteindelijk genomen?
SimondeDanser

ligplaats:
info:

Berichtdoor pascall » 23 Apr 2025, 15:55

Ik heb de gehele tijd via WhatsApp contact gehad met Femke.
Femke neemt geen risico's en gaat doordacht te werk.
De boot ligt inmiddels aan de andere zijde van de plas, maar het verhaal is niet aan mij dat laat ik aan Femke over.

Mvg,

Pascal.
pascall

ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat