Nou de nodige reacties gekregen

Ik weet wel waarom ik normaal geen internet type ben.
@ Renegade schrijf volgens mij het verkeerd.
De boot is goed onderhouden. Afgelooen dagen 2 uur vaarles gehad en erna nog 2uur geoefend. Aanmeren en draaien en in het vak gaat goed. Gelukkig heb ik ene boegschroef, ja is voor mensen die niet kunnen varen zeggen ze. Prima daar behoor ik ook NOG bij.
Diesel filter vervangen, de oude xag er trouwens super netjes uit nog. Dus zegt ook wat over de diesel in de moter. olie gecontroleerd, een monteur heeft de motor nagekeken bij de makelaar in de haven.
Nieuw vetkoord gedaan etc. Reserve vsnaar mee, met uitleg hoe te vervangen, en natuurlijk gereedschap.
Het is idd angst, en met de eerste x alleen varen was ik bang ja, bang ik het niet kon. Bang ik niet aan de kant kwam, bang om te sturen, bang om tegen de kant te botesen. De tweede x dacht ik heel Nederland vaart de boot is van staal, heb fenders en gewoon doen. En alles ging gewoon gelukkig. In vak, uit vak, aanmeren, juiste volgorde lijnen, weg varen etc.
Angst is idd een slechte raadgever, daarom doet bijna niemand wat hij echt wilt, die ene wereldreis maken, een andere baan, een x goed voor jezelf opkomen, doen wat je zelf echt wilt, omdat de meeste bang zijn, bang gemaakt door tv, het nieuws, meningen en angsten van een ander.
Ik doe alles wat ik kan qua voorbereiding, de boot is verzekerd, gas is van boord, zwemvest, Motor gedaan, filters gedaan, en neem de tijd tot het perfecte weer al wacht ik 2 weken, heb geen haast. Wil de boot en ons zelf goed over.