Blacktoppie schreef:chaea schreef:Pure onzin, je kan niet op basis van iemand zijn uiterlijk een oordeel vellen.
Ook niet in positieve zin, aanspreken was het minste wat ze hadden kunnen doen en is ook hun taak.
Juist een ervaren agent met antennes op zijn kop moet weten dat motoren gewilde objecten zijn en dat het gilde hondsbrutaal is.
Ooit eens op mijn opleiding geleerd dat je er niet vanuit moet gaan dat de man met de tennisracket op weg is naar de tennisbaan.
Verder heb ik het niet over de overheid maar over een stel agenten die weinig zin hadden om de kou in te gaan.
dus eigenlijk vind je gewoon dat ze strenger op moeten treden... gelijk heb je.. eerst iedereen oppakken(die zich verdacht gedraagd, een nachtje in de bak en de volgende dag eens om uitleg vragen..
heb overigens eens eenzelfde situatie meegemaakt ook met 3 man in het donker op een afgelegen plekje aan een brommer sleutelen(ik stond met pech) en wij werden wel aangesproken, verteld wat er aan de hand was en ze reden weer verder. maar ja een hondsbrutale dief kan ook zo maar een mooi verhaal ophangen dus waar ligt de grens he..
//edit: ik geef eerlijk toe, ik ben ook best achterdochtig als het om de zgn sterke arm gaat maar je kan niet ontkennen dat ze het in deze situatie goed hadden ingeschat.
ARco
Ook weer onzin, je gaat nu naar een heel ander uiterste.
Het is gewoon een taak van de surveillerende politie om verdachte situaties te controleren.(hoe simpel kan ik het neerzetten?)
Als de agenten hun werk goed doen noteren ze je gegevens aan de hand van je id.
Deze ervaring die ik had kan ik hier gewoon opschrijven, ben geen dief en ik had de agenten een hele heldere uitleg kunnen geven incl identiteit.
Zoals Quichot het schrijft zijn het waarschijnlijk door de wol geverfde agenten die methun haviksblik de situatie zodoende konden inschatten dat een simpele aanspreking van 5 minuten deze behoorlijk verdachte situatie niet nodig was. Geen persoonsgegevens, alleen een signalement van 3 mannen (of was er ook een vrouw bij?)die in het donker een buitenboordmotor loshalen van een boot met de mutsen ver achter de oren.
Helemaal super dat deze agenten het goed hebben ingeschat, maar hoe was het geweest als de volgende dag iemand kwam melden dat zijn motor weg was?
Dan hadden die 2 door de wol geverfde agenten een lekker figuur geslagen door te zeggen"we hebben wel 3 personen gezien maar ehm tja geen idee wie het waren geen idee, ze hadden wel een muts op " en dan zeggen dat hun ervareing en antennes hebben gefaald zal zo'n eigenaar echt niet voor zoete koek slikken.
Signaleren, controleren en dan pas rapporteren.