Algemene informatie aanschaf boot *eerste bezichtiging*

algemene discussies

Re: Algemene informatie aanschaf bootje eventueel met vriend

Berichtdoor Blacktoppie » 08 Jul 2015, 10:06

bij een boot die in het water ligt is het weer de andere kant op natuurlijk, daarvan zou je de onderkant willen zien als je er met al het andere uit ben.

ARco
Curtevenne 830AK "Marana"
Beenhakker 4m "Betty"
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Gebruikers-avatar
Blacktoppie

ligplaats:
info: Curtevenne 830 ak, Beenhakker 4m, met sabb 8h.

Berichtdoor Marie Christina » 08 Jul 2015, 11:39

Een goede verkoper heeft daar een (recent) keuringsrapport van.
Gebruikers-avatar
Marie Christina

ligplaats: Noord Drenthe
info:

Berichtdoor Blacktoppie » 08 Jul 2015, 12:16

Marie Christina schreef:Een goede verkoper heeft daar een (recent) keuringsrapport van.

dat zal ook van de prijs van de boot afhangen.
Curtevenne 830AK "Marana"
Beenhakker 4m "Betty"
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Gebruikers-avatar
Blacktoppie

ligplaats:
info: Curtevenne 830 ak, Beenhakker 4m, met sabb 8h.

Berichtdoor Marie Christina » 08 Jul 2015, 13:20

Dat is waar.
Gebruikers-avatar
Marie Christina

info:

Berichtdoor Boekanier » 08 Jul 2015, 13:34

Binnetie schreef:De Doerak is een mooie ruime boot, qua interieur en indeling spreekt hij me wel aan. Er zit geen WC in zie ik? 's Nachts is dat wel eens nodig. De rails en boordgang zijn ook ruim, dat is wel een voordeel.
De Waterland 850 waar FrankM het overheeft kan ik zo niet vinden op Marktplaats, wel anderen: http://www.marktplaats.nl/z/watersport- ... goryId=989 Deze boten zijn ook mooi ruim. Die van €14500,- is mooi maar heeft een benzine motor. De rest is al een stukje duurder.
Ik ben zelf redelijk handig, mijn pa is wel superhandig. In de winter is er tijd genoeg om er mee te klussen. Het eenvoudige onderhoud lukt me zelf wel.

Daar is wel wat voor te zeggen Arco, de buitenkant en binnenkant moet je wel aanspreken al. Het gaat dan echt puur om het motorische deel.

Kijk hier dan eens naar. http://www.marktplaats.nl/a/watersport- ... ousPage=lr
Familie van de Doerak, mooi ruim, wel wat onderhoud nodig, maar niet te veel denk ik. Wellicht vindt je dat iets?

Of deze (hebben wij zelf ook naar gekeken :-) ): https://www.doerakclub.nl/algemeen/doer ... rak-850-ok
Gr. Natasja

Eemskruiser "Barca"
Bouwjaar 1979
8.75 x 2.95 x 2.30 x 0.85

Do the day and let the day do you.
Gebruikers-avatar
Boekanier

ligplaats: Dordrecht aan het Wantij
info:

Berichtdoor gast » 08 Jul 2015, 17:23

Binnetie schreef:De Doerak is een mooie ruime boot, qua interieur en indeling spreekt hij me wel aan. Er zit geen WC in zie ik? 's Nachts is dat wel eens nodig. De rails en boordgang zijn ook ruim, dat is wel een voordeel.
De Waterland 850 waar FrankM het overheeft kan ik zo niet vinden op Marktplaats, wel anderen: http://www.marktplaats.nl/z/watersport- ... goryId=989 Deze boten zijn ook mooi ruim. Die van €14500,- is mooi maar heeft een benzine motor. De rest is al een stukje duurder.
Ik ben zelf redelijk handig, mijn pa is wel superhandig. In de winter is er tijd genoeg om er mee te klussen. Het eenvoudige onderhoud lukt me zelf wel.

Daar is wel wat voor te zeggen Arco, de buitenkant en binnenkant moet je wel aanspreken al. Het gaat dan echt puur om het motorische deel.

Daar zit wel een wc in maar zal niet op de foto staan, waarschijnlijk aan de linkerzijde tegenover de keuken.
gast

ligplaats:
info:

Berichtdoor Binnetie » 08 Jul 2015, 21:20

Boekanier schreef:

Kijk hier dan eens naar. http://www.marktplaats.nl/a/watersport- ... ousPage=lr
Familie van de Doerak, mooi ruim, wel wat onderhoud nodig, maar niet te veel denk ik. Wellicht vindt je dat iets?

Of deze (hebben wij zelf ook naar gekeken :-) ): https://www.doerakclub.nl/algemeen/doer ... rak-850-ok

Beide bootjes komen mij bekend voor, had ze gezien op Marktplaats volgens mij. Zoiets spreekt me wel aan. Weet nog niet wat mijn vriendin ervan vind. Zal sowieso de linkjes aan haar laten zien.

Wat is de reden geweest dat jullie het bootje uit de 2e link niet hebben genomen?

Ben vandaag een klein beetje aan het lezen geweest over stalling voor de boot. De zeilboten gaan elk jaar het water uit en staan buiten opgeslagen.
Ik lees diverse berichten op internet dat geadviseerd wordt dat een motorboot 1x per 2 jaar op de kant moet in de winter voor onderhoud (antifouling etc). In Zwartsluis zie ik prijzen voor een overdekte winterstalling van 1000 euro, oktober tot mei. Inclusief eruit hijsen, afspuiten en neerzetten.
Is dit een beetje reëel bedrag?

Ze staan dan heel dicht op elkaar gestald. Maar hoe kan je dan met jet onderwaterschip bezit? Neem aan dat hij dan weer naar buiten moet? Buitenstalling is wel handiger voor als je onderhoud wil doen. Hoe moet ik dit zien?
Binnetie

Berichtdoor patrick1969 » 08 Jul 2015, 23:33

het is al eerder gezegt, maar Ik zal nooit meer samen met iemand anders een boot kopen. I deed dat in 2002 omdat ik samen met een vriend had bedacbt dat we samen wel een mooi schip konden kopen. Hij een scheiding verder en een nieuwe vriendin, ik flink wat euro's lichter. im mocht uiteindelijk voor alle kosten opdraaien die we samen zouden delen. de vriendschap is, voorbij.
Natuurlijk kan het anders, maar feit blijft dat meer dan de helft van alle huwelijken stranden... Food for thought!
patrick1969

ligplaats:
info:

Berichtdoor Boekanier » 09 Jul 2015, 06:25

Binnetie schreef:Beide bootjes komen mij bekend voor, had ze gezien op Marktplaats volgens mij. Zoiets spreekt me wel aan. Weet nog niet wat mijn vriendin ervan vind. Zal sowieso de linkjes aan haar laten zien.

Wat is de reden geweest dat jullie het bootje uit de 2e link niet hebben genomen?

Ben vandaag een klein beetje aan het lezen geweest over stalling voor de boot. De zeilboten gaan elk jaar het water uit en staan buiten opgeslagen.
Ik lees diverse berichten op internet dat geadviseerd wordt dat een motorboot 1x per 2 jaar op de kant moet in de winter voor onderhoud (antifouling etc). In Zwartsluis zie ik prijzen voor een overdekte winterstalling van 1000 euro, oktober tot mei. Inclusief eruit hijsen, afspuiten en neerzetten.
Is dit een beetje reëel bedrag?

Ze staan dan heel dicht op elkaar gestald. Maar hoe kan je dan met jet onderwaterschip bezit? Neem aan dat hij dan weer naar buiten moet? Buitenstalling is wel handiger voor als je onderhoud wil doen. Hoe moet ik dit zien?

Wij hadden ons huidige schip al op het oog, dus het was de keuze doerak of deze. Mijn man vindt een doerak niets, dus was de keuze snel gemaakt. Ik wilde graag een open kuip (om te chillen 8-) ) en genoeg ruimte met een bed voorin. En dat heeft onze Barca.

Winterstalling doen wij niet aan, ze ligt gewoon in het water jaarrond. 1x per 3 a 4 jaar gaat ze eruit voor de onderkant en 1x per jaar gaat ze voor een goede beurt voor de motor, maar daar hoeft ze het water niet voor uit. Onderwaterschip hoeft maar iedere 3 a 4 jaar, zeker niet ieder jaar. Als je genoeg geld te makken hebt dan kan je het schip iedere winter op de kant zetten, maar het is zeker niet nodig. Tuurlijk adviseren ze het om iedere winter je schip eruit te halen (zou ik ook doen als ik een werf had :lol: ).
Gr. Natasja

Eemskruiser "Barca"
Bouwjaar 1979
8.75 x 2.95 x 2.30 x 0.85

Do the day and let the day do you.
Gebruikers-avatar
Boekanier

ligplaats: Dordrecht aan het Wantij
info:

Berichtdoor Marie Christina » 09 Jul 2015, 06:50

In het Noorden is € 1000,- te duur.
In de Randstad vermoed ik dat het een heel reëel bedrag is.

In zo'n hal is het 9 van de 10 keer niet toegestaan onderhoud te plegen aan je boot.
Schuurstof of verfspetters worden doorgaans niet erg gewaardeerd door de buurman.

Mijn boot blijft ook het gehele jaar in het water en gaat zelfs eens per vijf jaar eruit.
Vochtvreters zorgen dat hij droog blijft.
Ondderhoud aan de motor doe ik zelf.
(Als je daar niet genoeg verstand van hebt kan ik je een cursusje aanbevelen. Die heb je na één keer geen monteur bellen eruit.)
Gebruikers-avatar
Marie Christina

info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat