echte watersporters

algemene discussies

Re: echte watersporters

Berichtdoor heuvels » 21 Sep 2020, 12:34

Ik heb het ook wel anders gezien... door onervaren schippers, hoop geklooi om de sluis helemaal vol te puzzelen.
Maar inderdaad, vaak gaat het ook voorbeeldig en loopt de sluis vlot vol.
Gebruikers-avatar
heuvels

ligplaats: SW Vlietland
info: Vechtkruiser 7,20 meter
STAATSIE

Berichtdoor kajoe » 21 Sep 2020, 14:34

daar ben ik het wel mee eens soms gaat het goed maar heel vaak niet helemaal dit weekend zat ik achter een dik jacht kopshroef hek schroef en 2 motoren en dan nog dwars in de sluis komen te liggen hoe krijg je het voor elkaar te veel handeltjes??? maar zo zie je er meer ,ook van die hampel manen die in de sluis bij het afschutten de touwtjes goed strak vast zetten en dan even gaan wandelen om hun hondje uit te laten bootje gaat hangen schutten word stop gezet en een halfuurtje wachten tot de familie weer aan boord is oh dan kan ik ze wel wat aandoen maar dat mag niet .
maar voor mij is het een ergernis soms bij bruggen bootjes blijven soms meer dan 50 meter van elkaar hangen en wachten dan tot alles groen is waarna ze wakker worden en langzaam naar de brug gaan .
waardoor de brug onnodig lang open moet en moet je ze eens horen mekkeren als ze zelf lang voor de brug moeten wachten in hun autootje.
kajoe

ligplaats: terherne
info:

Berichtdoor sinty » 21 Sep 2020, 16:52

[quote="Molenkruiser"]Het zelfde probleem hebben wij ook ervaren tijdens onze vakantie in Juni.

Voor Zeewolde ligt een klein eiland met een aantal leuke strandjes en plekken om aan te meren. Rond het middaguur kwamen wij daar aan en waren wij de eerste van die dag.
Rond een uur of 3 gingen daar voor het eiland een aantal speedboten en ribs voor anker en ging de muziek keihard aan.... van die hardcore Dance muziek. Oke ik ben geen 20 meer, maar die muziek was echt niet om aan te horen. Enorme Bas en een hoge beat....
Rond een uur of 6 's avonds ging de hele groep en nog meer naar "ons" eilandje en gingen ze daar op het strandje BBQen en blowen, uiteraard begeleid door de muziek die nog een tandje harder leek te staan.
Ik vond het zwaar aso en heb de Havenmeester die over het eiland gaat op de hoogte gebracht. Deze kon niet veel doen (hij heeft het echt wel geprobeerd, maar mocht niet baten).

Mijn vrouw en ik hebben een hond (Duitse herder) en die lag lekker in de zon op het eiland. Totdat er een echtpaar bij ons kwam liggen met hun boot, die 2 kleine hondjes hadden. Heb die mensen geholpen met het aanmeren en verteld dat wij een hond hadden. Die mensen vonden fat geen probleem en lieten hun honden lekker op het eiland los....
Die 2 kleine hondjes bleken 2 etterbakjes te zijn, die het op onze hond hadden gemunt... constant daagden ze onze hond uit en hebben haar een aantal keren aangevallen. De iegenaar van de hond stond erbij en keek ernaar.
Na een poosje gooide ik de handdoek in de ring en zijn weggevaren. Wij zijn naar Zeewolde gevaren en hebben daar in de jachthaven overnacht.

Er zijn dus meerdere soorten aso's...niet alleen mensen die luidruchtig zijn, maar ook mensen die hun eigen huisdieren de boel laten terroriseren.... Mensen die anderen niet respecteren en lastig vallen met hun gedrag of het gedrag van hun huisdieren.
Ik vind het heel jammer, maar kennelijk hoort het bij deze tijd. Gewoon een luide bek opzetten en aso gedragen, zodat de ander niets meer durft te zeggen

Gr,
Jaco[/ach honden we hebben zelf 2 zeer kleine hondjes chihuhahuas en altijd aan de riem onze ergenis dat is dat de meeste mensen hun honden hun gang laten gaan bijna niemand legt ze vast ze lopen los en het is altijd zo van ze doen niks zijn inmiddels ook flink aangevallen door 2 bull terriers met een rotgang de kleine hondjes onder de jas en de bull terriers overal happen en bijten sprongen tot in me nek aan toe de eigenaar sloeg ze en duurde bijna een kwartier voordat ze loslieten
en ze maakten zich snel uit de voeten hou je hond of honden aan de lijn en als ze kramp hebben ruim t op zo simpel en de andere ergenis dat zijn toch de sloepen die het liefst staand met 1 hand in de zak zo hard mogelijk voorbij gaan en altijd f achterom kijkend of je al op de kant legt dat is echt een onwijze ergenis zit te denken aan een paintball geweer ;-)]
Gebruikers-avatar
sinty

ligplaats: wsv de vlietopper
info: van lent kruiser
11 x3.60
b en h schroef
80 pk ford lehman 4 cill
d.v h . 2.35

Berichtdoor Molenkruiser » 21 Sep 2020, 21:13

Iedereen moet hun verantwoordelijkheid nemen. Mensen die honden bezitten, weten echt wel of hun hond te vertrouwen is of niet. Als je hond enigzins niet te vertrouwen is (vals tegen anderen of tegen andere honden), houdt deze dan aan de lijn. En inderdaad ruim de rommel op die de honden achterlaten. Het is zo aso om de poep van jouw hond in een speelveldje ofzo achter te laten. Mensen liggen daar heerlijk in het gras te zonnen, kinderen spelen daar en dan is het niet fris als je door de stront loopt.

Ben het ook helemaal met je eens dat er vele sloepeigenaren, speedboot en sportcruiser zijn die niet even gas terugnemen, als zij andere boten paseren.
2 weken geleden voer ik over het Dordtse Kil met ons kleine boot, komt er zo een Sportcruiser voorbij met een flinke vaart erin...een hekgolf van jewelste... alle spullen in de boot lagen meteen op de grond, echt alles.... Helaas is de verpaupering op het water ook toegeslagen. Waar is de tijd gebleven dat we naar elkander zwaaiden en helpen.

Oh wat ik ook nog wil vermelden...als iemand netjes bij de sluis ligt te wachten todat het zijn beurt is om de sluis in te gaan... wacht dan tot het uw beurt is. Niet voorpiepen.
We moeten respect voor elkaar hebben en elkaar helpen.
Molenkruiser

ligplaats: Rotterdam
info:

Berichtdoor R.C.Grootveld » 21 Sep 2020, 22:48

Het Sluizenfront schreef:Ik verbaas me hoe weinig begrip hier kan worden opgebracht voor de beroepsvaart. Op deze manier wordt de leus "Varen doe je samen" nooit echt realiteit. :?

Sorry hoor, maar los van het feit dat ik het niet met je stelling eens ben, begrijp ik niet waar je die stelling op baseert.

Daarbij is het VdjS project bedoeld om wederzijds begrip te kweken.
Dit in tegenstelling tot jouw 'tijd is geld' stelling, die verwacht begrip in één richting: Beroepsvaart is belangrijk, pleziervaart kan er inzakken.

En als we het dan toch over 'geld' hebben:
De bijdrage aan het BBP van de pleziervaart is bijna even groot, zo niet groter dan die van de binnenvaart.
Over de dubieuze acties en constructies zwijg ik maar.
Rob
R.C.Grootveld

ligplaats:
info:

Berichtdoor R.C.Grootveld » 21 Sep 2020, 22:51

quichot schreef:Wel onderstreept dit de noodzaak van een marifoon. Wie dat niet heeft kan ook niet aan dit spel meedoen.

Eens, en is daarbij ook niet in de positie om commentaar te leveren ....
Rob
R.C.Grootveld

ligplaats:
info:

Berichtdoor R.C.Grootveld » 21 Sep 2020, 23:02

Molenkruiser schreef:Oh wat ik ook nog wil vermelden...als iemand netjes bij de sluis ligt te wachten totdat het zijn beurt is om de sluis in te gaan... wacht dan tot het uw beurt is. Niet voorpiepen.

Eens, maar daar zijn grenzen aan.

- Als jij op de wachtsteiger wacht totdat het groen is, en je klimt dan pas aan boord en gaat dan je drie-dubbel geknoopte lijnen pas losmaken .... tja .... dan ben ik ineens vrij ongeduldig.
- Als jij bij de eerste de beste bolder in de kolk achter een beroepsschip gaat liggen, moet je niet boos worden als ik helemaal voorin naast dat schip ga liggen
- Als ik via de marifoon te horen krijg dat ik in mag varen, maar jij hebt zo'n ding niet, moet je ook niet raar opkijken als ik gewoon doorvaar

Het moet wel van twee kanten komen:
- Lijnen lossen en motor starten zodra rood-groen resp. het voor de hand ligt dat je aanstonds in kan varen
- Zo ver mogelijk doorvaren, meestal na overleg met sluiswachter/schipper geen enkel probleem. Bijkomend voordeel: Vaak mag je er als eerste uit!
- Als je jezelf een marifoon ontzegt, moet je niet zeuren als anderen door zo'n ding wel te gebruiken in een gunstige positie terecht komen.
Rob
R.C.Grootveld

ligplaats:
info:

Berichtdoor peter68 » 22 Sep 2020, 05:59

Even een vraagje is er ook een marifoon voor mensen die zwaar slechthorend zijn.
peter68

ligplaats: box7
info:

Berichtdoor kajoe » 22 Sep 2020, 09:34

ja zeker is die er zelfs velen gewoon geluid op max zetten en geen 10 meter er af gaan zitten .
op verschillende hand helds kan je oor gevallen krijgen .
kajoe

ligplaats: terherne
info:

Berichtdoor quichot » 22 Sep 2020, 09:39

peter68 schreef:Even een vraagje is er ook een marifoon voor mensen die zwaar slechthorend zijn.

Als ik mijn RT144 op vol volume zet kan iedereen in de wijde omgeving van de sluis horen wat er wordt gezegd! :D
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot

ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

VorigeVolgende