Degene die hier de term "uitlokking" in de mond durft te nemen,daarvan mag ik hopen,dat wanneer er bij hun wordt ingebroken,dat dan de politie niet zegt: "Meneer was u thuis? Nee? Dus U heeft het uitgelokt.Had U maar beter op uw eigen sullen moeten passen.Ik geef U een proces verbaal wegens nalatigheden en het niet opletten op uw eigen bezittingen".
Deze speedboot vaarder verdiend maar 1 straf.
Een vrijheidsstraf voor de duur van 8 jaren en een ontzegging van gemotoriseerde verkeersdeelname(zowel auto als water)voor de duur van 5 jaren.
Op het zijn minst had hij enige compassie moeten tonen met de slachtoffers.
En vluchten na een ongeluk is een misdrijf.
Drank en rijden, cq varen gaan niet samen.Hij zoop de drank bewust op,dus is hij volledig aansprakelijk.Hij had ook alcoholvrij bier kunnen nemen.Niemand verplicht je om bezopen achter het stuur van een boot of auto te gaan zitten.
Iedereen weet ook dat hij of zijn in benevelde toestand de zaken niet meer de hand heeft.
Dus is hij met voorbedachte rade bezopen op pad gegaan,en de consequenties die daaruit voorvloeien,indien er strafrechtelijke zaken hebben voorgdaan met dodelijke afloop,behoren mijnerzijds bestraft te worden onder de noemer "moord met voorbedachten rade".Alleen dan gaat een afschrikwekkende werking vanuit.
We moeten zo langzamerhand af van de zogenaamd "verzachtende omstandigheden".De achterblijvers hebben ook geen "verzachtende omstandigheden".Die worden ook dagelijks geconfronteerd met een steen op het graf,of een foto daarvan.
De kinderen daarvan zien hun ouders of een ouder nooit op hun bruiloft,laat staan bij de diploma uitreiking op hun school.Die zijn voor altijd veroordeeld in het missen daarvan.
Daarom mag zo'n hufter wat mij betreft wel een zwaardere straf hebben,dan alleen voor "dood door schuld".