Vaarwel!

algemene discussies

Re: Vaarwel!

Berichtdoor Hooveld960 » 11 Jul 2026, 09:52

Er is hier amper nog leven wordt er gezegd.
Dat klopt wel een beetje.
Eigenlijk verbazend, want volgens mij is er nog één ander forum op watersportgebied (iets met de naam machinekamer of zo, ik ben daar al zo'n tijd niet meer geweest).
Ja, er zijn op facebook vele soort van forums, maar een echt internetforum is er volgens mij alleen dit forum en dat andere forum.
Ik denk dat het de onbekendheid is onder watersporters?
Groeten Jan
==========
Hooveld960
==========
Gebruikers-avatar
Hooveld960

ligplaats: Jutrijp
info:

Berichtdoor chaea » 11 Jul 2026, 11:17

Hooveld960 schreef:Er is hier amper nog leven wordt er gezegd.
Dat klopt wel een beetje.
Eigenlijk verbazend, want volgens mij is er nog één ander forum op watersportgebied (iets met de naam machinekamer of zo, ik ben daar al zo'n tijd niet meer geweest).
Ja, er zijn op facebook vele soort van forums, maar een echt internetforum is er volgens mij alleen dit forum en dat andere forum.
Ik denk dat het de onbekendheid is onder watersporters?

Nee het is geen onbekendheid, het is een verschuiving naar hoe er informatie uitgewisseld wordt.
Forums trekken hedendaags steeds minder bezoekers, platform als FB en Whats App hebben het overgenomen en dat is oom logisch, je kan verl directer communiceren, enig nadeel is dat er geen " archief" ontstaat, en juist dat gedeelte zorgt er hier voor dat er nog steeds mensen hier komen door een zoekopdracht.

Er waren eerder meer forums en ooit allen drukbezocht, ken er iig 4 die niet meer bestaan.
chaea

ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Berichtdoor Sapper_Morton » 11 Jul 2026, 12:00

Het probleem is dat je als moderator via de persoonlijke berichten heel veel shit over je heen krijgt. En om nu in je vrije tijd continu bezig te zijn om alles in goede banen te laten lopen doe je het voor sommigen nooit goed.
Ik heb het in het begin enkele maanden gedaan, toen nog op een druk en zeer roerig forum en was er op een gegeven moment 24/7 mee bezig. En zelfs nu terwijl het forum op zijn laatste benen loopt lukt het sommigen niet om zich te gedragen kennelijk.

Overigens ben ik al jaren moderator op 1 van de grootste aanbiedersites op Facebook, en daar ben ik samen met de medemoderators superstrak. Er zijn 3 waarschuwing mbt plaatsen artikelen, na 3 overschrijding 24 eraf en een officïële waarschuwing. Overtreding na een officiële waarschuwing is het compleet verwijderen van de site. Inmiddels doe ik al niet eens meer waarschuwen bij beledigingen naar medegebruikers of moderatieteam, zonder pardon eraf voor niet naleven groepsregels. Ik hoef amper nog te checken omdat het prima loopt.

Helaas kan je dit hier niet doen omdat er amper nog leven hier is op enkele passanten na.

Herkenbaar, in het recente verleden een paar game gerelateerde forums gehost en met dezelfde acties zoals je beschrijft. Mijn ervaring is wel dat een forum, of elk ander medium, valt of staat bij strak onderhoud.
Net als een huis, verwaarloos je een huis dan raakt het in verval, en dat is wat er met dit forum aan de hand is. Er wordt niet ingegrepen bij berichten die niet door de beugel kunnen. Mensen onheus bejegenen is
niet goed voor de sfeer en zorgt er voor dat mensen wel komen maar ook snel niet meer terug komen. Want er zijn recent wel een aantal nieuwe leden bijgekomen maar die liepen al heel snel tegen het taalgebruik
aan van een niet nader te benoemen figuur. De kans dat die dan afhaken is groot.

Ik ben er van overtuigd dat een forum als dit zeker meerwaarde heeft. Alleen al door de historie die je opbouwt. En je kan duidelijk onderscheid maken tussen de verschillende onderwerpen.

Maar het is wel 5 voor 12. Als er niets wordt gedaan gaat het zeker mis. Ik heb Henk al een paar keer een bericht gestuurd met het aanbod om te helpen echter reageert hij niet, jammer.
Gebruikers-avatar
Sapper_Morton

ligplaats: Barendrecht
info: Vennautic Confident 780
Sole Mini 29 V0

Berichtdoor KarelST950 » 11 Jul 2026, 12:21

Herkenbaar supermorton.
KarelST950

Berichtdoor chaea » 11 Jul 2026, 16:34

Henk heeft ooit als nood dit forum opgezet maar heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij niet echt zit te springen om alles goed te leiden, bedoeling was zoveel mogelijk vrij sturend en dat leden elkaar corrigeerden. Maar ik denk dat 90% van toen dpor welke reden dan ook niet meer aktief is.

En vergis je niet in moderatorschap hierstreng of soepel je doet het niet goed.
Ik vond Pascall een goede zet als moderator, niet zelfingenomen en iemand met passie voor zijn boot en veel vakkennis, maar helaas is hij nu wel verdwenen.
chaea

ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Berichtdoor Sapper_Morton » 12 Jul 2026, 12:49

chaea schreef:Henk heeft ooit als nood dit forum opgezet maar heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij niet echt zit te springen om alles goed te leiden, bedoeling was zoveel mogelijk vrij sturend en dat leden elkaar corrigeerden. Maar ik denk dat 90% van toen dpor welke reden dan ook niet meer aktief is.

En vergis je niet in moderatorschap hierstreng of soepel je doet het niet goed.
Ik vond Pascall een goede zet als moderator, niet zelfingenomen en iemand met passie voor zijn boot en veel vakkennis, maar helaas is hij nu wel verdwenen.

Tja, mee eens. Het is net als koken, er zijn er altijd die je eten niet te vreten vinden. Dat Henk graag een zelf sturende community ziet is nobel echter heeft een
voormalige werkgever van mij daar na een jaar weer afscheid van genomen. Die achten het haalbaar dat de verschillende afdelingen wel zonder afdelingshoofd
konden middels zelfsturing maar daar kwam niets van terecht. De ene medewerker vond het prima want die kon lekker zijn gang gaan en anderen zijn werk laten
doen maar weer andere, de meer serieuzere medewerkers, konden daar niet mee overweg. Dat zie je hier op het forum ook, de ene eigent zich trolgedrag toe en
en komt er keer op keer mee weg en de andere wil juist graag fatsoenlijk gedrag en een serieus forum en ergert zich er aan.

Hoe dan ook, als het zo doorgaat is het forum gedoemd te verdwijnen want vrij sturend betekend wel dat je ook maatregelen moet kunnen nemen als community
middels bv. een stem systeem. En dat ontbreekt dus kan iedereen maar wat roepen zonder dat het consequenties heeft.

Dat gezegd hebbende, wat nu? :roll:
Gebruikers-avatar
Sapper_Morton

ligplaats: Barendrecht
info: Vennautic Confident 780
Sole Mini 29 V0

Berichtdoor sinty » 12 Jul 2026, 19:09

Als ik de laatste berichten zo lees, dan zie ik steeds dat het gaat over 1 persoon .maar is dat nou werkelijk zo erg dat er hierover zoveel gediscuseerd moet worden ? Niet iedereen is t zelfde en de 1 zegt het zo. En de ander op zijn eigen manier. Het wordt wel erg kinderachtig als je moet gaan opletten hoe iemand een welgemeend bericht gaat lezen. We zijn volwassen neem ik aan ? We hoeven niet in de watten gelegd te worden. Maar ik geloof dat bijna de hele bevolking uit watjes begint te bestaan. Het vervolg zou zijn een trauma En dan maarschappelijke hulp erachter aan.
Dit is mijn mening we zitten niet meer op de kleuterschool toch? Het valt me op dat het steeds over 1 persoon gaat
En ook die bedoelt het echt wel goed dat weet ik zeker
Gebruikers-avatar
sinty

ligplaats: wsv de vlietopper
info: van lent kruiser
11 x3.60
b en h schroef
80 pk ford lehman 4 cill
d.v h . 2.35

Berichtdoor Mopolcamper » 12 Jul 2026, 19:27

Ik sluit me hier bij aan, ben fan van Wolf!
Mopolcamper

ligplaats:
info:

Berichtdoor heuvels » 12 Jul 2026, 21:58

We kennen allemaal wel het taalgebruik van Wolf, het went en wordt zelfs voorspelbaar. Al trek ik soms wellicht mijn wenkbrouwen op. Oei nou word ik persoonlijk en dat is niet de bedoeling...
Maar Pascal had het over scheldpartijen op PB's. Dat is wat anders dan wat wij van Wolf gewend zijn op het forum
Gebruikers-avatar
heuvels

ligplaats: SW Vlietland
info: Vechtkruiser 7,20 meter
STAATSIE

Berichtdoor Renegade » 12 Jul 2026, 22:19

Sapper_Morton schreef:Dat zie je hier op het forum ook, de ene eigent zich trolgedrag toe en komt er keer op keer mee weg en de andere wil juist graag fatsoenlijk gedrag en een serieus forum en ergert zich er aan.
Hoe dan ook, als het zo doorgaat is het forum gedoemd te verdwijnen.

Ik denk dat je nu teveel doordraaft.
Je fixeert je nu constant op één persoon.
Dat jij daar geen klik mee hebt ,kan ook aan je eigen attitude liggen toch?
Het is hier al jaren zo ,en nog steeds bestaat dit forum.
Maar ik kan je geheid vertellen,dat als het forum naar jouw inzichten moet worden opgesteld,dat het dan binnen de kortste keren einde verhaal is.
Het beste voor jou is ,reageer niet op die ene persoon,want dan is er ook geen voedingsbodem voor hem .
Jullie hebben nou eenmaal geen klik met elkaar.
En ik hoop dat we nog in lengten van dagen van "die ouwe" hier kunnen genieten,want een ding is zeker, hij brengt genoeg reuring hier op dit forum.
En gelijk hebben,is iets anders dan gelijk krijgen toch?
Renegade

ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat