Wat een heerlijk weer, helaas is het einde in zicht.

algemene discussies

Re: Wat een heerlijk weer, helaas is het einde in zicht.

Berichtdoor Klaas » 05 Jan 2014, 15:46

Bericht door klaas » wo 25 jul 2012, 23:26

tja daar kijk ik nauwelijks op, dit is wat de natuur verteld.
klinkt erg alternatief, weet ik, maar het probleem is deze liegt nooit.
en bij het weer weten ze het ook niet want voor het weekend hebbenm ze al tig keer bijgesteld, terwijl ik vorige week al aangaf dat we een natuurlijke reactie kunnen verwachten in de vorm van warmte onweer, maar meteo voorspeld nog steeds dan weer een bult regen en onweer en dan weer niet en dan weer warm en zo weer koud. nee laat mij maar de natuur een beetje volgen.
ik weet dat ik voor het weekend de aardappelen binnen moet hebben daar er een onstabiel weekend aan komt, dit daar de zwaluwen weer zijn gaan laag vliegen, maar er zijn geen windveren wat weer aangeeft dat het niet een echte omslag gaat worden opnieuw naar ander weer dan nu.
mis dat dat de temp niet meer de 30 graden zl halen, maar voorlopig zitten we in de positieve kant van het weerglas.in de avonden komend weekend waarschijnlijk wat regen en in het oosten en zuiden mogelijk onweer, maar daarna gewoon weer zomers hoor.graad of 20 25.
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas

ligplaats: Bovenkarspel
info:

Berichtdoor gast » 05 Jan 2014, 15:46

Bericht door ... » ma 06 aug 2012, 22:51

Nou Klaas, gaf je het voordeel van de twijfel maar het weer was hier vanaf je laatste bericht :cry:
Vandaag was zelfs alleen maar regen..
gast

ligplaats:
info:

Berichtdoor Jan Huibers » 05 Jan 2014, 15:46

Bericht door Jan Huibers » ma 06 aug 2012, 22:59

Dat is dan in het Friesche land.... Hier in Leerdam en omgeving vandaag maar 1 bui gehad in de middag en de rest van de dag met de zonnebril op in de auto gezeten... Alleen begint het nu wel aardig te waaien opeens... Er heeft iemand een windmolen aangezet denk ik :D
Gebruikers-avatar
Jan Huibers

ligplaats: Heukelum
info:

Berichtdoor vuuren1 » 05 Jan 2014, 15:47

Bericht door vuuren1 » ma 06 aug 2012, 23:50

In Zwolle 2 buitjes en 1 forse bui in de namiddag. Verder zonnig.

Het was warm en ik heb de fan in huis aangezet, mogelijk is die wind versterkt naar Leerdam overgewaaid :)
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1

ligplaats:
info:

Berichtdoor Arthur » 05 Jan 2014, 15:47

Bericht door Arthur » di 07 aug 2012, 07:01

Het wordt eentonig ;) , droog vanaf april,in mei nog een buitje gehad en vanaf begin juni elke dag 30+graden, wel elke dag de Meltemi die waait met NW 4/5 bf en zorgt dat het aangenaam blijft.
Dus jullie begrijpen dat ik best wel een regenbui wil al is het maar voor de tuin of de watervoorraad aan te vullen.
Almost all old truckers survive cancer, but I am still fighting against it.
Gebruikers-avatar
Arthur

ligplaats: Agios Nikolaos
info: Ik vaar met een houten kaik, een voormalige Griekse vissersboot.
6.50mx2.40mx0.70m

Berichtdoor gast » 05 Jan 2014, 15:47

Bericht door ... » di 07 aug 2012, 13:40

Ik had de eer om in de strook met buien te zitten die Noordoost over Nederland trok.
Vandaag weer regen in Oosterwolde, vanochtend op Schiermonnikoog geweest en daar was het prachtig weer, terug @home en wederom nattigheid.
gast

ligplaats:
info:

Berichtdoor sogna mi » 05 Jan 2014, 15:48

Bericht door sogna mi » wo 08 aug 2012, 06:54

Ik zag gisteren tussen de buien door een dutch tender , smal Weesp passeren... met een gele band.. is toch niet de jouwe Hans of wel..
sogna mi

ligplaats:
info:

Berichtdoor vuuren1 » 05 Jan 2014, 15:48

Bericht door vuuren1 » wo 08 aug 2012, 20:06

sogna mi schreef:
Ik zag gisteren tussen de buien door een dutch tender , smal Weesp passeren... met een gele band.. is toch niet de jouwe Hans of wel..

Was ik niet, ik heb zelf een cabrio uitvoering (de enige Dutch Tender cabrio die er bestaat).
Ze hebben op 1 na allemaal gele banden ;)
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1

ligplaats:
info:

Berichtdoor Klaas » 05 Jan 2014, 15:48

Bericht door klaas » do 09 aug 2012, 08:51

chaea schreef:
Nou Klaas, gaf je het voordeel van de twijfel maar het weer was hier vanaf je laatste bericht :cry:
Vandaag was zelfs alleen maar regen..

tja, toch liegt de natuur niet Chaea.
dit zijn buien omdat het weer niet slecht is, maar meer meer omdat het reactie buien zijn.
tussen de buien door warmt de atmosfeer nl gruwelijk op. maar door dat de boven atmosfeer aan het veranderen is, de windveren die er in overvloed, is de benden admosfeer zeer insabiel en enorm gevoelig voor zware buien met onweer en zomerhagel.
de hagel geeft ook al aan dat de koude lucht in die bovenste lagen aan het zakken is , dus geen dagen van regen maar zware reactiebuien.
men noemt dit de hondsdagen. de boven admosfeer gaat weer over naar kouderelagen welke bij de winter horen.
dus vandaar de heftige buien, maar dit is ook maar tijdelijk tot de admosferen onderling weer inbalans zijn.
en als de boven admosfeer weer in balans is blijft het weer heerlijk zomerweer.
overigens was dit niet voor heel nedeland, maar de kust is daar gewoon veel gevoeliger voor dan de binnenlanden, wat ook goed te zien was op de radar.
het is moeilijk te voorspellen wanneer,maar ik denk dat het niet meer zolang zal duren en dat we door de hondsdagen heen zijn.
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas

ligplaats: Bovenkarspel
info:

Berichtdoor Pallieter » 05 Jan 2014, 15:49

Bericht door Pallieter » do 09 aug 2012, 10:30

Ik ben Piet Paulusma niet, :D ,maar volgens mij heeft de benaming Hondsdagen een astrologische achtergrond. Een blik op Wikipedia bevestigt dat.
De hondsdagen is een aanduiding van de periode van ongeveer 20 juli tot 20 augustus. De naam is gerelateerd aan het sterrenbeeld Grote Hond. De heldere ster Sirius van dat sterrenbeeld komt dan gelijk met de Zon op, en is dan niet te zien. In Nederland en België is deze periode gemiddeld de warmste van het jaar.

Groeten uit -zonnig- Fryslân.
Klaverviervlet: geluk op het water!
Gebruikers-avatar
Pallieter

ligplaats: Akkrum
info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat