Mopolcamper schreef:@Chaea: mooi verhaal. Wat vind je dan hier van: ik heb mijn boot laten spuiten, 3 lagen 2comp. verf. Offerte gevraagd bij de werf: € 12.500,-- . Toen de schilder klaar was met schuren meldde de werf dat het natuurlijk wel ex. BTW was. Daar nam ik uiteraard niet zomaar genoegen mee. Ik kreeg als reactie dat het ook wel beperkt kon blijven tot € 12.500, maar dan moest het zonder nota en cash betalen. M.i. is dit een veel voorkomende, tegelijkertijd zeer bedenkelijke handelwijze. Ik heb uiteindelijk 12.500 + BTW met nota betaald.
bas schreef:Toegang weigeren voor een controleur van de meterstanden. Dat recht heb je, maar ook daarnaar zitten wel de nodige consequenties als je gebruik maakt van dat recht.
quichot schreef:Een theoretische discussie dit. De praktijk is taaier.
Hoe dat juridisch precies inelkaar zit weet ik evenmin als jullie, maar één ding weet ik zeker: als je controle weigert druipen ze écht niet af hoor! Dacht je nou echt dat ze dan zeggen: nou ja, in dat geval varen we maar door, fijne dag nog verder hè, en o ja, excuus voor het storen!
Mijn advies is dan ook, ga bij een verzoek tot controle vooral niet op je principieel-juridische strepen staan, want als je ze tegen de haren instrijkt kun je iedere coulance verder wel vergeten en verdampt de bereidheid om kleine tekortkomingen door de vingers te zien als sneeuw voor de zon.
quichot schreef:als je controle weigert druipen ze écht niet af hoor!
aatv schreef: enig nadeel is dat we op de maasplassen sinds
vorige maand een aantal boa s hebben rond varen. de politieboot mannen zullen het wel te druk hebben met in het
zonnetje zitten en met de waterscooter spelen want veel meer doen ze over het algemeen niet.
aatv schreef:kijk regels zijn regels maar precies zoals je van de gemiddelde boa gewent ben en kan verwachten moet er weer overdreven worden.
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers