Aanschaf boot, maar `Ik ben een complete beginner` :)

algemene discussies

Re: Aanschaf boot, maar `Ik ben een complete beginner` :)

Berichtdoor Jaap020 » 16 Okt 2025, 11:25

chaea schreef:Een Doerak is geshoopeerd, dat is een vorm van verzinken.

Ja, dat is mijn plan: wel een boot kopen die al goed is. Ik betaal liever iets meer, dan dat ik zelf nog veel moet doen. En ik wil de boot voor aanschaf laten controleren, want ik heb er geen verstand van.

Wolf1 schreef:Welkom, Jaap uit Amsterdam, het is een beetje afhankelijk, wat wil je betalen en wat kan je zelf ?

Ik heb wat spaargeld, maar van het renoveren van boten heb ik geen kaas gegeten, dus ik zal moeten beginnen met een voor mij geschikte en goed onderhouden boot. Met die '€2.50 p/m' bedoel je 'per meter' (en per dag) denk ik? Ja, sorry ik ben nog niet zo bekend hiermee. Maar dat is wel een boel geld. Een ligplaats voor een jaar kan denk ik wel goedkoper, tenminste wat ik zo op internet tegenkom, maar misschien vergeet ik van alles.

Blacktoppie schreef:Doeraken zijn mooie schepen. We hebben jaren een 680ak in de vriendengroep gehad..

Ja, een Doerak lijkt mij wel geschikt, want je hebt best veel binnenruimte, zelfs op de kleinere boten. Maar ik sta open voor alles. Het maakt mij niet zoveel uit. Een stalen romp lijkt mij wel fijn, maar misschien kan ik net zo goed een polyester boot kopen. Ik weet het nog niet, ik moet mij eigenlijk over alles nog goed laten informeren
Jaap020

ligplaats:
info:

Re: Aanschaf boot, maar `Ik ben een complete beginner` :)

Berichtdoor Wolf1 » 16 Okt 2025, 16:05

Jaap020 schreef: Met die '€2.50 p/m' bedoel je 'per meter' (en per dag) denk ik? Ja, sorry ik ben nog niet zo bekend hiermee. Maar dat is wel een boel geld.
Ben daarom ook wel benieuwd, hoe een beginnend vaarder tegen Amsterdam en omgeving aankijkt ?
Ik zelf zie het namelijk in het geheel niet zitten en vlucht daarom naar Frankrijk, waar ik als het moet in 3 dagen kan zijn.
Maar ik neem aan dat, dat voor jou niet de bedoeling is, en als je dan door je overheid verplicht wordt elektrisch te varen, wordt het dus dan ook geen "Doerak" !
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1

ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Steigerpraat