Stop de verzegeling toiletafvoer

algemene discussies

Re: Stop de verzegeling toiletafvoer

Berichtdoor heuvels » 22 Mei 2025, 20:32

De invoering van de verzegelingsplicht voor de afvoer van toiletwater aan boord van pleziervaartuigen loopt vertraging op. Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat heeft bekendgemaakt dat de eerder vastgestelde ingangsdatum van 1 januari 2026 niet realistisch blijkt. De voorbereidingen voor de nieuwe regelgeving nemen meer tijd in beslag dan verwacht.

In het wijzigingsbesluit verzegeling afvoerleiding toilet pleziervaartuigen was opgenomen dat de regels omtrent verzegeling per 1 januari 2026 van kracht zouden worden. Inmiddels is duidelijk geworden dat deze datum niet haalbaar is. Hoewel het verzegelen van de buitenboordafsluiter – in gesloten stand – op termijn verplicht zal worden, blijft het vooralsnog onduidelijk wanneer die verplichting daadwerkelijk ingaat.

In de tussentijd wordt achter de schermen hard gewerkt aan alternatieven voor het lozen van toiletwater. Zo worden momenteel compacte zuiveringsinstallaties ontwikkeld die zwart water aan boord kunnen behandelen. Deze systemen bevinden zich in het laatste stadium van het keuringstraject en worden naar verwachting later dit jaar op de markt gebracht.

Zodra er meer duidelijkheid is over de nieuwe ingangsdatum van de verzegelingsplicht, zullen wij hierover berichten. Wij adviseren booteigenaren om zich alvast te oriënteren op duurzame oplossingen voor afvalwaterverwerking aan boord.

https://www.motorboot.com/actueel/actue ... dium=email
Gebruikers-avatar
heuvels

ligplaats: SW Vlietland
info: Vechtkruiser 7,20 meter
STAATSIE

Berichtdoor R.C.Grootveld » 23 Mei 2025, 08:18

Renegade schreef:Daar is ook de oorzaak , de overheid die faalt.

Nee, meestal is het de BURGER ZELF die faalt.
De burger die zich niet bereid, laat staan in staat, is om zich gewoon aan de geschreven (wetten) een ongeschreven (fatsoensnormen) houdt op het moment dat er niet gecontroleerd wordt.

De weg is daar een goed voorbeeld van, een groot deel heeft lak aan de max snelheid, behalve als ze weten dat er gecontroleerd wordt (Flitsmeister, traject controle). Dan houden we ons ineens krampachtig aan de regels.

Waarom moet er altijd handhaving zijn om ons aan de regels te houden?
En als er dan gehandhaafd wordt, is het ook weer niet goed en schreeuwen we moord en brand met kreten als Roverheid, die graaiers in Den Haag etc. etc.

Verbeter de wereld, begin bij . . . inderdaad . . . U ZELF

Opm:
Dit staat los van mijn mening over het al dan niet verplichten van verzegeling
Rob
R.C.Grootveld

ligplaats:
info:

Berichtdoor chaea » 23 Mei 2025, 08:49

U weet dhr Grootveld, dat als u wijst er 2 vingers naar uzelf staan ;)
chaea

ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Berichtdoor Renegade » 23 Mei 2025, 11:33

R.C.Grootveld schreef:Nee, meestal is het de BURGER ZELF die faalt.

De heer Grootveld pakt éêñ zinnetje,leest de rest van de posting niet,en reageerd klakkeloos.
Als je de rest van de posting ook fatsoenlijk had gelezen,dan had je deze posting niet geplaatst .

Om het voor je even te verduidelijken , DE OVERHEID STELT REGELS VAST ,EN ÉÉN REGEL DAARVAN IS ,is dat "ik" voor jou plezier op "MIJN" kosten een strontafvoerinstallatie moet aanschaffen,omdat jij je stronttank leeg getrokken moet hebben ,als deze vol zit.
EN DAT ALLES IS VERPLICHT BIJ 50 LIGPLAATSEN OF MEER.
Als ik 50 ligplaatsen of meer zu hebben, faciliteer ik dat gaan mijn ligplaatshouders.
Niet aan een passant die effe zijn stronttank komt legen "om niet".
Die betaald er maar voor.

NOU HEER GROOTVELD ,je kunt van mij als passant de "pot op" met je stronttank,en je neemt maar contact op met de overheid met de vraag ,waar zij hun "gratis strontafvoerinstallatie" hebben staan ,zodat jij je tank kunt legen.

De overheid had met zijn poten van dat strontgebeuren moeten afblijven ,als ze zelf toch niet van plan waren omdat te faciiteren.
Renegade

ligplaats:
info:

Berichtdoor R.C.Grootveld » 23 Mei 2025, 13:10

chaea schreef:U weet dhr Grootveld, dat als u wijst er 2 vingers naar uzelf staan ;)

Context lezen is duidelijk geen sterk punt van je.
Rob
R.C.Grootveld

ligplaats:
info:

Berichtdoor R.C.Grootveld » 23 Mei 2025, 13:12

Renegade schreef:De heer Grootveld pakt éêñ zinnetje,leest de rest van de posting niet,en reageerd klakkeloos

Klopt, omdat ik me altijd mateloos irriteer aan mensen die als eerste naar de (r)overheid wijzen, het over graaiers hebben of met het B-woord beginnen.

Daarbij: Die "overheid" is slechts het uitvoerend orgaan van "de politiek" . . . die we zelf gekozen hebben.
Maar sommigen weten het verschil niet eens
Rob
R.C.Grootveld

ligplaats:
info:

Berichtdoor chaea » 23 Mei 2025, 17:55

[quote="R.C.Grootveld"]
chaea schreef:U weet dhr Grootveld, dat als u wijst er 2 vingers naar uzelf staan ;)

Context lezen is duidelijk geen sterk punt van je.[/quote

En waar zal ik het context dan missen?

T was ook een twinkslag, niet een tenentrapper.
chaea

Berichtdoor Renegade » 23 Mei 2025, 22:14

R.C.Grootveld schreef:Daarbij: Die "overheid" is slechts het uitvoerend orgaan van "de politiek" . . . die we zelf gekozen hebben.

Hetgeen wij gekozen hebben ,is op basis van hun uitlatingen vooraf aan de verkiezingen.
Het uitgevoerde van de gekozene is tot nu toe totaal verschillend.
En wat ervoor nu toe gezeten heeft is net als het weer. Nogal veranderlijk en onbestendig.
Renegade

ligplaats:
info:

Berichtdoor chaea » 23 Mei 2025, 22:46

Politiek is in principe heel simpel, er zit een vertraging maal minimaal 4 jaar op daarbij rekening houdende met degene met wie je moet samenwerken.

Dus stem je vandaag de (fictieve) watersportpartij vanwege doorvaren Wezep, dan zal je door alle "democratische" procedures pas na 4 of 5 jaar enig resultaat zien, en dan behoorlijk afgezwakt omdat er rekening gehouden moet worden met andere partijen waarmee je een coalitie maakt.
chaea

Berichtdoor R.C.Grootveld » 24 Mei 2025, 14:16

chaea schreef:Dus stem je vandaag de (fictieve) watersportpartij vanwege doorvaren Wezep, dan zal je door alle "democratische" procedures pas na 4 of 5 jaar enig resultaat zien, en dan behoorlijk afgezwakt omdat er rekening gehouden moet worden met andere partijen waarmee je een coalitie maakt.

Inderdaad, coalitie.
Helaas denkt een groot deel van het stemvee nog steeds, dat de grootste partij automatisch "de baas" is.
En als je je stem laat bepalen door dit soort, in het grote plaatje totaal irrelevante, details ben je in mijn optiek toch echt verkeerd bezig.
130 op de snelweg is een concreet voorbeeld. Je zult het maar belangrijk vinden
Rob
R.C.Grootveld

ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat