door henkvd » 23 Jan 2012, 20:55
De huidige hoster is niet betrouwbaar genoeg betreft uptime en snelheid,de afgelopen 4 weken zijn er toch al een aantal storingen geweest of dagdelen waarbij het forum zeer traag en onwerkbaar was, hierdoor voel ik de noodzaak om te verhuizen naar een andere hoster.
Helaas kan ik door een beperking in de mogelijkheden in de software die hier gebruikt wordt om het Forum te beheren, zelf geen backup maken van het Forum. De aanvraag van een backup van het Forum is reeds bij de hoster neergelegd die kan dit wel.
Hoe gaat een verhuizing er uitzien:
Aangezien ik niet zelf de backup aan kan maken ben ik dus van de hoster afhankelijk,
die zal op een willekeurig tijdstip een backup maken.
Sigdock zal hiermee test gaan draaien, waarbij het na de test online gaat, waarbij we zelf mee test kunnen gaan draaien, dit wordt een ander domein en dit Forum blijft dan gewoon in de lucht tot evt kinderziektes verholpen zijn.
Dan wordt er weer een backup opgevraagd, dan pas kan de overgang plaats vinden.
Waarbij hier een link komt naar het nieuwe Forum.
Wat zal de gebruiker er van merken, in principe haast niets, moet alleen op de link klikken en wordt dan door verwezen naar het nieuwe domein. Het oude domein blijft in de lucht met alleen een link naar het nieuwe domein om de vindbaarheid instant te houden.
Uitvoeringstermijn op dit moment onbekend, dat hangt van de backup aanlevering af en de test resultaten.
De voordelen, betrouwbaarder, meer controle over het forum door eigenbeheer, meer mogelijkheden, maar vooral om de downtime minimaal te houden.
Er is geen haast en het moet vlekkeloos verlopen.