Zeilen heeft nieuwe regels..

algemene discussies

Re: Zeilen heeft nieuwe regels..

Berichtdoor reijmerink » 19 Jan 2012, 12:39

lui, daar ben ik dan ook weer...heeft ff geduurd..inlogproblemen.
Ik lees net in het jaarverslag 2011 van de knrm, dat ook dat jaar 40% van de pechgevallen voortvloeide uit motorstoring !
Wellicht kan de knrm, met een kleine bijdrage, alias advertentie, de webkosten voor haar rekening nemen onder het motto voorkomen is beter dan genezen. Want als je lid bent van dit forum kan je niet zeggen..ich habe es nicht gewusst...grtn reijmerink
reijmerink

ligplaats:
info:

Berichtdoor sigdock » 19 Jan 2012, 15:50

Een PayPal donatie door de forumleden lijkt me beter, de KNRM kan het geld immers wel beter gebruiken. Daarnaast is er al diverse malen webruimte aangeboden dus tegen de tijd dat de kosten een probleem worden zijn er al sponsors. Wat betreft de regels op het forum van zeilen.nl: als je de regels doorleest dan heeft Sanoma in ieder geval geleerd van de divers opmerkingen, je doet nu expliciet afstand van alle auteursrechten op het moment dat je het post. En zo verdient een mediabedrijf geld door de beijdragen van 6500+ vrijwilligers. Nou ja, met de bijdragen van het actieve deel van die 6500+ vrijwilligers :mrgreen:
sigdock

ligplaats: Marina Muiderzank
info: Kalik 30

Berichtdoor Bejakruiser » 19 Jan 2012, 16:20

Ik denk dat ze er niets of heel weinig aan gaan verdienen. Want zoals het er nu uit ziet (en werkt) verwacht ik niet dat er nog veel leden daar blijven.
Ik vond het er gisteren beter uit zien dan vandaag in ieders geval.

Erg jammer allemaal. Maar goed, dit forum draait lekker en voelt vertrouwd dus wie doet ons wat?
Bejakruiser

ligplaats:
info:

Berichtdoor Onrust » 19 Jan 2012, 16:34

Een commerciele site zal altijd regels opleggen om de belangen van dat bedrijf zo goed mogelijk te beschermen en dus ook zeilen.nl. Het is niet anders ben ik bang. De lay-out is ff wennen maar best mooi (vind ik zelf ;-)). Ik denk persoonlijk dat dit forum een grote concurent van het zeilen-forum zal zijn.
Groet,

Cees
MS Onrust
Gebruikers-avatar
Onrust

ligplaats:
info:

Berichtdoor oeds » 19 Jan 2012, 16:57

een forum hoort blij te zijn met de expertise van bedrijven je steekt er veel van op en commercieel gezien denk ik dat de bedrijven niet rijk worden van hun adviezen.
Als je weet hoe het moet kun je zelf ook aan de slag.
In plaats ze te weigeren hoor je ze juist in de armen te sluiten.
Ben blij met de support en een link natuurlijk dat hoort te blijven je weet maar nooit waar het goed voor kan zijn.
mensen die me niet kennen zeggen hij is gek!
mensen die me wel kennen zeggen hij is zo gek nog niet!!
Gebruikers-avatar
oeds

ligplaats:
info:

Berichtdoor Klaas » 19 Jan 2012, 17:01

sigdock schreef:Een PayPal donatie door de forumleden lijkt me beter, de KNRM kan het geld immers wel beter gebruiken. Daarnaast is er al diverse malen webruimte aangeboden dus tegen de tijd dat de kosten een probleem worden zijn er al sponsors. Wat betreft de regels op het forum van zeilen.nl: als je de regels doorleest dan heeft Sanoma in ieder geval geleerd van de divers opmerkingen, je doet nu expliciet afstand van alle auteursrechten op het moment dat je het post. En zo verdient een mediabedrijf geld door de beijdragen van 6500+ vrijwilligers. Nou ja, met de bijdragen van het actieve deel van die 6500+ vrijwilligers :mrgreen:

Dat is wel en hele belangrijke.
alles ben je dus nu echt kwijt.
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas

ligplaats: Bovenkarspel
info:

Berichtdoor gast » 19 Jan 2012, 17:15

Wie nog meeleest op het andere forum;
Het forum zal gewoon de naam Zeilen.nl blijven dragen, alleen gebruiken ze wel de link watersport.nl/forum om daar te komen.
Dus heel slim en subtiel maken ze gebruik van mensen die op zoek gaan naar antwoorden op problemen die de watersportlink gebruiken, deze mensen komen uit op het zeilen forum en zullen zich niet bewust zijn van het bestaan van dit forum.
Het Zeilen forum kan gebruik maken van het archief wat door de meesten van ons is gemaakt dmv antwoorden en tips.
Er staat geschreven dat ze niet iedereen 100% tevreden kunnen maken, echter de enigen die tevreden zullen zijn zijn de gene met de commerciële belangen.
De grootste groep die tevreden gemaakt hoort te worden zit hier maar juist deze groep is niet meer van belang zo schijnt het.
Nu begint de admin daar al te morrelen over het logo wat wij gebruiken en dat als sanoma lucht ervan krijgt weer terug willen halen.
Dus met andere woorden, we (Zeilen en co) slopen het forum, hebben heel veel poep aan de aktieve leden (want wij hebben toch nog 6500 over) en nu gunnen ze ons het Logo ook nog geeneens.

Ik heb getracht hier en daar en soms per mail de geschillen en de aversie naar elkaar te bedaren omdat het elkaar beconcurreren alleen maar slecht is voor beide fora's. Ook had ik nog hoop dat Ton Aarts een positieve invloed kon uitoefenen op Sanoma om alles weer naar behoren te krijgen. Helaas heeft de Zeilmoderatie meer invloed.

We moeten oppassen wat we daar schrijven want als je de voorwaarden leest heb je zo een ban te pakken, ik denk dat sommigen van ons daar weinig moeite voor hoeven doen.

Ik ben echt verbolgen!
gast

Berichtdoor sater1957 » 19 Jan 2012, 17:20

sigdock schreef:Een PayPal donatie door de forumleden lijkt me beter, de KNRM kan het geld immers wel beter gebruiken. Daarnaast is er al diverse malen webruimte aangeboden dus tegen de tijd dat de kosten een probleem worden zijn er al sponsors. Wat betreft de regels op het forum van zeilen.nl: als je de regels doorleest dan heeft Sanoma in ieder geval geleerd van de divers opmerkingen, je doet nu expliciet afstand van alle auteursrechten op het moment dat je het post. En zo verdient een mediabedrijf geld door de beijdragen van 6500+ vrijwilligers. Nou ja, met de bijdragen van het actieve deel van die 6500+ vrijwilligers :mrgreen:

Ik ben zonder meer bereid een paar tientjes op te hoesten voor de stabiele toekomst van dit forum. Laat maar horen wanneer de bodem van de geldkist begint te tonen.
sater1957

ligplaats: Spakenburg
info:

Berichtdoor Klaas » 19 Jan 2012, 17:35

ik heb een ractie van shark gezien op zeilen met het verzoek geroeerd te worden, en hoe dat moet.
Wellicht een optie voor de mensen welke er echt mee klaar zijn daar. ;)
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas

ligplaats: Bovenkarspel
info:

Berichtdoor gast » 19 Jan 2012, 17:38

Dat is geen oplossing, je topics blijven gewoon bestaan.
Dat je als lid wil opstappen interesseert ze niet.

Heeft iemand trouwens een idee hoe je naar de volgende pagina gaat op het nieuwe forum, ik zie nieuwe postings maar nergens een next of 2 button.
gast

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat