Bestaat ADT Dordrecht nog?

algemene discussies

Re: Bestaat ADT Dordrecht nog?

Berichtdoor Wim Niessen » 13 Mrt 2014, 17:03

Basher schreef:Beste mensen
Waar u het vandaan heeft weet ik niet. Ze bestaan nog gewoon.
Vandaag nog contact gehad en gevraagd omdat ik n og een lopend projectje met hen heb.
Ik vond het al zo raar. Hieronder hun antwoord.

Goede middag Jaap,

Dat is idd een “verhaal” . . . . , als we je ergens mee kunnen helpen horen we dat graag

mvg
ADT Dieseltechniek bv

E ine@mercurydiesel.nl
I http://www.mercurydiesel.nl

Zo'n verhaal komt natuurlijk niet zomaar uit de lucht vallen.
Je moet ADT maar eens duidelijk maken dat elk telefoonnummer wat ik van hen heb de boodschap geeft: nummer niet in gebruik. Ook de mobiele nummers, inclusief het nummer van enkele monteurs, geeft dat zelfde antwoord.
Dan ga je je toch afvragen wat daar aan de hand is.
Zoiets gebeurt niet als er niets aan de hand is lijkt mij.
Wim Niessen
Wim Niessen

ligplaats:
info:

Berichtdoor Popeye » 13 Mrt 2014, 18:37

Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye

ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Berichtdoor Basher » 13 Mrt 2014, 19:05

Wie het weet mag het zeggen.
Ik heb nogmaals aan het eind van de middag contact gehad en het werk gaat gewoon door.
Waarschijnlijk een doorstart is het enige wat ik kan bedenken.
Berichtlink van Jack lijkt mij ook overduidelijk.
Basher

ligplaats:
info:

Berichtdoor Wim Niessen » 13 Mrt 2014, 19:22

Niet zo netjes als ze dat dan niet met hun klanten communiceren.
Maar communiceren is niet hun sterkste kant.
Wim Niessen
Wim Niessen

ligplaats:
info:

Berichtdoor CeesS » 13 Mrt 2014, 22:06

Het verslag van de curator leest als een misdaadroman : zie http://www.veldlaw.nl//files/Openbaar-v ... kenbos.pdf
Vlak voor het faillissement is op 14 oktober de naam van ADT Dieseltechniek gewijzigd in Beukenbos BV. Beukenbos is dus nu in staat van faillissement.
Uit het verslag van de curator :
"Het is curator gebleken dat op 21 oktober 2013 een besloten vennootschap is opgericht onder de statutaire naam ADT Diesel Techniek B.V., waarvan enig aandeelhouder/bestuurder de heer Wisse Kornelis Aarts (zoon van A.M.M. Aarts) met soortgelijke bedrijfsactiviteiten als curanda met als bezoekadres (de oude) nevenlocatie van curanda te Zwijndrecht. Op de locatie te Zwijndrecht bevinden zich activa van curanda. Verder vermoedt curator dat op de locatie werkzaamheden worden verricht door voormalig medewerkers van curanda, hetgeen zou impliceren dat sprake is van een overgang van (een gedeelte van) de onderneming voor datum faillissement, hetgeen ook consequenties heeft voor het personeel van curanda. Curator en UWV hebben één en ander in onderzoek."

Strikt genomen bestaat er dus weer een ADT dieseltechniek, echter met een andere eigenaar die formeel niets met het 'oude' ADT dieseltechniek te maken heeft, want die is als Beukenbos ten onder gegaan. Al met al een onverkwikkelijke situatie, zeker als oude klanten wordt voorgespiegeld dat er niets aan de hand is.
CeesS

ligplaats:
info:

Berichtdoor adventure1 » 13 Mrt 2014, 22:25

Het is allemaal niet zo moeilijk te doorgronden.
Stap 1
Kort voor het faillissement is de handelsnaam van de onderneming gewijzigd, de bedoeling was (naar het zich laat aanzien) de schade aan de handelsnaam te voorkomen. Een faillissement beschadigt de naam immers.
Stap 2
Kort voor het faillissement werd een andere onderneming met een andere bestuurder opgericht, met een handelsnaam die verdacht veel lijkt op de naam van de gefailleerde onderneming.
Stap 3
Je laat de schulden lekker in de gefailleerde onderneming en je zegt tegen de klanten van de gefailleerde onderneming: niets aan de hand, wij bestaan gewoon nog en je gaat gewoon door.

Stap 3 zal de curator niet zo leuk vinden, ze noemen dit een voortzetting van de onderneming en het karakter van een voortzetting is dat je dan ook de schulden, en het personeel, mee moet nemen in de nieuwe onderneming.
adventure1

ligplaats:
info:

Berichtdoor broekie » 14 Mrt 2014, 07:47

Je moet ook de redenen doe de onderneming aangeeft als oorzaak bekijken.
Je komt bv niet van personeel af als je omzet daalt zegt men.
Deze omzet in veel te laag om 12 man personeel aan te houden.
Kun je afslanken op tijd maak je een kans.
Moet je bij de bank gaan aankloppen eet je het bedrijf snel op aan betaalde rentes en betalingsachterstanden.

Maar het is duidelijk dat met dalende omzet en aanhoudende kosten, het verliezen van een dealerschap een onderneming snel bergafwaarts gaat.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie

ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Berichtdoor vuuren1 » 14 Mrt 2014, 23:16

Kennelijk zijn er ontsnappingsmogelijkheden toegepast maar dat valt tegenwoordig al sneller in het kader van fraude en zal mogelijk als zodanig worden onderzocht.

VW Marine is als scheepsmotorenmerk al langer een punt van discussie.
Het is overgenomen door CMD Marine en die kijkt gewoon of de verkoop voldoende oplevert en zo niet gaat die hele tent dicht.

ADT heeft (voor zover mij bekend) ook met het merk Deutz moeten inleveren en later als VW Marine importeur ook strijd moeten leveren.
Daarbij kwam de crisis en dan kan het moeilijk worden.

Erg jammer van een bedrijf met zo enorm veel kennis van scheepstechniek!
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1

ligplaats:
info:

Berichtdoor gast » 15 Mrt 2014, 14:44

De ervaring leert dat dit soort constructies geen garantie zijn voor succes.
Er zullen schuldeisers met lege handen zijn achtergebleven en vaak geven die niet 123 op als deze merken dat een bedrijf gewoon verder gaat onder een "andere" naam.
gast

ligplaats:
info:

Berichtdoor gast » 15 Mrt 2014, 14:44

De ervaring leert dat dit soort constructies geen garantie zijn voor succes.
Er zullen schuldeisers met lege handen zijn achtergebleven en vaak geven die niet 123 op als deze merken dat een bedrijf gewoon verder gaat onder een "andere" naam.
gast

ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat